شناسهٔ خبر: 91623 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

مراسم بزرگداشت همشیره رهبر انقلاب در قم برگزار شد

عزاداری رهبری مراسم چهلمین روز درگذشت همشیره رهبر معظم انقلاب پنجشنبه شب با حضور مسئولان، علما و مردم در مسجد الغدیر قم برگزار شد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، در این مراسم که علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله علوی‌گرگانی، آیت‌الله سعیدی امام جمعه قم، فرزندان رهبر معظم انقلاب، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، مسئولان استان قم و اقشار مختلف مردم قم حضور داشتند یاد و نام این بانوی مکرمه گرامی داشته شد.

حجت‌الاسلام سید مرتضی صالحی‌خوانساری از اساتید حوزه علمیه قم در این مراسم طی سخنانی با اشاره به اینکه این بانوی فقید عمر خود را در فضایی همراه با علم، اجتهاد و فقاهت سپری کرد، بیان کرد: ایشان فرزند آیت‌الله سید جواد خامنه‌ای بود و مادر ایشان نیز نوه آیت‌الله میردامادی از فقهای بزرگ مشهد بودند و همسر ایشان نیز حجت الاسلام ابوالقاسم شمس الهی از علما بود.

شایان ذکر است پیکر حاجیه خانم فاطمه حسینی خامنه‌ای عصر سومین روز فروردین ماه با حضور گسترده شخصیت‌ها از مسجد امام حسن عسکری (ع) تا حرم مطهر حضرت معصومه (س) در قم تشییع شد.

پس از تشییع، آیت‌الله شبیری‌زنجانی بر پیکر آن مرحومه نماز اقامه کرد و پیکر همشیره رهبر معظم انقلاب در جوار بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت (س) به خاک سپرده شد.

نظر شما