شناسهٔ خبر: 93350 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

آتش بس در یمن تمدید شود

حمله به یمن رستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن: ما امیدواریم کنفرانس نجات یمن به بازگرداندن ثبات به یمن کمک کند.

به گزارش نماینده به نقل از العربیه، اسماعیل ولید الشیخ که به نمایندگی از بان کی مون در کنفرانس موسوم به نجات یمن در ریاض سخنرانی می کرد، افزود: باید به تلاش برای بازگشت ثبات به یمن ادامه دهیم.  

وی خاطر نشان کرد: آتش بس انسانی در یمن باید به برقراری آتش بس کامل و نهایی در این کشور تبدیل شود و ما از همه طرف ها می خواهیم تا رسیدن کمک های انسانی به یمن را تضمین کنند.

وی گفت: ما خواهان تمدید پنج روزه آتش بس انسانی در یمن هستیم.

فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن افزود: ما خواهان اجرای طرح پیشنهادی شورای همکاری خلیج فارس در یمن و عملی شدن مصوبات کنگره گفتگوهای ملی این کشور هستیم.  

اسماعیل ولید الشیخ احمد گفت: ما از همه طرف ها برای مشارکت در مذاکرات زیر نظر سازمان ملل دعوت می کنیم.

از طرف دیگر، احمد بن حلی معاون دبیرکل اتحادیه عرب تاکید کرد، این اتحادیه از عملیات نظامی در یمن برای حفظ یکپارچگی این کشور حمایت می کند.

برگزاری کنفرانس ریاض با تدابیر شدید امنیتی در داخل سالن کنفرانس

کنفرانس موسوم به نجات یمن در ریاض در حالی برگزار شد که در داخل ساکن کنفرانس هم تدابیر شدید امنیتی اتخاذ شده بود.

همزمان با برگزاری کنفرانس ریاض، نیروهای امنیتی عربستان سعودی حضور پررنگی در بخش های مختلف سالن برگزاری این کنفرانس داشتند.

نظامیان سعودی در بین صندلی های شرکت کنندگان در کنفرانس ریاض و نیز در پشت سر همه مقامات حاضر در این کنفرانس همزمان با سخنرانی ها مستقر بودند.

رئیس جمهور فراری یمن ابراز امیدواری کرد به زودی به صنعا بازگردد

رئیس جمهور فراری یمن در ریاض، ابراز امیدواری کرد به زودی به صنعا پایتخت این کشور بازگردد.

عبدربه منصور هادی در سخنرانی خود در کنفرانس موسوم به نجات یمن در ریاض گفت: ما از سازمان ملل می خواهیم تا برای اجرای قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت تلاش کند.

هادی افزود: ما از ائتلاف عربی که با قاطعیت برای پس گرفتن شهرهای یمن وارد عمل شد و به ما امیدواری دارد، تشکر می کنیم. ما به زودی به صنعا و عدن باز خواهیم گشت. کنفرانس نجات یمن اساس هر نوع گفتگو و مذاکره خواهد بود.

نظر شما