شناسهٔ خبر: 91753 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ

تونل امیرکبیر خروجی قابل توجهی برای شهروندان ندارد؛ مسئولان شهرداری پاسخگو باشند

شهرداری تهران 43 عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران: برای اجرای تونل امیرکبیر رقمی معادل ۷۰میلیارد تومان هزینه شد، که متاسفانه صرف همه این اعتبارات، خروجی قابل توجهی را برای شهروندان ندارد.

به گزارش نماینده ابوالفضل قناعتی "عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران" در خصوص عدم بهره برداری کامل از تونل امیر کبیر، گفت: در ابتدا مسئولان شهرداری بنا داشتند از تونل امیرکبیر برای ورود به محدوده مرکز شهر استفاده کنند، اما با پیشرفت اتوبان امام علی(ع) تصمیم بر این شد که از این پروژه استفاده ای برعکس شود و بارترافیکی را از مرکز شهر خارج کند.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: متاسفانه نقدی که به مدیران شهری و خصوصا دست اندرکاران اجرای این پروژه وارد است، ضعف های آنان در پیوست های ترافیکی، فرهنگی و اجتماعی و البته عدم توجه به توجیه اقتصادی پروژه بود، که بدنبال آن امروز شاهدیم بعد از گذشت یکسال از افتتاح این طرح پرهزینه، ورودی اتوبان امام علی (ع) به سمت بازار همچنان مسدود است و شهروندان امکان استفاده از آن را ندارند.

قناعتی در پاسخ به جزئیات هزینه های این پروژه گفت: برای اجرای تونل امیرکبیر رقمی معادل ۷۰ میلیارد تومان هزینه شد، که در کنار آن سالانه حدود ۸ میلیاردتومان هم برای نگهداری تونل می بایست هزینه شود که متاسفانه صرف همه این اعتبارات، خروجی قابل توجهی را برای شهروندان ندارد.


عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که تکلیف این بودجه سنگینی که برای ساخت این پروژه ناکارآمد صرف شده چه خواهد شد؟ و چه کسی در قبال این خسارت پاسخگو است گفت: ما بعنوان نمایندگان مردم و یک نهاد ناظر هر آنچه در توان داریم برای احقاق حقوق مردم به کار خواهیم بست و مسئولان شهرداری باید در قبال هزینه سنگینی که برای ساخت این تونل صرف شده پاسخگو باشند.

ابوالفضل قناعتی با اشاره به خلع های قانونی برای نظارت بیشتر شورای شهر بر مدیریت شهری گفت: برای نمونه پیرامون تخریب طبقه ۷ پاساژ علاء الدین ما و همکارانمان در صحن علنی شورا هرآنچه در توان داشتیم به کار بستیم ولی شهرداری برای اجرای حکم کمیسیون ماده ۱۰۰ به قانون تمکین نمی کند و این یکی از مسائل شائبه برانگیز در عملکرد شهرداری است.

این عضو شورای پایتخت گفت: فقط مانده است اعضای شورای شهر کلنگ بردارند و جور مسئولان شهری را بکشند و مانده ایم با چه زبانی به شهرداری تذکر دهیم.

منبع: ناطقان

نظر شما