شناسهٔ خبر: 93046 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

موسوی در تذکر شفاهی:

«فانی» اقدامی برای افزایش حقوق معلمان انجام نمی‌دهد/وزیر آموزش و پرورش به قانون استخدام معلمان پیش‌دبستانی تمکین کند

فانی43 نماینده اهواز در مجلس با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش به قانون استخدام معلمان پیش‌دبستانی تمکین کند، گفت: «فانی» اقدامی برای افزایش حقوق معلمان انجام نمی‌دهد.

سید شکرخدا موسوی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی پیش از پایان نشست علنی صبخ امروز (چهارشنبه) پارلمان در تذکری شفاهی اظهار داشت: طبق تعالیم دینی اگر کسی فریاد مسلمانی را بشنود و به ندای او پاسخ ندهد مسلمان نیست، باید به داد وضعیت حقوقی و معیشتی معلمان کشور رسید چون هیچ تناسبی بین حقوق فرهنگیان با سایر کارمندان دولت وجود ندارد.

وی افزود: از رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و وزیر آموزش و پرورش درخواست دارم به وضعیت حقوقی معلمان زحمتکش در کشور توجه کنند، چرا که معلمان تنها حقوق خود را می‌خواهند.

موسوی در ادامه خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس گفت: اگر منتظرید که وزیر آموزش و پرورش کاری برای افزایش حقوق معلمان انجام دهد این آرزو به جایی نخواهد رسید.

نماینده اهواز در مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: معلمان برای اداره زندگی خود مجبورند شغل دوم و سوم داشته باشند، آیا سزاوار است معلمانی که بر اساس فرمایشات امام راحل شغل انبیاء را دارند، اینگونه زیر دست و پا له شوند؟ اسلام این بی‌عدالتی را قبول نمی‌کند.

وی همچنین با انتقاد از تفاوت حقوق معلمان با سایر ادارات دولتی، یادآور شد: معلمان کشور با حقوق ماهیانه یک میلیون تومان بازنشست می‌شوند، این در حالی است که بازنشستگان سایر ادارات در یک شهر با حقوق‌های 4 الی 6 میلیون تومانی بازنشسته می‌شوند.

موسوی خاطرنشان کرد: اگر طرحی برای ارتقای سطح معیشت فرهنگیان تدوین و اجرایی نشود، حتماً در پیشگاه خداوند در دنیا و آخرت پاسخگو خواهید بود، امروز معلمان در مقابل فرزندان خود شرمنده می‌شوند چون نمی‌توانند در زمان ازدواج به فرزندان خود کمک کنند.

این نماینده مجلس در پایان تأکید کرد: برای پیشرفت کشور باید به وضعیت معلمان توجه کرد، همچنین از وزیر آموزش و پرورش درخواست دارم به قانون مجلس مبنی بر استخدام معلمان پیش‌دبستانی تمکین کند.

منبع: فارس

نظرات مخاطبان 0 2

  • ۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۱۵:۱۰معلم پشیمان از معلم شدن 1 1

    ناراحت نباش برادر چیزی که عوض داره گله نداره اما من ناراحت بچه های مردم هستم که در مقابل معلمانی قرار می گیرند که در حال مبارزه با کوه مشکلات هستند . اما دود این آتش که دولتیان و مجلسیان بر پا کردند اول به چشم خودشان بعد هم به چشم اولیای بی تفاوت دانش آموزان  رفته است می رود و خواهد رفت 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۲-۲۴ ۲۲:۵۳حمیدی 0 0

    باتشکرازنماینده عزیزوگرامی که احساس مسئولیت کردند وازمعلمان دفاع کردند.                     بنده حدود 26سال سابقه خدمت دارم واقعا" پولی ندارم که باآن دربازارکاری بیابم وهچنین قدرت جسمی کارگری راندارم 
                                

نظر شما