شناسهٔ خبر: 92873 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ

حیدری مطرح کرد

شارلاتانیسم رسانه‌ای دانشگاه آزاد علیه بسیج دانشجویی/ رئیس دانشگاه آزاد را به مناظره دعوت می‌کنم

ودود حیدری/2 رئیس سازمان بسیج دانشجویی گفت: مسئولین دانشگاه آزاد در یک شارلاتانیسم رسانه‌ای اعلام کردند بسیج دانشجویی به دنبال امتیازات فراقانونی است؛ خواسته ما رعایت قانون است و دنبال امتیازات فراقانونی نیستیم.

به گزارش نماینده، محمدودود حیدری رئیس سازمان بسیج دانشجویی صبح امروز در نشست خبری که در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد پیرامون بخشنامه غیرقانونی دانشگاه آزاد در محدودسازی فعالیت‌های بسیج دانشجویی به توضیحاتی پرداخت.

وی در ابتدای این نشست خبری اظهار داشت: برخی رسانه‌ها آنچنان این موضوع را آلوده نشان دادند که مراجعه به اسناد قانونی نیز در این خصوص از دستور کار آقایان خارج شده است.

ودود حیدری تصریح کرد: دانشگاه آزاد در تاریخ ۱۶ آذر ۹۳ یعنی روز تکریم دانشجو و روز بزرگداشت مقام دانشجو بخشنامه‌ای را در خصوص فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی که بندهایی از آن مغایر با قوانین مصوب مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی با امضای ریاست دانشگاه آزاد است، صادر کرد.

وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی سال‌هاست که فعالیت‌های خود را به صورت قانونی دنبال کرده است، گفت: بسیج دانشجویی اسناد بالادستی برای فعالیت خود دارد که اولین آن فرمان دو صفحه‌ای امام (ره) در خصوص تشکیل بسیج دانشجو و طلبه است که اصلی‌ترین سند بسیج دانشجویی برای فعالیت‌هایش است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی دومین سند بالادستی برای فعالیت‌های بسیج دانشجویی را پیام‌ها، نکات و دیدارهای اختصاصی مقام معظم رهبری با دانشجویان بسیجی و سازمان بسیج دانشجویی عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری ۱۴ دیدار و پیام اختصاصی با بسیج دانشجویی داشته است و رسالت‌ها و اهداف پیش روی این تشکل بسیجی را بیان داشته است.

حیدری «قانون توسعه و تقویت بسیج دانشجویی» را سومین سند بالادستی برای فعالیت‌های بسیج دانشجویی عنوان کرد و گفت: این قانون در سال ۷۷ و در دوران اصلاحات به تصویب مجلس رسیده است. همچنین چهارمین سند ما آیین‌نامه‌ای است که در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است و حدود و ثغور فعالیت‌های بسیج دانشجویی را مشخص کرده است. پنجمین سند ما نیز اصلاحیه همین آیین‌نامه است که در سال ۸۸ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است.

وی در ادامه گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی آیین‌نامه دیگری برای فعالیت بقیه تشکل‌های دانشجویی دارد که تفاوت اندکی با قوانین حاکم بر فعالیت‌های بسیج دانشجویی دارد. بسیج دانشجویی از این اسناد بالادستی که مصوبه مراجع قانونی است تخطی نکرده است. در ادامه نیز به دنبال رعایت قانون است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی خواسته بسیج دانشجویی را اینچنین عنوان کرد:‌ خواسته ما صرفا اجرای قانون است و در مناقشه با دانشگاه آزاد پیرامون بخشنامه غیرقانونی هیچ خواسته‌‌ای جز اجرای قانون نداریم و بر خلاف ادعای برخی آقایان به دنبال اخذ امتیازات فراقانونی نیستیم.

وی گفت: این جفا به بسیج دانشجویی است که برخی مسئولان دانشگاه آزاد در یک شارلاتانیزم رسانه‌ای اینگونه مطرح می‌کنند که بسیج دانشجویی به دنبال اختیارات فراقانونی است، اصلا اینگونه نیست.

حیدری در ادامه گفت: شاهد مثال این موضوع این است که ما از روز ابلاغ این بخشنامه غیرقانونی به مدت ۵ ماه موضوع را غیررسانه‌ای دنبال کردیم و برای رفع آن مکاتباتی را با رئیس دانشگاه آزاد انجام دادیم و از وی خواستیم این بخشنامه غیرقانونی اصلاح شود.

وی ادامه داد: بعد از ۵ ماه که به صورت غیررسانه‌ای و مکاتبه با رئیس دانشگاه آزاد نتیجه‌ای نگرفتیم موضوع را رسانه‌ای کردیم و به مراجع قضایی شکایت کردیم تا احقاق حق بسیج دانشجویی شکل گیرد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه قبل از صدور این بخشنامه غیرقانونی بسیج دانشجویی هیچ مشکلی در واحدهای دانشگاه آزاد نداشته است، گفت: ما تا قبل از صدور این بخشنامه غیرقانونی تعاملات خود را با رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد در بالاترین سطح داشتیم و اساس کار ما و مشی ما تعامل با رؤسای واحدهای دانشگاه‌ها است اما جلوی اقدامات و حرکاتی که بر خلاف روند گفتمان انقلاب باشد می‌ایستیم.

حیدری در ادامه گفت: از زمان صدور این بخشنامه قانونی اشکالات زیادی در سطح واحدهای دانشگاه آزاد به وجود آمده است. سوال ما اینجاست که این اقدام مطلوب چه کسانی است؟ آیا غیر از این است که این اقدام مطلوب کسانی است که آرامش را در سطح واحدهای دانشگاه آزاد نمی‌خواهند؟

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه نمی‌خواهم بگویم جریانی در دانشگاه آزاد به دنبال تقابل با بسیج هستند، خاطرنشان کرد: اما فرار مسئولان دانشگاه آزاد از یک حرف منطقی و قانونی قابل پذیرش نیست. مطالبه ما این است که قانون فصل‌الخطاب قرار گیرد.

حیدری با تأکید بر این موضوع  که دانشگاه آزاد نمی‌تواند مرجع تفسیر قوانین باشد، گفت: این دانشگاه تنها مجری قوانین است و فرار و عبور غیرمنطقی این دانشگاه از قانون قابل پذیرش نیست.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این موضوع که تا به امروز بسیج دانشجویی از تمامی ظرفیت های قانونی موجود به طور کامل استفاده نکرده است، گفت: بسیج دانشجویی به دنبال پیشبرد کار همراه با تعامل بوده است اما دانشگاه آزاد در سالی که انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را داریم سیاسی کاری را آغاز کرده است.

وی افزود: پروژه محدودسازی بسیج دانشجویی بدین خاطر است که جلوی بصیرت‌افزایی ما را در سطح دانشگاه‌ها برای انتخاب درست در انتخابات پیش رو بگیرد. هیچ چیز مانع روشنگری و بصیرت‌افزایی بسیج دانشجویی نخواهد بود.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی تأکید کرد: بسیج دانشجویی بدون ورود به جناح‌بندی سیاسی و با نگاه به گفتمان انقلاب اسلامی به دنبال بصیرت افزایی در سطح دانشگاه‌هاست و هیچکس نیز نمی‌تواند مانع این روشنگری شود.

حیدری با بیان اینکه بعد از ناامید شدن از پیگیری‌های منطقی از دانشگاه آزاد برای اصلاح بخشنامه غیرقانونی این دانشگاه مجبور به شکایت به مراجع قضایی شدیم، گفت: گرچه مطلوب ما پیگیری موضوع از طریق مراجع قضایی نبود اما مکاتباتی که با دانشگاه آزاد داشتیم پاسخ‌های غیرمنطقی، غیرحقوقی و غیرمستند دریافت کردیم. به همین خاطر موضوع را از مراجع قضایی تا احقاق حق بسیج دانشجویی دنبال می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه در خصوص این بخشنامه غیرقانونی مکاتباتی را با دانشگاه آزاد داشتیم اما در این مدت هیأت مرکزی نظارت بر تشکل‌های دانشگاه آزاد که رئیس این هیأت رئیس دانشگاه آزاد است، جلسه‌ای تشکیل ندادند تا این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با دعوت از رئیس دانشگاه آزاد به مناظره پیرامون بخشنامه غیرقانونی این دانشگاه گفت:‌ بنده برای اثبات ادعاهایمان رئیس دانشگاه آزاد را به مناظره در برابر جمعی از حقوق‌دانان، رسانه ها و دانشجویان دعوت می‌کنم. آقایان اگر در اثبات حقانیت‌شان تردیدی ندارند باید این دعوت را بپذیرند و اگر این دعوت را نپذیرند چنین برداشت می شود که در ادعاهایشان تردید دارند و به دنبال فرار از پاسخگویی‌اند.

حیدری تصریح کرد: فرار از پاسخگویی و اتهام‌زنی در جواب به یک درخواست حقوقی، ‌ ناروا و یک تجربه سوخته است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی در ادامه سخنان خود با انتقاد از عملکرد رسانه‌های وابسته به دانشگاه آزاد درباره این موضوع گفت: رسانه‌های وابسته به دانشگاه آزاد بر طبل این اختلاف می‌کوبند. نمی‌دانم اظهار نظر فلان آقایی که یک چهره سیاسی و حزبی است و رشته تحصیلی‌اش نیز هیچ ربطی به حقوق ندارد و از موضوع آمریکا و هسته‌ای تا فرهنگ نظر می‌دهد، درباره موضوع بخشنامه غیرقانونی دانشگاه چه وجهی دارد. این رسانه‌ها خوب است به جای بر هم زدن فضا از اخلاق رسانه‌ای تبعیت کنند.

وی در ادامه خطاب به مسئولان دانشگاه آزاد گفت: از آنان می‌خواهم طریق انصاف را داشته باشند و اگر قانون را برنمی‌تابند حداقل انصاف را مدنظر قرار دهند. آقایان بدانند رفتار حزبی با تشکل‌‌های دانشجویی قابل قبول نیست چرا که دانشجویان برخوردهای سیاسی را درک می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی بخشنامه غیرقانونی اخیر دانشگاه آزاد را مصداق یک حرکت حزبی و سیاسی خواند و گفت: دانشجویان این موضوع را که برخی آقایان عقده‌های دل‌شان را می‌خواهند بر روی بسیج دانشجویی خالی کنند، متوجه می‌شوند.

حیدری در پایان سخنان خود خطاب به شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس این شورا (رئیس جمهور) گفت: ما از شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس این شورا می‌خواهیم از مصوبات و قوانین خودش دفاع کند چرا که اگر مسیر تفسیرهای حزبی و جناحی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی باز شود، مصوبات این شورا دستخوش مشکلات اساسی می شود. عینک جناحی و حزبی به قانون و تفسیر آن به نفع هیچکس در کشور نخواهد بود.

 

منبع: فارس

نظر شما