شناسهٔ خبر: 91895 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

خبر جدید معاون پدافند هوایی از موشک S۲۰۰

معاون آموزش قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) از به کارگیری ۳۰۰ شبیه‌ساز سامانه‌های مختلف در این قرارگاه خبر داد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، امیر محمد قربانی معاون آموزش قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به نقش شبیه‌سازها در بحث آموزش اظهار داشت: ما در گذشته تنها ۱۲ عدد شبیه‌ساز سامانه موشکی S۲۰۰ داشتیم اما اکنون با تلاش متخصصان داخلی، قرارگاه پدافند هوایی، ۱۵۰ شبیه‌ساز سلاح‌های سنگین و ۱۵۰ شبیه‌ساز سلاح‌های سبک را در اختیار دارد.

قربانی همچنین با بیان اینکه ۱۰ شبیه‌ساز سامانه موشکی اسکایگارد برای آموزش نیروها مورد استفاده قرار گرفته است، به افتتاح شبیه‌ساز سامانه موشکی هاگ در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: از این مدل شبیه‌ساز، ۲ نمونه دیگر نیز در دست ساخت است.

معاون آموزش قرارگاه پدافند هوایی ادامه داد: ساخت شبیه‌ساز سامانه موشکی «راپیر» نیز ۹۵ درصد پیشرفت داشته و به زودی رونمایی خواهد شد.

طراحی و ساخت شبیه‌ساز مستقل از سامانه موشکی S۲۰۰ نیز از دیگر مواردی بود که قربانی به آن اشاره کرد و از پیشرفت ۵۰ درصدی ساخت آن خبر داد.

وی با بیان اینکه شبیه‌سازهای پهپاد و دوش پرتاب نیز از دیگر شبیه‌سازهای مورد استفاده در قرارگاه پدافند هوایی است، اظهار داشت: ما همچنین ۲۷ شبیه‌ساز رادار را برای آموزش نیروهای خود در اختیار داریم.

معاون آموزش قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) در پایان از مصوب شدن آموزش زبان انگلیسی و روسی برای کارکنان این قرارگاه خبر داد.

نظر شما