شناسهٔ خبر: 91751 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

مطهری:

هاشمی می گفت از روحانیت استفاده بیشتری شود اما امام با نظر شهید مطهری موافقت کرد

مجتبی مطهری/2 فرزند شهید مطهری می گوید: هاشمی اعتقاد داشت چه اشكالي دارد از روحانيان گسترده‌تر استفاده كرد. امام با اينكه به نظر آقای هاشمی احترام می گذاشتند اما با پدر يكدل بودند.

به گزارش نماینده، مجتبی مطهری فرزند استاد شهید مرتضی مطهری در گفتگویی با روزنامه اعتماد به تبیین ویژگی های پدر پرداخت و در پاسخ به این پرسش "مهندس بازرگان در جايي گفته بودند هم من امام را دوست دارم و هم امام مرا دوست دارد، اين مطلب مربوط به زمان نخست وزيري و اوج اختلافات ايشان با امام(ره) بود آيا فكر مي‌كنيد در فقدان وجود شخصيتي مانند شهيد مطهري، برخي عوامل بيروني براي محبت دو طرفه تاثيرگذار بوده است؟ گفت: من حتي آقاي هاشمي يادم است كه نزد امام رفته حرفي زده بود امام فرموده بودند مي‌دانيد با چه كسي حرف مي‌زنيد؟ امام به احدي جز پدر (شهيد مطهري) اعتماد كامل نداشت. روح امام بسيار بزرگ بود و اينكه حرف ديگران بتواند امام را تحت تاثير قرار دهد نبود. آقاي هاشمي گفته بودند كه از روحانيت استفاده بيشتري بشود امام فرموده بودند كه نه، من هم نظر شهيد مطهري را دارم، در اندازه لازم استفاده شود اما به طور گسترده نه.

خبرنگار از فرزند شهید مطهری که کمتر با رسانه ها مصاحبه می کند پرسید"اينكه به اندازه لازم استفاده شود يعني چه"؟ مطهری در پاسخ اظهارداشت: يعني به حد ضرورت، اما آقاي هاشمي اعتقاد داشتند چه اشكالي دارد از روحانيان گسترده‌تر استفاده كرد. امام با اينكه به نظر آقاي هاشمي احترام مي‌گذاشتند با پدر يكدل بودند. حتي اين را خود آقاي هاشمي هم نقل مي‌كنند.

 

 

نظر شما