شناسهٔ خبر: 91867 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آیا ساندویچ خوردن بخشی از کتابخوانی است؟

ساندویچ43 غرفه‌های ساندویچ فروشی از اولین دوره نمایشگاه حضوری فعال داشته‌اند و هیچگاه جامعه کتابخوان کشور را رها نکرده‌اند، تا جایی که نسل حاضر فکر می‌کنند ساندویچ خوردن بخشی از کتابخوانی است!

به گزارش نماینده، نمایشگاه کتاب با چند میلیون بازدیدکننده، چند ده هزار جلد کتاب و چند میلیارد هزینه آنقدر خبر در متن و حاشیه خود تولید می‌کند که خیلی‌هایش اصلا به چشم نمی‌آیند و بخت دیده شدن پیدا نمی‌کنند. این سری مطالبی که الان دارید اولینش را می‌خوانید هم از جمله همان بدبخت‌های بی‌اقبالی بوده‌اند که تا حالا به چشم نیامده‌اند و امسال برای اینکه دو زار مورد توجه قرار بگیرند لباس طنز پوشیده‌اند.
اینکه در نیمه شب هم منتشر می‌شوند برای این است که اخبار و گفت‌وگو و گزارش‌هایی با موضوع کتاب و کتابخوانی وقتی لباس طنز می‌پوشند به چشم خیلی‌ها زشت و بدقواره و حتی توهین کننده می‌آیند، چرا که ساحت کتاب و کتابخوانی اجل از این قرتی بازی‌هاست! پس همان بهتر که در تاریکی شب و زیر نور کم رمق ماه بیایند و بروند و جز به چشم اهلش نیایند و خاطری را نیازارند و به بادکنکی سوزن نزنند و نقاب از رویی برندارند و...(البته غیر از اولین بخش که در روشنایی روز منتشر شد) و البته که آنها که باید بخوانند می‌خوانند. این اولین شماره از سری مطالبی است که اگر عمری بود قرار است به شماره پانزده هم برسند، خدا را چه دیدید!

در فاصله سه روز مانده به آغاز کار نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، آخرین جلسه شورای اجرایی نمایشگاه برگزار شد. در این جلسه که با حضور نمایندگان اصناف و گروه‌های مختلف حاضر در نمایشگاه منعقد گردید، درباره موضوعات مختلف اجرایی نمایشگاه بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش خبرنگار قفسه پشتی، در ابتدای این جلسه معاون اجرایی نمایشگاه با تاکید بر اینکه کتاب یار خیلی مهربانی است از همه خواست که در برگزاری نمایشگاه کتاب مسئولان امر را یاری کنند.

در ادامه نماینده ساندویچی‌های حاضر در نمایشگاه با بیان اینکه همه ‌می‌دانند عقل سالم در بدن سالم است، از عدم افزایش ۵۰ درصدی سهم غرفه‌های ساندویچی در نمایشگاه انتقاد کرد.

وی گفت: غرفه‌های ساندویچ فروشی از اولین دوره نمایشگاه حضوری فعال داشته‌اند و هیچگاه جامعه کتابخوان کشور را رها نکرده‌اند، تا جایی که نسل حاضر فکر می‌کنند ساندویچ خوردن بخشی از کتابخوانی است! اما عجیب است که به این بخش از نمایشگاه آنچنان که باید توجه نمی‌شود.

او افزود: مسئولان امر باید ترتیبی اتخاذ کنند که هر کدام از بازدیدکنندگان نمایشگاه هرلحظه که احساس گرسنگی کرد در کمترین زمان ممکن به یک ساندویچی دسترسی داشته باشد، اما الان متاسفانه حداقل باید ۵ ثانیه راه طی کند تا به اولین ساندویچی برسد و این آمار از نظر جهانی اصلاً قابل قبول نیست!

وی در پایان از ارائه طرحی به وزارت ارشاد خبر داد که در صورت اجرایی شدن آن، از سال بعد در بین غرفه‌های انتشاراتی‌های نمایشگاه کتاب بصورت یک در میان، غرفه ساندویچ فروشی تعبیه خواهد شد!

نماینده آب معدنی فروشی‌های حاضر در نمایشگاه هم با بیان اینکه حرفهایش همان حرف نماینده ساندویچی‌های حاضر در نمایشگاه است، بعد از زدن یک سوت بلبلی در تایید وی، میکروفن را به نفر بغلی داد.

در ادامه این جلسه نماینده ناشران آموزشی و کمک آموزشی با تاکید بر اینکه قصد اطاله کلام را ندارد، گفت: روز گذشته با دوستان حاضر در نمایشگاه به این نتیجه رسیدیم که ۵ درصد از زمان رادیو نمایشگاه را هم بی‌خیال شویم تا ناشران غیر آموزشی و غیر کمک آموزشی هم بتوانند از این امکان برای تبلیغ آثار خود استفاده کنند؛ سگ خورد!

نماینده کاغذ باطله ‌جمع‌کن‌های حاضر در نمایشگاه هم در سخنان خود با بیان اینکه «کلش چند!؟» از روند کاهش توزیع تبلیغات و تراکت‌های کاغذی در نمایشگاه ابراز نگرانی کرد و تهدید کرد اگر این روند ادامه پیدا کند این شرکت از سال بعد در نمایشگاه حضور نخواهد داشت!

نمایندگان غرفه‌های «بازاریابی دستگاه سبزی خردکن سه تیغه»، «فروش اینترنت پر سرعت»، «فروش سیم‌کارت یکی بخر، دو تا ببر»، «فروش عروسک سه کاره»، «پیش ثبت نام کلاسهای کنکور چهار سال بعد»، «خرید اقساطی وانت از شرکت لیزینگ مهسا خودرو» و... نیز از جمله حاضران در این جلسه بودند که به بیان دغدغه‌های خود برای بهتر برگزار شدن نمایشگاه پرداختند.

گفتنی است به علت ضیق وقت و فرارسیدن زمان نهار، نوبت به نماینده ناشران عمومی حاضر در نمایشگاه برای سخن گفتن نرسید!

منبع:فارس

نظر شما