شناسهٔ خبر: 91789 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ

بازیگران انگلیسی فیلم جدید طالبی+تصاویر

یتیم‌خانه ایران با اتمام فیلمبرداری بخش‌های مربوط به روستای مرتضی‌گرد، گروه سازنده فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» ساخته ابوالقاسم طالبی در شهرک غزالی مستقر شدند.

به گزارش نماینده، گروه فیلمبرداری «یتیم خانه ایران» که بعد از اتمام کار در کوه‌های سبلان به روستای مرتضی گرد رفته بودند با اتمام بازی «آهو خردمند» در مرتضی گرد به شهرک غزالی بازگشتند تا صحنه‌های باقی مانده را با دو تن از بازیگران انگلیسی _ که در روز گذشته به ایران آمده‌اند _ فیملبرداری کنند.

یتیم‌خانه ایران

آهو خردمند که پیش از این  با بازی در سریال «به کجا چنین شتابان» جلوی دوربین ابوالقاسم طالبی رفته بود، این بار در یک پروژه سینمایی با این کارگردان همکاری کرده و با اتمام سکانس‌های وی فیلمبرداری در مرتضی گرد نیز به پایان رسید و گروه یتیم خانه ایران به شهرک غزالی بازگشتند تا قسمت های باقی مانده صحنه های داخلی را در این شهرک فیلمبرداری کنند.


یتیم‌خانه ایران

در این اثر سینمایی بازیگرانی همچون: علیرام نورایی، جعفر دهقان، فرخ نعمتی‏، قطب الدین صادقی، بهار محمد پور، علی شادمان، بهارک صالح نیا، والا شهیری، حمید تاج دولتی، ایمان صفا، مهری آل آقا، محسن حسینی، اصغر حیدری، ملیکا شعبان، مصطفی بهشتی، مجید معافی ایفای نقش می‌کنند.

یتیم‌خانه ایران

برایان تورفه از انگلیس، کامرون چاپمن از انگلیس، برت جان کورن از هلند، پاول دیونی از انگلیس، جان اتول از ایرلند، توبی هیوز از انگلیس و کلوم کوتس از انگلیس از جمله بازیگرانی هستند که در این اثر سینمایی حضور دارند.

 

تعدادی از عواملی که در ساخت فیلم همکاری دارند عبارتند از: نویسنده و کارگردان: ابوالقاسم طالبی، تهیه کننده: محمدرضا تخت کشیان، برنامه ریز و دستیار اول: حسن لفافیان، مشاور کارگردان: اکبر منصور فلاح‏، مدیرفیلمبرداری:اصغر رفیعی جم، صدابردار: بهمن حیدری، طراح و چهره پرداز: داریوش صالحیان، طراح صحنه و لباس: عباس بلوندی، عکاس: نادر فوقانی، تدوینگر: مهدی حسینی وند، مترجم:سحر جراحی، فیلمبردار پشت صحنه: فاطمه یاسینی.

 

بنابراین گزارش، «یتیم‌خانه ایران» داستان قحطی و خشکسالی عظیم ایران که در سال‌های ۱۲۹۵ تا ۱۲۹۷ و در کوران جنگ جهانی اول در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس رخ داد را روایت می‌کند.

نظر شما