شناسهٔ خبر: 91672 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ

۲ زخمی حاصل مسابقه ناتمام ماشین های شیمیایی

رییس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: دیروز در حاشیه مسابقه دانش‌آموزی ماشین‌های شیمیایی (کمیکار) دو دانش‌آموز آسیب دیدند و این مسابقه ناتمام ماند.

به گزارش نماینده به نقل از ایسنا، عباس‌تقی‌زاده با اعلام این خبر اظهارکرد: دانش‌آموزان یکی از گروه‌ها در حاشیه فضای رسمی مسابقه، اقدام به امتحان کردن ماشین شیمیایی خود کردند که این ماشین با دو دانش‌آموز دیگر برخورد کرد.

وی اظهارکرد: به نقل از شاهدان عینی، طول ماشین شیمیایی حدود ۳۰ و عرض و ارتفاع آنها نیز حدود ۱۰ سانتیمتر بود.

رییس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان افزود: در اثر این برخورد پای یکی از دانش‌آموزان از ناحیه پاشنه و دیگری از ناحیه انگشتان دچار آسیب شد.

تقی‌زاده با بیان اینکه هنوز این گروه وارد مرحله مسابقه نشده بود تصریح‌کرد: از نظر داوران تخصصی مسابقه، این ماشین شیمیایی شرایط مسابقه را نداشته است و مطمئنا داوران اجازه شرکت در مسابقه به آن را نمی‌دادند.

وی افزود: در بخش مقررات مسابقه که همه شرکت‌کنندگان قبل از ثبت‌نام آن را پذیرفته و تایید کرده‌اند، شرایط و ویژگی‌های ماشین‌های شیمیایی به آنها اعلام شده بود.

رییس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: دانش‌آموزان بلافاصله توسط تیم اورژانس ۱۱۵ که از قبل در محل دبیرستان پسرانه علامه حلی حضور داشت به بیمارستان مهرگان منتقل شدند.

تقی‌زاده با بیان اینکه اقدامات درمانی لازم صورت پذیرفته و حال عمومی دانش‌آموزان آسیب دیده رضایت بخش است تصریح کرد: از لحظه وقوع حادثه تاکنون، مدیر و تعدادی از کارشناسان آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان در کنار دانش‌آموزان و خانواده آنها، پیگیر مراحل درمانی هستند.

به گزارش ایسنا، در مسابقات کمیکار، شرکت‌کنندگان در قالب گروه‌های چند نفره ماشین‌های شیمیایی (Chem-E-Car) خود را به رقابت می‌گذارند. نیروی پیش‌راننده این خودروها باید یک ماده شیمیایی باشد که محیط‌زیست را آلوده نکند و هیچ گاز یا مایعی دیده‌شدنی را پدید نیاورد.

نظر شما