شناسهٔ خبر: 91919 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

آخرین مهلت دریافت مجوز فروشگاه‌های الکترونیک بازی اعلام شد

بازی رایانه ای 43 فروشگاه‌های الکترونیک که بازی‌های رایانه‌ای عرضه می‌کنند تا پانزدهم خرداد سال جاری مهلت دارند مجوز فعالیت خود را دریافت کنند.

به گزارش نماینده از مهر، بر اساس مواد ۲۱ و ۲۲ قانون جرائم رایانه‌ای و مواد ۱ و ۲ قانون مجازات، اشخاصی که در امور سمعی و بصری فعالیت غیرمجاز دارند و فعالیت آن‌ها شامل «بند (ز) فهرست مصادیق محتوای مجرمانه» و «انتشار و سرویس‌دهی بازی‌های رایانه‌ای دارای محتوای مجرمانه یا فاقد مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای)» می‌شود، فعالیت آن‌ها مصداق محتوای مجرمانه بوده و از ادامه فعالیت ایشان جلوگیری خواهد شد.

فروشگاه‌های الکترونیی که فعالیت آن‌ها شامل موارد فوق می‌شود، تا پانزدهم خرداد سال جاری مهلت دارند با مراجعه به سامانه www.ebazi.org جهت دریافت مجوز فروشگاه الکترونیکی اقدام کنند. بدیهی است که پس از اتمام مهلت یادشده، با فروشگاه‌های الکترونیکی که اقدام به دریافت مجوز نکرده‌اند، برخورد قانونی صورت گرفته و از فعالیت آن‌ها جلوگیری خواهد شد.

سال گذشته با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر علی جنتی نظارت بر بازار بازی‌های رایانه‌ای مجددا به بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای محول شد. طرح ساماندهی فروشگاه‌های الکترونیکی در این حوزه نیز در همین زمینه صورت می‌گیرد.

نظر شما