شناسهٔ خبر: 92717 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

زاهدی مطرح کرد؛

فعالیت سرپرستان ۲۸ دانشگاه غیرقانونی است

وزارت علوم عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ادامه فعالیت سرپرستان ۲۸ دانشگاه غیرقانونی است چراکه طبق قانون یک دانشگاه نمی تواند بیشتر از شش ماه با سرپرست اداره شود.

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، زاهدی در قسمت حاشیه برنامه «متن، حاشیه» شبکه سه سیما افزود: تعدادی از سرپرستان دانشگاه ها در وزارت علوم به عنوان رئیس قطعی شده اند که در جلسات قبل این موضوع از دستور کار شورا خارج شده است.

وی گفت: در جلسه غیر رسمی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت قرار است درباره روسای دانشگاه ها با نگاه جدید تجدید نظر صورت گیرد اما پاسخ ما این است که تا زمان مصوبه جدید باید طبق قانون فعلی عمل کرد.

زاهدی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۲ نفر از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به رئیس شورا نامه نوشتند و پیشنهاد اصلاحی را ارائه کردند که این پیشنهاد در کمیسیون های خاص شورا بررسی و سپس به صحن شورا ارسال شد که تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی افزود: هم اکنون فعالیت سرپرستان دانشگاه هایی همچون تهران، یاسوج، اصفهان، پیام نور و برخی دیگر از دانشگاه ها غیرقانونی است و باید تعیین تکلیف شود در غیر این صورت ادامه فعالیت آنان قانون شکنی است.

نظر شما