شناسهٔ خبر: 92153 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عزیزی:

برگزاری نشست شورای عالی رفاه برای بررسی وضعیت بیمه 6 میلیون نفر

عزیزی43 رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در جلسه شورای عالی رفاه که با ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد مشکل صندوق‌های سازمان‌ها و نیز بیمه همگانی تأمین اجتماعی برای 6 میلیون نفر از شهروندان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش نماینده عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه روز گذشته شورای عالی رفاه، گفت: در این جلسه که در دفتر معاون اول رئیس‌جمهور و به ریاست وی برگزار شد،‌ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، وزرای جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رؤسای کمیته امداد امام خمینی و سازمان تأمین اجتماعی و معاون وزیر کشور و نمایندگانی از سایر دستگاه‌ها نیز در آن حضور داشتند موضوع بیمه تأمین اجتماعی برای اقشار ضعیف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه طرحی در خصوص بیمه تأمین اجتماعی برای 6 میلیون از سرپرستانی که جزء دهک‌های ضعیف جامعه هستند مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نظراتی در خصوص تأمین منابع مالی آن از محل درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه‌ها از سوی اعضا مطرح شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: در حال حاضر 40 درصد از نیروی کار فعال کشور و افراد جویای کار بیمه تأمین اجتماعی ندارند و می‌شود از محل صرفه‌جویی‌ها که حدود هزار و 150 میلیارد تومان برآورد می‌شود هزینه بیمه این افراد را تأمین کرد.

عزیزی خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد تا طرح مذکور برای بررسی دقیق‌تر و کارشناسانه‌تر در وزارت تعاون، کار و سازمان تأمین اجتماعی مورد بحث قرار بگیرد و بعد از انجام بررسی‌ها به جلسه بعدی شورای عالی رفاه ارائه شود.

وی افزود: در این جلسه همچنین مباحثی در خصوص صندوق سازمان‌ها و بانک‌های مختلف مطرح شد و مشکلات این صندوق‌ها مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا با ساماندهی و رفع مشکلات این صندوق‌ها از ابتلای بازنشستگان آنها به سرنوشت بازنشستگان صندوق فولاد جلوگیری شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان گفت‌: من در این جلسه عنوان کردم که دولت‌ها سهم خود را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نمی‌کنند و حدود 70 هزار میلیارد تومان دولت به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار است. دولت وظیفه دارد تا این میزان را که حق‌الناس است به مردم پرداخت کند و اگر دولت نمی‌تواند به طور یک جا این بدهی را بپردازد به صورت اقساط پرداخت کند.

منبع: فارس

نظر شما