شناسهٔ خبر: 93423 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

آغاز رسمی حملات هوایی به عدن

موشک عربستان مقامات امنیتی یمن از آغاز مجدد تجاوز نظامی ائتلاف عربی-غربی به سرکردگی عربستان در پایان آتش بس ۵ روزه به این کشور خبر دادند.

به گزارش نماینده به نقل از آسوشیتدپرس، حملات هوایی به بندر عدن در جنوب یمن از سر گرفته شده است. مقامات امنیتی و شاهدان عینی در یمن این خبر را در پایان آتش بس ۵ روزه اعلام شده از سوی ائتلاف عربی-غربی به سرکردگی عربستان سعودی در بامداد روز دوشنبه اعلام کردند.

بر این اساس آتش بس مذکور در ساعت ۲۳ به وقت محلی به پایان رسیده و متجاوزان بلافاصله پس از این ساعت اقدام به حمله هوایی کرده و مناطق مختلفی را در بندر عدن هدف بمباران قرار داده اند. این در حالی است که آتش بس ادعایی عربستان در این ۵ روز نیز از سوی وضع کنندگان آن مراعات نشد.

انصارالله یمن روز یکشنبه از شرکت در مذاکرات به اصطلاح صلح یمن در ریاض خودداری کرد. در این نشست سه روزه دهها نفر از مقامات دولت پیشین و سران قبایل حامی رئیس جمهوری فراری به منظور گرفتن سهم از دولت آینده این کشور گردهم آمده اند.

۹:۰۰ دعوت به برگزاری تظاهرات در صنعا/آغاز رسمی حملات هوایی به عدن

همزمان با پایان مهلت آتش بس انسانی در یمن حملات جنگنده های ائتلاف ضد یمن به مناطق مختلف استان عدن از ساعات آغازین صبح امروز به طور رسمی آغاز شد.

این در حالی است که مناطقی از یمن در زمان برقراری آتش بس پنج روزه نیز مورد هدف حملات ائتلاف ضد یمن قرار داشت.

از سوی دیگر کمیته انقلابیون یمن خواهان برگزاری تظاهرات گسترده در صنعا با شعار لغو محاصره مردم یمن شد.

۸:۴۰ نماینده سازمان ملل در امور یمن: وخامت اوضاع انسانی در یمن/نقش سازنده ایران در حل بحران صنعا

«اسماعیل ولد الشیخ» نماینده سازمان ملل در امور یمن در گفتگو با اسکای نیوز عربی وضعیت انسانی را در یمن بسیار وخیم و بحرانی توصیف کرد.

وی همزمان با پایان مهلت آتش بس در یمن اعلام کرد که عدم تمدید آتش بس عواقبی را در پی خواهد داشت.

ولدالشیخ با تاکید بر لزوم مذاکره میان گروههای یمنی اعلام کرد که تنها راهکار حل بحران یمن راهکار سیاسی است.

نماینده سازمان ملل در امور یمن اظهار امیدواری کرد که ایران نقش مثبتی را در حل بحران یمن ایفا کند.

ولد الشیخ اعلام کرد که مذاکراتی میان ایران و سازمان ملل درخصوص هماهنگی ارسال کمکهای انسان دوستانه به مردم یمن  و ایفای نقشی تاثیرگذار بر طرفهای در گیر در این کشور در حال انجام است.

وی همچنین اعلام کرد که هم اکنون فرصت برای اتخاذ راهکار سیاسی برای حل بحران یمن وجود دارد اما روز به روز این فرصت در حال از بین رفتن است.

۸:۳۶ شورای سیاسی انصار الله یمن: آتش بس از شروع تا پایان توسط عربستان نقض شد

یکی از مسئولان شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن در گفتگو با المیادین اظهار داشت: عربستان سعودی و هم پیمانانش از آغاز آتش بس موقت در یمن از ساعت ۱۱ شب روز سه شنبه هفته گذشته که به مدت پنج روز ادامه داشت، آتش بس را بارها نقض کردند.

وی با بیان این مطلب افزود: استان های مختلف یمن به ویژه عدن، لحج، أبین، صعده و حجه در جریان آتش بس موقت هدف حملات هوایی عربستان سعودی قرار گرفت.

این مسئول خاطرنشان کرد: علاوه براین کشتی های جنگی کشورهای عضو ائتلاف حمله به یمن در طول چند روز گذشته حریم دریایی یمن را نقض کردند و استان هایی همچون عدن و لحج هدف حملات موشکی قرار داشت.

وی گفت: هدف از آتش بس انسانی در یمن فراهم کردن زمینه ارسال کمک های غذایی و دارویی و نیازهای ضروری به مردم یمن بود اما این امر در سایه محاصره و نقض آتش بس توسط عربستان سعودی محقق نشد و آنچه برخی رسانه ها درباره کمک به یمن اعلام کردند تنها یک نوار صوتی بود.

نظر شما