شناسهٔ خبر: 92073 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

هشدار عارف به افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه

عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با هشدار به افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه ،گفت: متاسفانه روز به روز شاهد افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی هستیم و در این بین مدرسه و معلمان وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

به گزارش نماینده، محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان در دیدار جمعی از معلمان و فرهنگیان کشور با تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری به بیان ویژگی‌های شخصیتی شهید مطهری پرداخت و گفت: تلاش استاد مطهری برای ترویج دین رحمانی و حاکمیت اخلاق قبل و بعد از انقلاب اسلامی در جامعه  باعث اشتیاق جوانان به ایشان و همراهی با انقلاب اسلامی شد.

وی روش و منش شهید مطهری را الگوی مناسبی برای جوانان دانست و یادآور شد: یکی از ویژگی‌های شخصیتی شهید مطهری سعه صدر و تحمل مخالف بود ایشان در سخنرانی‌های خود حتی بر حضور مارکسیست‌ها در دانشگاه ها تاکید داشتند البته نا اهلان و تنگ نظران نظرات شهید مطهری را تحمل نکردند و انقلاب را از وجود ایشان محروم کردند و متاسفانه در مقطع فعلی هم برخی افراد تنگ نظر تحمل چهره‌های مانند شهید مطهری را ندارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه  بعد فرهنگی انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب‌های جهان قابل مقایسه نیست، خاطرنشان کرد: معلمان به مانند دیگر اقشار مردم نقش تاثیر گذاری در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند. امروز هم  برای رواج تعلیم و تربیت صحیح در جامعه ما سخت نیازمند معلمان هستیم. و باید بدانیم که محوریت اصلی در حاکمیت سند تعلیم و تربیت اسلامی و اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با معلمان عزیز است.

وی با بیان اینکه در سطح جامعه به معلمی که ترویج کننده اخلاق، راستی، شفافیت و درستی باشد نیاز داریم، خاطرنشان کرد:بهترین زمان زندگی انسانها در اختیار معلمان است و یکی از وظایف معلمان این است که علاوه بر داده‌های علمی و تعلیمات دینی به دانش‌آموزان آنان را رشد فکری دهند و برای اعتلای معنوی آنان تلاش کنند؛ چون آن‌ها هستند که پایه‌های مردم‌سالاری و اداره جامعه ما را در آینده محکم می‌کنند.

عارف با هشدار به افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه، گفت: متاسفانه روز به روز شاهد افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی هستیم  و در این بین مدرسه و معلمان وظیفه سنگینی بر عهده دارند چرا که  می توانند هم فضایل فردی و هم فضایل اجتماعی را به دانش آموزان منتقل کند و انسان‌هایی را تربیت کند که با اخلاق و راستگو باشند.

وی بر نقش آفرینی معلمان در ترویج حقوق شهروندی و فضایل اخلاقی تاکید کرد و گفت: اگر معلم بخواهد به وظیفه اصلی خود بپردازد باید در آرامش کامل انجام وظیفه کند و دغدغه‌های معیشتی فکر و ذهن آنها را مشغول نکند. به همین باید در برنامه ششم توسعه اولویت خاصی به معلمان داده شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: به عنوان یک معلم دانشگاه می گویم که باید کاری کرد که اعتبار مدرسه از اعتبار دانشگاه بالاتر برود و بهترین فارغ التحصیلان دانشگاهی شغل معلمی را انتخاب کنند و در این صورت است که وظیفه خود را نسبت به نوجوانان انجام داده‌ایم.

عارف در پایان با بیان اینکه تا زمانی که حقوق و کرامت معلمان حفظ نشود آن‌ها نمی‌توانند تاثیر مثبت زیادی داشته باشند بر ضرورت حفظ شان و منزلت معلمان از سوی مسئولان تاکید کرد.
گفتنی است در ابتدای این دیدار که در فضای صمیمانه برگزار شد تنی چند از معلمان و فرهنگیان به بیان نقطه نظرات خود پیرامون مسائل مختلف کشور از جمله وظایف معلمان در جامعه و وظایف حاکیمت در قبال معلمان پرداختند.

نظر شما