شناسهٔ خبر: 92150 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

بروجردی:

ایران قویا مخالف طرح تجزیه عراق از سوی کنگره آمریکا است

بروجردی43 رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران قویا مخالف طرح تجزیه عراق که از سوی کنگره آمریکا در دستور کار قرار گرفته است بوده و از تمامیت ارضی و یکپارچگی این کشور حمایت می‌کنیم.

به گزارش نماینده علاالدین بروجردی در دیدار با معاون رئیس مجلس لهستان با اشاره به برخی حوادث و تحولات منطقه به ویژه رشد پدیده شوم تروریسم و گروه‌های افراطی گفت: شرایط امروز منطقه نتیجه اتخاذ سیاست‌های اشتباه از سوی برخی قدرتهای جهانی به ویژه آمریکا و ایجاد بحران و ناامنی در کشورهای منطقه از جمله عراق، افغانستان، سوریه و یمن بوده است.

وی ادامه داد: بازگشت هزاران تروریست آموزش دیده به کشورهای مبدا هر کدام منشا یک بحران امنیتی جدی برای آن کشورها خواهد شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به تحولات سوریه و یمن و ضمن محکوم کردن کشتار انسان‌های مظلوم و بی‌دفاع در این کشور گفت: بحران یمن و سوریه باید از طریق مذاکرات سیاسی و بدون دخالت خارجی حل و فصل شود.

وی در ادامه با اشاره به تحولات عراق گفت: آثار شکست داعش محسوس است و ارتش و نیروهای مردمی عراق به موفقیت‌های بسیاری دست یافته‌اند.

وی ادامه داد: ما قویا مخالف طرح تجزیه عراق که از سوی کنگره آمریکا در دستور کار قرار گرفته است بوده و از تمامیت ارضی و یکپارچگی این کشور حمایت می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: عملا سیاست های آمریکا و قدرتهای جهانی موجب گسترش بحران در منطقه گردیده و این کار در شرایطی است که کشورهای منطقه نیازمند آرامش و امنیت پایدار جهت پیشرفت و توسعه هستند.

یژی یان وندرلیخ معاون رئیس مجلس لهستان نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه استراتژیک ایران در منطقه از توسعه و گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های فراوان روابط دو کشور گفت: ایران با عبور موفقیت آمیز از تحریم‌های اعمال شده توانسته کشور قدرتمند و تاثیرگذار در منطقه شود.

معاون رئیس مجلس لهستان در ادامه با اشاره به بحران‌های کنونی در منطقه حل بحران‌ها را تنها از طریق گفت‌وگوهای سیاسی و همکاری میان کشورهای منطقه بدون دخالت قدرتهای فرا منطقه‌ای میسر دانست.  

وی در پایان همکاری‌های پارلمانی میان دو کشور را بخش مهمی از روابط دوستانه فی مابین خواند و خواهان افزایش مراودات میان مجالس دو کشور شد.

منبع: مهر

نظر شما