شناسهٔ خبر: 91666 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

الميادين:جنگنده‌های سعودی پوشش هوايی عمليات القاعده را برعهده دارند

شبکه المیادین گزارش داد: جنگنده های عربستان سعودی برای پوشش هوایی عملیات افراد مسلح القاعده و حزب اصلاح تلاش می کنند.

به گزارش نماینده، احمد عبدالرحمن خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین در صنعا گفت: پرواز جنگنده های سعودی بر فراز صنعا ادامه دارد. امروز صدای انفجار مهیبی در جنوب شرق پایتخت یمن شنیده شد. حملات هوایی شب گذشته و صبح امروز در میدان السبعین صنعا نزدیک دفتر ریاست جمهوری بود. شبکه مخابرات در پایتخت یمن بار دیگر هدف حمله قرار گرفت.
حملات هوایی به دو منطقه سحار و الظاهر در صعده ادامه دارد و حملات توپخانه ای و موشکی عربستان از سحرگاه امروز به مناطق مرزی یمن هنوز متوقف نشده است. جنگنده های سعودی همچنین چهار بار مناطقی را بین دو استان ابین و البیضاء بمباران کردند. پیشروی نیروهای ارتش یمن در استان ابین ادامه دارد.
خبرنگار این شبکه افزود: درگیریها در شهر تعز روز گذشته به اوج خود رسیده بود و در آن از سلاح های سنگین استفاده شد. بسیاری از محله های مسکونی این شهر هدف اصابت گلوله های تانک و توپخانه قرار گرفت و یک گلوله هم به بیمارستان الثوره این شهر اصابت کرد. این شهر امروز شاهد آرامش شکننده ای بود و درگیریهای پراکنده ای رخ داد. نیروهای ارتش یمن در استان مارب همزمان با درگیریهای شدید به پیشروی به طرف مرکز این استان ادامه می دهند و توانستند شماری از تپه های مشرف بر این شهر و نیز مجتمع ساختمان های دولتی را به کنترل خود درآورند. افراد مسلح القاعده و حزب اصلاح وابسته به اخوان المسلمین در این شهر با یکدیگر همکاری می کنند. جنگنده های سعودی تلاش می کنند پوشش هوایی را برای افراد مسلح القاعده و حزب اصلاح تامین کنند.
وی خاطر نشان کرد: ادامه حملات هوایی عربستان، تعمیر خطوط برق را در استان مارب با مشکل روبرو کرده است. افراد مسلح حزب اصلاح مانع از تعمیر خطوط برق در این منطقه شدند. از سوی دیگر، عربستان برای برگزاری کنفرانسی در اواسط این ماه در ریاض با مشارکت احزاب سیاسی یمن تلاش می کند.
در این شرایط وخامت اوضاع انسانی در یمن تشدید شده است و ما شاهد افزایش جنون آمیز بهای مواد غذایی هستیم.

نظر شما