شناسهٔ خبر: 91884 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

ظریف: نگارش متن پیش می‌رود، کار دشوار و پرانتز‌های زیادی باقی مانده است

ظریف/2 وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی با بیان اینکه نگارش متن توافق جامع هسته‌ای در جریان است، گفت: هنوز کار دشوار و پرانتزهای بسیاری باقی مانده است.

به گزارش نماینده، "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان بامداد روز دوشنبه گفت: کار نگارش متن توافق هسته‌ای، موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در حال پیشرفت است.
 
ظریف این اظهارات را همزمان با ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به ۱+۵ در شهر نیویورک آمریکا مطرح کرد.
 
وی در پیامی در توئیتر نوشت: «نگارش توافق هسته‌ای به پیش می‌رود. کار دشوار و پرانتزهای بسیاری باقی مانده است.»
 
وزیر امور خارجه همچنین نوشته است: «مصمم هستیم که به این بحران ساختگی پایان داده و افق‌های جدیدی بگشائیم.»
 
شایان ذکر است؛ ایران و ۱+۵ فروردین امسال پس از ۹ روز مذاکره در شهر لوزان سوئیس، بیانیه‌ای صادر و اعلام کردند که بر سر رئوس اصلی توافق جامع، به تفاهم رسیده‌اند. ایران و ۱+۵ از آن زمان در تلاشند تا جزئیات توافق جامع را نهایی کنند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۲-۱۵ ۰۸:۲۵حسن 0 0

    آقای ظریف برای اینکه در پیچ و تاب پرانتزها راه وزارت امور خارجه را گم نکنید بیایید و به راه رهبری و مردم برگردید.هنوز توافق نهائی امضاء نشده، با این مذاکرات سراسر باخت ، به امریکا،انگلیس و اسرائیل رسما اجازه هر گونه دخالتی در کشور را دادید. و مردم ، رهبری و مجلس و خودتان را در این گرداب هولناک قرار دادید. ما پذیرای برگشت شما هستیم.چرا در مقابل کشورهائی که کشتن مردم سراسر دنیا برایشان از آب خوردن راحت تر است اینقدر اظهار ناتوانی میکنید؟ ما طبق رهنمودهای امام باید از آنها در دادگاه های بین المللی شکایت کنیم نه اینکه دستبند به دست در هیبت متهم خود را بازداشت کرده و با سرعت و شادمان به آنها تحویل دهیم .با چند جمله ساده برگردید:1-ما تحت هیچ شرایطی بمب اتم نمیسازیم2-ما  برای احترام به حقوق ملتها به صورت داوطلبانه اجازه بازدید از مراکز هسته ای را خواهیم داد. 4-مراکز هسته ای ، نظامی و تحقیقاتی جزو حقوق ملی و ناموس ماست و به هیچ کشوری حق دخالت ، ورود ، بازرسی و یا نصب دوربین نخواهیم داد.5- به جز اسرائیل غاصب با هر کشوری که حقوق کامل ما را رعایت کند با احترام متقابل ،حسب مورد رابطه اقتصادی ، فرهنگی و ... خواهیم داشت.
                                

نظر شما