شناسهٔ خبر: 92456 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

گزراش "نماینده" از دستور کار این هفته کمیسیون های مجلس

بررسی طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی/فتاح به مجلس فراخوانده شد/استانی شدن انتخابات همچنان در کمیسیون شوراها

کمیسیون های تخصصی طبق برنامه اعلام شده از طرف کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی، چند تن از وزرا و مسئولین این هفته مهمان کمیسیون های مجلس خواهند بود.

به گزارش نماینده کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی این هفته میزبان تنی چند از مسئولین اجرایی کشور خواهند بود تا به سوالات اهالی بهارستان پاسخ دهند. طیب نیا (وزیر اقتصاد)، رحمانی فضلی (وزیر کشور)، دهقان (وزیر دفاع)، فانی (وزیر آموزش و پرورش)، زنگنه (وزیر نفت)، نعمت زاده (وزیر صنعت، معدن و تجارت) و آخوندی (وزیر راه و شهرسازی) لیست بلندبالای وزرایی را تشکیل می دهند که یکی از روزهای هفته جاری راهی بهارستان خواهند شد.

همچنین پرویز فتاح که کمتر از یک ماه از آغاز به کارش در  کمیته امداد می گذرد جهت معارفه و ارائه برنامه هایش به کمیسیون آموزش و کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور فرا خوانده شده است.

این هفته دو جلسه مشترک بصورت جداگانه هم در کمیسیون قضائی با حضور امین‌زاده (معاونت حقوقی ریاست جمهوری) و ابتکار (ریاست سازمان محیط زیست) برگزار می شود. همچنین نشست مشترک اعضای کمیسیون فرهنگی با رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در محل سازمان مذکور انجام خواهد شد.

طبق برنامه اعلام شده، کمیسیون اجتماعی این هفته به بررسی طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری می پردازد. لایحه تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح نیز در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی خواهد شد.

کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هم روز سه شنبه هفته جاری با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل نمایشگاه بین المللی کتاب نشست مشترک خواهد داشت.

گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور نیز در اولویت کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات برای رسیدگی قرار دارد.

ادامه بررسی طرح استانی‌شدن حوزه‌های انتخابیه انتخابات مجلس‌شورای‌اسلامی در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور نیز یکی از مهمترین موضوعات مورد بررسی این کمیسیون است.

نظر شما