شناسهٔ خبر: 93338 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

شرط جبهه پیروان برای تشکیل خانه احزاب

جبهه پیروان جبهه پیروان خط امام و رهبری شروط و نظرات خود در ارتباط با تشکیل مجمع احزاب را با ارسال نامه‌ای به وزارت کشور اعلام کرد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، جبهه پیروان خط امام و رهبری با ارسال نامه‌ای به وزارت کشور شروط خود را برای تشکیل خانه احزاب جدید مطرح کرد.

متن نامه جبهه پیروان به وزارت کشور به شرح ذیل است:

 

باسمه تعالی

معاون محترم سیاسی وزارت کشور

جناب آقای مهندس مقیمی

با سلام، احتراما "تشکل‌های عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری نظرات خود را به شرح ذیل در ارتباط با دعوت‌نامه‌ای که به عنوان تشکیل جلسه در خصوص خانه احزاب ارسال گردیده است، به استحضار رسانده و منتظر تصمیم‌‌گیری وزارت محترم کشور در این مهم هستیم.

۱- تشکل‌های عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری بر وجود جایگاهی برای مجمع احزاب باشد با شرایط ذیل تاکید دارند.

الف: خانه احزاب باشگاهی از احزاب کشور باشد و محلی برای ابزار جناحی شدن نگردد و هیچ گونه رقابتی برای قبضه کردن آن توسط برخی احزاب صورت نپذیرد و اداره آن به صورت مشارکت همه احزاب باشد.

ب: وزارت کشور را ذیصلاح برای تشکیل جلسات اولیه تا تصمیم نهایی مجموعه تشکل‌ها و احزاب می‌دانیم تا ضمن تقویت اصل تحزب ادامه حرکتی بر ریل گذشته را که صلاح نیست تغییر دهد.

۲- این جبهه نظر دارد اساسنامه موجود باید تغییر کامل یابد و هیاتی موقت برای تهیه آن تشکیل شود و پس از ارسال پیش‌نویس برای تشکل‌های واجد شرایط و کسب نظرات و پیشنهادت تشکل‌ها و احزاب و تصویب آن توسط مجموعه احزاب و تشکل‌ها، مجمع و باشگاه احزاب جایگاه و شکل مطلوب خود را پیدا کند.

در پایان به اطلاع حضرتعالی می‌رساند که هر گونه تصمیمی در این مهم که خانه احزاب را به محلی برای لشکرکشی و رقابت بین جناح‌ها تبدیل کند مخالف بوده و از حضور در آن خودداری می‌نماییم.

جامعه اسلامی کارگزاران

جامعه اسلامی ورزشکاران

جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار

کانون اسلامی فارغ‌التحصیلان شبه‌قاره هند

جامعه زینب (س)

جامعه اسلامی کارمندان

جامعه اسلامی نمایندگان ادوار

جامعه اسلامی پزشکان

جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی

جامعه اسلامی فرهنگیان

جمعیت اسلامی فرهنگیان

جامعه اسلامی دانشجویان

جامعه جوانان متحد اسلامی

جامعه فاطمیون

جمعیت راه زینب (س)

حزب مؤتلفه اسلامی

جامعه اسلامی مهندسین

جامعه اسلامی دانشگاهیان

نظر شما