شناسهٔ خبر: 92342 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

پیش از خطبه های نماز جمعه تهران مطرح شد؛

کشتی "هلال احمر" فردا راهی یمن می شود/ نمازگزاران تهرانی: «ریاض» پایتخت تروریسم است

معزی/2 نماینده ولی فقیه در هلال احمر گفت: به یاری خدا فردا کشتی نجات از سوی هلال احمر حرکت می کند به دست مردم مظلوم یمن خواهد رسید.

به گزارش نماینده به نقل از مهر،حجت الاسلام و المسلمین معزی در سخنان پیش از خطبه های امروز نماز جمعه تهران با اشاره به روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ گفت: هفته ای که در پیش داریم هفته هلال احمر در ایران است.  

وی این روز را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین به امت قهرمان ایران ونمازگزاران ایران و نیز خدمتگذاران هلال احمر تبریک و تهنیت گفت.  

حجت الاسلام معزی در ادامه گفت: پرچم هلال احمر را در حوادث می بینیم. اگر حادثه ای بروز کند پیش از همه هلال احمر در صحنه حاضر می شود. اما هلال احمر در همه صحنه ها حضور دارد و نه فقط در حوادث طبیعی. هلال احمر نه تنها در حوادث طبیعی که در مناسبت های مختلف مثل سفرهای نوروزی و سفر مردم به کربلای معلی هلال احمر حضور دارد.  

نماینده ولی فقیه در هلال احمر با اشاره به اهداف سازمان هلال احمر که در حکم رهبری آمده است گفت: نخستین هدف هلال احمر تسکین بخشی به آلام بشری است. مانند آلامی که از حوادث قهر طبیعت مانند سیل و زلزله است. نه فقط این مسئله مه بلکه آلامی از سوی بشر ناشی می شود. مانند حضور هلال احمر در کمک رسانی به مردم مظلوم یمن. انسان شخصیتی والا دارد. خدا می فرماید ما این انسان را گرامی داشتیم. بر بیشترین موجودات ایران فضیلت دارد. احترام به ذات انسان محترم است. اگر هلال احمر به سوی مدد رساندن می رود به این مسئله توجه دارد.  

وی همچنین گفت: من می خواهم عرض کنم که اگر اهداف هلال اجمر منطبق با تعالیم اسلام است خداوند چگونه به انسان نگاه می کند. خداوند انسان ها را دوست می دارد. البته نه همه انسان ها را. بلکه انسان هایی که در پرتو تعالیم اسلام شخصیت یافته اند. این مسئله در قرآن نیزبه شکل های مختلف نشان داده شده است. اساس تعلیم و تربیت اسلامی، انسان ها محترم و مسجود ملائک هستند. این انسان گرامی داشته شده است. اگر قهر طبیعت بر این انسان افراشته شد بر اساس مهر و مهربانی به این انسان باید کمک شود. هلال احمر یک نهاد مردمی و مردم نهاد است. هلال احمر از سازمان جوانان و داوطلبان شکل می گیرد. بیش از یک میلیون جوان و ۶۰۰ الی ۷۰۰ هزار داوطلب. در تعالیم اسلام برترین جنبه دین احسان است.  

حجت الاسلام معزی همچنین گفت: امروز دست احسان مردم ایران به سمت مردم مظلوم یمن دراز شده است. مردم مظلوم یمن به دست کسانی که داعیه اسلام دارد مایه شرمساری است. اسلام دین نیکوکاری و احسان است. در دنیا اسلام را چگونه نشان می دهند. یک طرف داعش، یک طرف تکفیری ها و کسانی که داعیه دار اسلام هستند اینگونه در یمن جنایت می کنند. به یاری خدا فردا کشتی نجات از سوی هلال احمر حرکت می کند به دست مردم مظلوم یمن خواهد رسید.

راهپیمایی نمازگزاران تهرانی در حمایت از مردم بی‌دفاع یمن برگزار شد

همچنین خبرگزاری فارس گزارش داد: مراسم راهپیمایی نمازگزاران تهرانی در حمایت از مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن، امروز پس از اقامه نماز جمعه برگزار شد.

نمازگزاران تهرانی بعد از اقامه نمازجمعه امروز تهران در حمایت از مردم بی دفاع یمن و اعلام انزجار از اقدامات ال سعود در کشتار مردم این کشور، راهپیمایی کردند.

 

تظاهرات مردمی

متن قطعنامه پایانی این تظاهرات به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اینک که رژیم دست نشانده و بی‌کفایت آل سعود به نمایندگی از سوی رژیم پلید صهیونیستی و با همراهی آمریکا، جنگ جنایتکارانه‌ای را بر مردم مظلوم و انقلابی یمن تحمیل نموده و با حمایت همه جانبه از جنگ‌افروزی تکفیری‌ها و تروریست وهابی، ماهیت پلید خود را برملا ساخته و امنیت کشورهای منطقه را به خطر انداخته است، ما تظاهر کنندگان در این روز، که روز همبستگی با مردم مظلوم یمن در مقابل تجاوز ظالمانه آل سعود نام گرفته است، بر موارد زیر تأکید می‌نماییم:

۱ ـ ما نمازگزاران حاضر، با اعلام انزجار و تنفر از تجاوز ددمنشانه رژیم آل سعود علیه سرزمین نورانی و مردم مؤمن و انقلابی یمن که با حمایت آشکار و گسترده و عملیاتی آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی طراحی و به اجرا درآمده است، همبستگی و همراهی خود را با مردم مقاوم و مظلوم یمن اعلام داشته و جنایت وحشیانه رژیم آل سعود را محکوم می نماییم.

۲ ـ مردم انقلابی ایران، کشتار بیرحمانه مردم و تلاش رژیم سعودی برای از بین بردن زیرساخت های کشور اسلامی یمن را نقشه مشترک آمریکا و دشمنان قسم خورده مسلمین با محوریت مقامات اطلاعاتی و نظامی رژیم صهیونیستی دانسته و از مجامع بین‌المللی بویژه سازمان همکاری‌های اسلامی و مجامع حقوقی جهان اسلام، صدور کیفرخواست انقلابی برای فراهم کردن مقدمات محاکمه سران جنایتکار و وابسته آل سعود را درخواست می نماییم.

۳ ـ ما ملت همیشه در صحنه، ضمن محکوم نمودن طرح مشترک صهیونیستی - سعودی، محاصره دریایی و هوایی مردم یمن و ممانعت از ورود کمک‌های انسانی نهادهای امدادرسان بین‌المللی و منطقه‌ای، استفاده از بمب‌های ممنوعه و کشاندن جنگ به خانه‌ها، بازارها، مدارس، بیمارستان‌ها، مساجد و اردوگاه‌های آوارگان را مشروع‌نمایی تجاوز توسط شورای امنیت سازمان ملل و پشتیبانی مطلق شیطان بزرگ از متجاوز دانسته و تجاوز آل سعود به یمن را تلاش آمریکا و وابستگانش برای ادامه بقای حیات ننگین رژیم صهیونیستی در منطقه می دانیم.

۴ ـ ما نمازگزاران جمعه، ضمن محکوم نمودن بی توجهی سازمان ملل به جنایت رژیم سعودی، صدور قطعنامه ۲۲۱۶ توسط شورای امنیت را ایستادن شورای مذکور در کنار متجاوز و حمایت از به خاک و خون کشیدن زنان و مردان و کودکان و سالخوردگان یمنی دانسته و آن را  مردود اعلام می‌نماییم.

۵ ـ ملت قهرمان، ریاض را پایتخت پرورش افراط‌گرایی و تروریسم و رژیم آل‌سعود را برجسته‌ترین مظهر اسلام آمریکایی‌ و وابسته ترین رژیم به شیطان بزرگ دانسته و حمایت آشکار آل سعود از جنایت تروریست‌های تکفیری وهابی در یمن، عراق، سوریه، مصر، تونس، لیبی، مالی، نیجریه را مصداق  خوش خدمتی به رژیم صهیونیستی و دشمنان اسلام برای به انحراف کشاندن مردم مسلمان و تضعیف و انهدام کشورهای اسلامی می دانیم.

۶-ما تظاهر کنندگان، ضمن تحسین «صبر استراتژیک» مردم یمن که تاکنون به مثابه سلاحی کارآمد برای به شکست کشاندن طرح فتنه‌گران بین المللی مورد استفاده گرفته است، «دفاع استراتژیک» و پاسخ کوبنده به دشمن متجاوز را حق مردم مظلوم و مقاوم یمن دانسته و به مدد نصرت الهی آن را مقدمه شکست آل‌سعود و پروژه تروریسم در کشورهای اسلامی می دانیم.

۷ - ما ملت رشید ایران اسلامی در پایان تظاهرات امروز بار دیگر به مستکبران جهان بویژه شیطان بزرگ آمریکا یاد آور میشویم که ما ملت عاشورا و پیرو نهضت حسینی بوده و آموزه های امام و مقام معظم رهبری را بر خود فرض و پیروی آن را واجب دانسته و اعلام میداریم هرگونه دخالت و جنگ افروزی در دیگر کشورها را محکوم کرده و در زمینه مذاکرات اخیر نیز، مذاکرات زیر شبح تهدید را بی معنا دانسته و هیچگونه مذاکره‌ای زیر سایه تهدید را برنتابیده و هرگونه تهدیدی را پاسخ کوبنده خواهد داد.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم
مرگ بر آمریکا – مرگ بر اسراییل – مرگ بر آل سعود خائن

 

نظر شما