شناسهٔ خبر: 92021 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

نماینده اهواز:

با اجرای طرح رتبه‌بندی، حداقل حقوق یک معلم، ۲ میلیون است

شکرخداموسوی43 موسوی مشکل حقوق و معیشت معلمان را یکی از مهم‌ترین مشکلات آموزش و پرورش دانست.

به گزارش نماینده، سیدشکرخدا موسوی گفت:‌ مجلس امسال بودجه آموزش و پرورش را ۵۰ درصد افزایش داده و همچنین با اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان که تا قبل از مهرماه اجرایی خواهد شد، حقوق یک معلم کمتر از ۲ میلیون تومان نخواهد بود.

وی با بیان این‌که همه باید برای حل مشکلات آموزش و پرورش کمک کنند، عنوان‌کرد: در لایحه بودجه سال ۹۴ اعتبارات بسیار خوبی برای آموزش و پرورش تعیین شده است که می‌تواند بسیاری از مشکلات آن‌ها را حل کند. این اراده در مجلس وجود دارد که مشکلات معلمان حل شود و در این راستا به دنبال ارتقای معیشت و افزایش حقوق معلمان تا مهرماه هستیم.

موسوی افزود: مشکلات اساسی این وزارت خانه، مربوط به معیشت و حقوق معلمان و همچنین بخش‌های سخت‌افزاری است که شامل تجهیز مدارس می‌شود و این مشکل در استان خوزستان بیشتر از سایر مناطق کشور است، در خوزستان مدارس کانتینری و کپری هنوز وجود دارند که البته محدود شده‌اند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: ۵ درصد مدارس خوزستان فرسوده هستند که باید تخریب و از نو ساخته شوند، همچنین ۶۰ درصد مدارس استان نیاز به احداث تعمیر و مرمت دارند.

موسوی با بیان این‌که وزارت آموزش و پرورش در بحث خیرین مدرسه‌ساز باید فعال‌تر باشد، تصریح‌کرد: آمار مدارس استان که نیاز به مرمت دارند نسبت به میانگین کشوری ۲۰ درصد بیشتر است.

وی در مورد این‌که گفته می‌شود این اقدامات سیاسی است، توضیح داد: این اقدامات مجلس سیاسی نیست به دلیل آن‌که قبل از مهرماه اجرا می‌شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شواری اسلامی خاطرنشان‌کرد: معلمی شغل ارزشمند و یک علاقه و آرمان برای فردی است که در این حوزه فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به مهاجرت نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان گفت: یکی دیگر از مشکلات اساسی آموزش و پرورش خوزستان، مهاجرت نیروی انسانی و معلمان به دلیل شرایط و مشکلات معیشتی استان است که باید توجه خاصی به آن شود.

موسوی بیان‌کرد: استانداری و شورای آموزش و پرورش خوزستان جلسات متعددی در این خصوص برگزار کرده‌ است.

 

منبع: ایسنا

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۲-۱۵ ۱۳:۵۶ 0 4

    الکی میگه
                                

نظر شما