شناسهٔ خبر: 91670 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

خشم سعودی ها از انتقاد رسانه های مصر و انتشار خبر کمک‌های ایرانی به یمنی ها

عربستان/2 انتقادات برخی رسانه های خبری از سیاست های آل سعود، خشم سعودی ها به خصوص سفیر عربستان در قاهره را برانگیخت.

به گزارش نماینده به نقل از پایگاه الخلیج الجدید، «احمد قطان» سفیر عربستان سعودی ضمن ابراز ناخرسندی از آنچه تعرض برخی روزنامه نگاران به عربستان سعودی خواند، گفت که رسما در نامه ای به عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور نسبت به این تخلفات اعتراض کرده است.

وی گفت که به ریاست جمهوری مصر ابلاغ کرده است که عربستان و مردم آن از تعرض برخی روزنامه نگاران مصری علیه عربستان خشمگین هستند و پاسخ مصر نیز این بود که رهبران این کشور با این امر مخالف بوده و السیسی شخصا آن را پیگیری می کند.

قطات درباره محمد حسنین هیکل روزنامه نگار و تحلیلگر سرشناس مصری نیز گفت که وی هیچ محبت و تعلق خاطری نسبت به هیچ چیزی در عربستان ندارد.

وی در واکنش به این سخن هیکل که گفته بود: عربستان مخالف انقلاب مصر است، اظهار داشت: عربستان کمک اقتصادی به مبلغ 4 میلیارد دلار برای حمایت از اقتصاد مصر ارائه کرد پس چگونه ممکن است که ما طرفدار مصر نباشیم.

بر اساس این گزارش، هیکل با انتقاد از عملیات «طوفان قاطعیت» عربستان سعودی علیه مردم یمن، تاکید کرده بود که این عملیات عجولانه بود و بایستی عربستان منتظر می ماند و اجماع عربی در اجلاس عربی را کسب می کرد.

از سوی دیگر منابع خبری گزارش دادند که انتشار خبر کمک های ایرانی به یمنی ها در خبرگزاری الشرق الأوسط مصر، خشم سعودی ها را برانگیخت.

بر اساس این گزارش، خبرگزاری الشرق الأوسط مصر در خبری از استقبال ایران از زخمی های یمن که در جریان عملیات «طوفان قاطعیت» زخمی شده بودند، خبر داد .

این خبرگزاری در متن خبر خود با اشاره به عملیات طوفان قاطعیت آن را تجاوز سعودی علیه یمن خوانده بود که همین امر خشم سعودی ها را برانگیخت و شماری از سعودی ها در سایت های اینترنتی خشم خود را از رسانه های مصری اعلام کردند.

نظر شما