شناسهٔ خبر: 93209 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

واکنش نایب رئیس مجلس به طرح آمریکا برای تجزیه کشورهای اسلامی

ابوترابی فرد43 نایب رئیس اول مجلس گفت: طرح آمریکا برای تجزیه کشورهای اسلامی واکنش منفی جوامع انسانی و ملت‌های منطقه را به دنبال دارد و بر همبستگی، وحدت و یکپارچگی ملت‌ها می‌افزاید.

به گزارش نماینده حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص طرح آمریکا برای تجزیه کشورهای اسلامی اظهار داشت: آمریکا‌یی‌ها باید عاقل‌تر از این باشند که این‌گونه طرح‌های سیاسی ورشکسته و محکوم به شکست را مطرح کنند.

وی ادامه داد: طرح این اندیشه‌های سیاسی تجزیه طلبانه، واکنش منفی جوامع انسانی و ملت‌های منطقه را به دنبال دارد و بر همبستگی، وحدت و یکپارچگی ملت‌ها می‌افزاید و دشمنان را در دستیابی به دسیسه‌ها و توطئه‌هایشان ناکام می‌گذارد.

نایب رئیس اول مجلس افزود: امروز ملت‌های منطقه به بلوغ عقلانی، سیاسی و فرهنگی رسیده‌اند که ثمره این بلوغ، تلاش برای افزایش همبستگی ملت‌ها و یکپارچگی کشورهای منطقه و برخورد با هرگونه نگاه تجزیه‌طلبانه است و آثار این خردورزی سیاسی را در دنیای اسلام و کشورهای عراق، سوریه و یمن و در سراسر دنیای اسلام شاهد هستیم.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد تأکید کرد: امیدواریم که با افزایش پیوند، وحدت و یکپارچگی ملت‌ها و کشورهای منطقه شاهد افزایش اقتدار و عزت مسلمانان باشیم.

نظر شما