شناسهٔ خبر: 93217 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

عبادی:

عزم خود را برای شکست دادن داعش جزم کرده‌ایم

 حیدر العبادی نخست ویر عراق با بیان اینکه آزادی کامل بیجی نزدیک است، تاکید کرد که عزم خود را برای شکست دادن گروه تروریستی داعش جزم کرده‌ایم.

به گزارش نماینده، تسنیم به نقل از رسانه های عراق اعلام کرد: حیدر العبادی نخست ویر عراق با بیان اینکه آزادی کامل  بیجی نزدیک است، تاکید کرد که عزم خود را برای شکست دادن گروه تروریستی داعش جزم کرده‌ایم.

بیجی از شهرهای استان صلاح الدین است که به دلیل وجود پالایشگاه بیجی حائز اهمیت است.

وی در اظهاراتی تلویزیونی همچنین تاکید کرد که در چند ساعت آینده با پیروزی نیروهای امنیتی و اهالی استان الانبار، واقعیت روشن خواهد شد و دشمن پس از ناکامی‌های متعدد بار دیگر طعم شکست را خواهد چشید.

العبادی افزود: پیش از آزادی موصل، بیجی آخرین قلعه داعش به شمار می‌آمد و تا آزادی بیجی نیز چیزی نمانده است.

این در حالی است که «کریم النوری» سخنگوی نظامی نیروهای دفاع مردمی پیش از این فاش کرده بود که برنامه گسترده ای برای آزادی بخش های تحت اشغال پالایشگاه بیجی در دست است.

نخست وزیرعراق همچنین باور نکردن شایعه پراکنی های دشمن و بدخواهان و شکست خوردگان را خواستار شده و تاکید کرد که با توجه به اطلاعات میدانی که در اختیار دارد، داعش نمی تواند در داخل وخارج  تعداد کافی نیرو جمع آوری کند.

وی تصریح کرد: داعش پس از هلاکت و فرار هزاران نفر از اعضای خود، اکنون فقط تعدادی اندکی نیرو در اختیار دارد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود همه عراقی‌ها را به اتحاد زیر پرچم کشور فراخوانده و گفت: پرچم عراق باید بلندتر از هر پرچم دیگری باشد و تحت آن همه اختلافات از بین برود.

العبادی هشدار داد با هرگونه تلاش برای تفرقه افکنی و ایجاد شکاف در وحدت ملی با قدرت برخورد خواهد شد.

نخست وزیر عراق تاکید کرد: وحدت کلمه و موضع یکپارچه و ملی قوی ترین سلاح است از همین رو دشمن در تلاش برای ضربه زدن به وحدت ملی است و تفرقه افکنی و اختلافات طایفه ای را بهترین هدیه به دشمن دانست.

العبادی در توضیح این مطلب افزود: ما به آگاهی و هوشیاری ملت عراق برای ناکام گذاشتن هرگونه تلاش برای ضربه زدن به وحدت ملی چشم امید داریم.

وی تصریح کرد: سال گذشته برای عراقی ها سال بسیار دشواری بود و در سال جاری کشور به طور کامل پاکسازی خواهد شد.

نخست وزیر عراق همچنین تاکید کرد که با قاطعیت تمام و با تمام نیرو با فتنه انگیزی در منطقه اعظمیه که همزمان با مراسم سوگواری امام موسی کاظم (ع) رخ داد،   برخورد کردیم و اجازه نخواهیم داد چنین اقداماتی تکرار شود.

نظر شما