شناسهٔ خبر: 92291 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

زاهدی در گفتگو با «نماینده»:

اگر تیم مذاکره‌کننده حس می‌کند تهدید و تحقیر ادامه دارد مذاکرات را تعلیق کند

محمدمهدی زاهدی/2 رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: تیم مذاکره کننده فرمایش مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهند و اگر احساس می کنند تهدید یا تحقیر ادامه دارد مذاکرات را لغو کنند یا به حالت تعلیق درآورند.

محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با «نماینده» با اشاره به سخنان دیروز مقام معظم رهبری در جمع معلمان سراسر کشور گفت: بیانات رهبری درمورد فضای مذاکرات بین ما و ۱+۵ کاملا صریح، شفاف و منتقدانه بود. ایشان به صراحت فرمودند که من مذاکرات زیر تهدید و تحقیر را نمی پذیرم. ضمن این که آن خطوط قرمزی که برای تیم مذاکره کننده ترسیم شده باید رعایت کنند.

نماینده کرمان و راور خاطرنشان کرد: بنده از تیم مذاکره کننده انتظار دارم که حتما این فرمایش مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهند و اگر احساس می کنند الان تهدید یا تحقیر ادامه دارد مذاکرات را لغو کنند یا به حالت تعلیق درآورند و مادامی که طرف مقابل از این خوی استکباری عقب نشینی نکرده مذاکرات ادامه پیدا نکند.

وزیر علوم دولت نهم افزود: مجلس شورای اسلامی هم یقیقا واکنش لازم را نسبت به طرف مقابل در چارچوب فرمایشات مقام معظم رهبری خواهند داشت.

وی درمورد آخرین وضعیت جبهه اصولگرایی، با اشاره به جلسات و نشست هایی که در کشور پیرامون وحدت این جریان درحال برگزاری‌ست گفت: من در جریان همه آن جلسات هستم و کاملا خوشبینم که این وحدت به همگرایی جریان اصولگرایی منجر خواهد شد.

زاهدی مهمترین دلیل این ادعای خود را اینطور بیان کرد: همه احساس کرده و می کنند که اگر این وحدت نباشد چه ناگواری هایی بوجود خواهد آمد. گاهی اوقات عارضه های عدم همگرایی صرفا برای جریان اصولگرایی نیست بلکه در مسائل مختلف کشور اثرگذار است. به عنوان مثال برخی مشکلات فرهنگی در وزارت علوم یا برخی انتصاباتی که در کشور اتفاق افتاد و افراد مسئله دار عهده دار مسئولیت شدند از این قبیل موارد است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: اصولگرایان به اندازه کافی از عدم هماهنگی و همگرایی بخصوص در انتخابات دور قبل ریاست جمهوری متضرر شده اند.

نظر شما