شناسهٔ خبر: 93382 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

مهلت دو ماهه دکتر اسماعیلی به وزیر نیرو

داریوش اسماعیلی43 دکتر داریوش اسماعیلی در رابطه با سوال از وزیر نیرو گفت: به دنبال پیگیریهایی که در خصوص ممنوعیت کشت برنج در بالای سد درود زن داشتیم و علیرغم نامه نگاریها و جلسات متعدد که با وزیر نیرو و مسئولین سازمان آب منطقه ای فارس برگزار گردید؛ با مشاهده روند نامطلوب پیگیری مطالبات در این خصوص، تصمیم به طرح سوال از وزیر نیرو در کمیسیون آب و کشاورزی گرفتیم.

به گزارش نماینده به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده مردم شریف سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی ، دکتر داریوش اسماعیلی در رابطه با سوال از وزیر نیرو گفت: به دنبال پیگیریهایی که در خصوص ممنوعیت کشت برنج در بالای سد درود زن داشتیم و علیرغم نامه نگاریها و جلسات متعدد که با وزیر نیرو و مسئولین سازمان آب منطقه ای فارس برگزار گردید؛ با مشاهده روند نامطلوب پیگیری مطالبات در این خصوص، تصمیم به طرح سوال از وزیر نیرو در کمیسیون آب و کشاورزی گرفتیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خطاب به حمید چیت چیان، وزیر نیرو گفت : چرا با وجود اینکه استان فارس یکی از کم آب ترین استان های کشور است و از طرفی مردم حوزه رود کر و بخش کربال دارای حق آبه از سد درودزن و ملاصدرا می باشند حق آبه آنها صرف کشت برنج در بالا دست این سدها می گردد و مردم بخش کربال از داشتن کشاورزی جهت امرار معاش خود محروم اند؟

وزیر نیرو در پاسخ گفت: با توجه به توافقی که بین وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته است کشت برنج فقط در استان های شمالی کشور مجاز می باشد و کشت این محصول در هیچ نقطه دیگری از کشور جایز نیست از این به بعد اجازه کشت برنج با استفاده از آب سد درود زن و ملاصدرا و چاههای اطراف آن را نخواهیم داد.

دکتر داریوش اسماعیلی گفت: بنده از جواب وزیر قانع نشدم و گفتم سوال باید به صحن علنی مجلس ارجاع گردد و رضایت خود را منوط به این گردانیدم که ظرف دوماه آینده که زمان کشت برنج است این آب در اختیار کشاورزان برنج کار قرار نگیرد در غیر این صورت سوال به صحن علنی مجلس ارجاع داده خواهد شد.

ناظر مجلس در شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس در ادامه به سوال دوم خود از وزیر نیرو که در دو بخش تقسیم می شود اشاره نمود و در رابطه با طرح آبرسانی به روستاها و شهرهای کوچک از وزیر نیرو پرسید : چرا عملیات اجرای انتقال آب شرب و صنعت به وسیله لوله از سد درود زن به برخی از روستاهای بخش زرقان و تمام شهرستان خرامه شروع نشده است؟

وزیر محترم نیرو در این رابطه قول مساعد داد که ظرف دوماه آینده کارهای اداری این پروژه به پایان برسد و عملیات انتقال آب شروع گردد و در غیر این صورت سوال به صحن علنی مجلس ارجاع گردد.

دکتر اسماعیلی همچنین از وزیر نیرو در رابطه با اجرای عملیات ساخت سد میرزای شیرازی کوار سوال کرد و گفت: چرا با توجه به پیگیریها و مکاتبات و و جلسات متعدد با شما و معاونانتان هنوز شاهد اجرای عملیات ساخت سد کوار نمی باشیم؟

در این رابطه وزیر نیرو قول مساعد دادکه ظرف یک ماه آینده عملیات ساخت سد میرزای شیرازی کوار شروع گردد و در غیر این صورت سوال به صحن علنی مجلس ارجاع گردد.

نظر شما