شناسهٔ خبر: 92352 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ

در نماز جمعه تهران مطرح شد؛

تاکید «فانی» بر ساماندهی نیروهای آموزش و پرورش

فانی وزیر آموزش و پرورش: بیش از یک میلیون نیروی انسانی آموزش و پرورش نیازمند ساماندهی و بهسازی هستند و در یک سال و نیم اخیر تلاش های قابل ملاحظه ای را در موضوع ساماندهی نیروی انسانی در این سازمان شاهد بوده ایم.

به گزارش نماینده به نقل از صداوسیما، اصغر فانی درسخنرانی پیش از خطبه نمازجمعه امروز تهران گفت: یکی از موثرترین نهادهای سازنده نسل آینده، آموزش و پرورش است.

وی با گرامیداشت یاد ۵ هزار معلم شهید و ۳۶ هزار دانش آموز شهید و شهدای بزرگی همچون رجایی و باهنر گفت: آموزش و پرورش در حال حاضر با در اختیار داشتن بیش از یک میلیون همکار فرهنگی در ۱۰۵ هزار واحد آموزشی در ۷۵۲ منطقه آموزشی بزرگترین دستگاه کشور است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش بزرگترین فصل مشترک ملت و امت است که در سال همزبانی و همدلی نقش کلیدی را ایفا خواهد کرد.

فانی مهمترین نقش آموزش و پرورش را انتقال فرهنگ به نسل آینده بیان کرد و گفت: جامعه پذیری فرزندان امین ما از مهمترین وظایف این نهاد است.

وی با بیان این که آموزش و پرورش بزرگترین و موثرترین نهاد در انتقال فرهنگ به نسل آینده است افزود: آمادگی دانش آموزان برای عهده داری مسئولیت های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در آینده از دیگر وظایف این نهاد است.

فانی گفت: آموزش و پرورش زیرساخت منابع انسانی کشور را تشکیل می دهد و وظیفه دارد دانش آموزان امروز را به زنان و مردان و مدیران آینده جامعه تبدیل کند. وزیر آموزش و پرورش حرکت به سمت تعالی جامعه را نیازمند بسترهای مناسبی دانست و افزود: حضور حداکثری همه نهادهای موثر کشور در امر تعلیم و تربیت از نیازمندی های این بستر است.

وی تاکید کرد: دولت به تنهایی نمی تواند در امر تعلیم و تربیت اثرگذار باشد بلکه حضور همه نهادها چه دولتی و چه مردمی و خصوصی لازم است تا به این موضوع کمک کنند زیرا آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین مخاطب متعلق به همه ملت است.

فانی گفت: به تعبیر مقام  معظم رهبری حدود ۴۰ میلیون نفر از دانش آموزان و اولیاء آن ها از مخاطبین این دستگاه هستند.

وی افزود: هماهنگی های آموزه های درسی با راهکارهای تربیتی خانگی دانش آموزان از دیگر بسترهای مورد نیاز آموزشی است.

فانی گفت: عملیاتی سازی بودجه آموزش و پرورش با هدف بهره وری بیشتر از اعتبارات آموزش و پرورش از دیگر بسترهای مورد نیاز است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دانش آموزش دیندار، با نشاط، امیدوار، متفکر، خلاق و نوآور مصمم در حفظ هویت های ملی و دینی و پایبند به آداب و سنن کشور می تواند ما را به آینده ای روشن امیدوار کند.

وی افزود: تربیت این نسل معلمانی می خواهد که ضمن شایستگی معنوی، دغدغه معیشت نداشته باشند و از تمام اطلاعات و آموزه های جهانی برخوردار و انگیزه های روحی و روانی لازم را داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش در بیان پاره ای از عملکرد ۲۰ ماه اخیر آموزش و پرورش گفت:‌ آموزش و پرورش در ۲۰ ماه اخیر با رویکرد کیفیت پروری سیاست هایی را اتخاذ کرده که ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی از آن جمله است.

فانی افزود: بیش از یک میلیون نیروی انسانی آموزش و پرورش نیازمند ساماندهی و بهسازی هستند و در یک سال و نیم اخیر تلاش های قابل ملاحظه ای را در موضوع ساماندهی نیروی انسانی در این سازمان شاهد بوده ایم.

وی دومین نکته از عملکرد آموزش و پرورش را تعالی مدیریت آموزشی و آموزشگاهی اعلام کرد و گفت: مدارس باید از معلمینی توانمند و مدیران زبده ای تشکیل شود.

فانی توسعه مشارکت های مردمی را از دیگر سیاست های جدی این نهاد در سال های ۹۳ و ۹۴ عنوان کرد و افزود:‌ همکاری مردم در موضوع آموزش آثار بسیار خوبی داشته است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدرسه محوری و تمرکز زدایی از دیگر حرکت های مثبت این نهاد است زیرا تمرکز زدایی موجب خلاقیت و یادگیری بیشتر خواهد شد. وی افزود:‌ از دیگر موفقیت های کسب شده در ۲۰ ماهه اخیر اجرایی سازی ۴۰ راهکار از ۱۳۰ راهکار موجود در سند تحول نظام آموزشی کشور است.

فانی با بیان این که این سند از سال ۸۲ کلید خورد و در سال ۹۱ به تصویب شورای انقلاب فرهنگی رسیده است گفت: سند ارزشمند تحول، مبنای حرکت آینده آموزش و پرورش را تشکیل می دهد چرا که طبق آن تمام پیش بینی های لازم از سال ۹۴ تا سال ۹۹ صورت گرفته است.

وی افزود: برای مقابله با آسیب های موجود در نظام آموزشی اقداماتی صورت گرفته است که یکی از آن ها مشارکت مردم در آموزش و پرورش کشور است زیرا مردم بدرستی دریافته اند که باید دست در دست مدیران آموزش و پرورش به تعلیم و تربیت فرزندان خود اهتمام ورزند.

فانی گفت: آموزش و پرورش درصدد است با مدیریت منابع انسانی در جهت چابک سازی اقدام نماید زیرا در حال حاضر معلمان از همه مسئولان و دارندگان تریبون در دولت و مجلس خواستارند این نهاد را همان گونه که باید ببینند، نهادی که با تدوین برنامه جامع افق ۱۴۰۴ تلاش دارد تا دین خود را ادا کند.

وی همچنین با اشاره به رشد فعالیت شوراها و جذب بیشتر کمک های خیرین در سال های اخیر گفت: امروزه بیش از ۲۰ درصد از کلاس های درس توسط خیرین تجهیز و ساخته شده است و بنیاد برکت از نهادهای ذیربط بیت رهبری بالغ بر ۹۰۰ واحد آموزشی احداث کرده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار دانشجوی معلم در ۱۰۰ مرکز آموزشی و دانشگاهی مشغول تحصیل هستند که در سال ۹۵ وارد سیستم آموزشی کشور خواهند شد.

نظرات مخاطبان 0 20

  • ۱۳۹۴-۰۲-۱۸ ۱۶:۰۵علی 0 10

    معنای سازماندهی را فهمیدیم بکارگیری مجدد بازنشسته ها 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۲-۱۸ ۱۶:۱۷معلم فقیر 0 22

    اولین ساماندهی استیضاح و عزل این وزیره.
    درکلام معصوم خواندم هرکس مسئولیتی را بپذیرد که از انجام آن ناتوان باشد و در آن کار اصرار به ماندن داشته باشد هر لحظه در معصیت است. هر لحظه در گناهی جناب فانی
                                
  • ۱۳۹۴-۰۲-۱۸ ۱۶:۲۸ 0 21

    آقای فانی حرف جدید چی داری ؟
                                
  • ۱۳۹۴-۰۲-۱۸ ۱۸:۰۳معلمان 0 28

    اول یکی باید خودت را ساماندهی کنه  اوضات خیلی نابسامانه فانی
                                
  • ۱۳۹۴-۰۲-۱۸ ۲۲:۰۳علی 0 24

    بهترین خدمت اقای فانی پیر یک دوره استراحت برای خودش است باید استعفا بدهد پدرجان خودت هم می دونی شما 1- نای صحبت ندارید 2- 2 - در احخرین ساعات سال طرح را ارایه می دهید مثل دانش اموز تنبل در اخرین دقیقه می نویسی 3- خجالت هم خوب چیزی است شما از دیدن هاشمی وزیر بهداشت خجالت نمی کشید
                                
  • ۱۳۹۴-۰۲-۱۸ ۲۳:۱۳معلم 1 23

    از اینکه به روحانی رای دادم پشیمانم . چون لیاقت ندارد.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۱۶:۴۹معلم 1 28

    خدایا شر فانی را از سر آموزش وپرورش کوتاه کن.وزیر بی کفایت استیضاح شود.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۱۹:۳۱ایرانی 0 7

    تاکی این دروغ هارا نمایش خواهیدداد/
                                
  • ۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۱۹:۴۱فرهنگی 0 4

    خودت می فهمی این حرف های تکراری شماچیه من که نفهمیدم اگر راست مگی بادو میلیون حقوق بیامدرسه اگرفکر می کنی دکترا داری من هم دارم واقعا برات متاسفم آیاخانواده ات بااین حرف هابه توافتخارمی کنند ماکه ازاین حرف های تکراری شماخسته شدیم 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۲۰:۰۷samii 0 3

    باسلام 
    لطفابدبختی معلمان راسامان دهی کنید ویک راهش اینست که بکشیدشان تا هم انها هم شما هم دانش اموزان راحت شوند انهم برای همیشه 
    خداحافظ
                                
  • ۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۲۱:۲۲م مادام 0 3

    خسته نشدی از بس طز دادی
                                
  • ۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۲۱:۳۲ 0 2

    اختلاف حقوق در دولت تدبیر وامید اتفاق افتاد وعملا تبلیغی به ذوران دولت قبلی صورت می گیرد
                                
  • ۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۲۱:۵۳ناشناس 0 5

    چرا پرت پلا میگی وزیر خواب آلود
                                
  • ۱۳۹۴-۰۲-۲۴ ۰۰:۰۴ 0 5

    وزیر بهداشت بایه حقوق برستاران رااز یک میلیون وهشتصد به بالا قرار داد در حالی که انها هم مانند معلمان حقوق کمی داشتند تازه اگر به وظایفشان درست عمل کنند بیشتر هم می گیرنند انوقت من با 25 سال سابقه  میگیرم1100000
                                
  • ۱۳۹۴-۰۲-۲۴ ۰۷:۳۹فرهنگی 0 4

     بازم حرفهای دهن پر کن سند توسعه و چشم انداز و برنامه فلان و ...... بابا جان به معیشت زیر دستات برس . یا اصلا ول کن هیچ چیزی نگو .... اصلا مگه شما شما بازخوردها را نمی خونید ؟؟ 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۲-۲۴ ۱۰:۴۵بازنشسه فرهنگی 0 2

    با این روش آموزش وپرورش مابه دوران ساسانیان بازمیگردد 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۲-۲۴ ۲۰:۲۲ 0 1

    هیس حرف نزن ...
                                
  • ۱۳۹۴-۰۲-۲۵ ۱۲:۲۴ 0 2

    دروغ تازه نداری ؟!
                                
  • ۱۳۹۴-۰۲-۲۶ ۱۹:۰۷احمد 0 2

    چرابه این فانی در نماز جمعه اجازه سخنرانی میدند سواد نداره که 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۰۰:۳۲lمعلم 0 1

    دولت تدبیر وامید که معلمان را با این فریب به دنبال خود کشاند معلمان فریب خورده نه تدبیری از او دیدند ونه امیدی  . فردی که ذره ای تدبیر ندارد وزیر آموزش وپرورش می شود . پس چه دولت تدبیر وامیدی بود ؟ لاف زدن که سخت نیست ؟ ترس از رسوایی نداشته باش هر چه می خوای بگو . 
                                

نظر شما