شناسهٔ خبر: 93547 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

واکنش ولایتی به برگزاری اجلاس یمن در عربستان

ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص در پاسخ به سوالی در ارتباط با اجلاس ریاض گفت:‌ عربستان یکی از طرف های درگیر در بحران یمن است. بنابراین ریاض نمی تواند محل مناسبی برای برگزاری این اجلاس باشد.

به گزارش نماینده به نقل از ایسنا، علی‌اکبر ولایتی در جریان سفر یک روزه خود به لبنان با نبیه بری و تمام سلام رئیس مجلس و نخست‌وزیر لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدارها در ارتباط با مسائل دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و گفت‌وگو شد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بعد از دیدار با نبیه بری رئیس مجلس لبنان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در ارتباط با اجلاس ریاض گفت:‌ عربستان یکی از طرف های درگیر در بحران یمن است. بنابراین ریاض نمی تواند محل مناسبی برای برگزاری این اجلاس باشد.

ولایتی تصریح کرد: باید اجلاس در محل بی طرفی برگزار شود و یک واسطه مثل سازمان ملل نقش هماهنگ کننده را ایفا کند و در آن اجلاس نیز فقط طرف های یمنی حضور داشته باشند. البته پیش از آن باید بمباران وحشیانه سعودی ها به یمن متوقف شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگاران به درگیری های قلمون اشاره کرد و تلاش هایی که برای پاکسازی این منطقه از تروریست‌ها توسط لبنانی‌ها و سوری‌ها صورت گرفته است را مهم عنوان کرد.

نظر شما