شناسهٔ خبر: 91891 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

زمان ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس دهم اعلام شد

 ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس دهم ۲۸ آذرماه تا ۴ دی‌ماه سال جاری انجام می‌شود.

به گزارش نماینده نجا‌ت‌الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با فارس، اعلام کرد «دستور شروع انتخابات مجلس دهم و دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری به وسیله وزارت کشور و ثبت‌نام از داوطلبان و کاندیداها از ۲۸ آذر ماه ۹۴ تا ۴ دی ماه ۹۴ انجام می‌شود.»

وی افزود: بررسی سوابق داوطلبان در مراجع ۴ گانه و صلاحیت آنها از ۲۹ آذر ماه ۹۴ تا ۹ دی ماه ۹۴ (ظرف ۵ روز از هر استعلام) انجام می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین تاکید کرد: فرصت داوطلبان رد صلاحیت شده برای شکایت نیز از ۱۶ دی ماه ۹۴ تا ۱۹ دی ماه ۹۴ خواهد بود. یعنی داوطلبان رد صلاحیت‌شده و کاندیداها در این مدت زمان تعیین شده می‌توانند شکایت کنند.

ابراهیمیان همچنین گفت: فرصت رسیدگی به شکایات داوطلبان توسط شورای نگهبان ۲۰ بهمن ۹۴ تا ۲۶ بهمن ۹۴ خواهد بود همچنین داوطلبان انتخابات مجلس دهم و دوره پنجم خبرگان رهبری می‌توانند از ۲۹ بهمن ۹۴ تا ۵ اسفند ۹۴ تبلیغات انتخاباتی داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی داوطلبان انتخابات مجلس دهم و طرفداران آنها ۶ اسفند ۹۴ خواهد بود و انشاءالله انتخابات مجلس برای دهمین دوره و انتخابات خبرگان رهبری به طور همزمان روز جمعه ۷ اسفند ماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

نظر شما