شناسهٔ خبر: 91525 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ابراهیمیان، سخنگوی شورای نگهبان:

استمرار صلاحیت نمایندگان فعلی در انتخابات بعدی مغایر قانون اساسی است

نجات‌الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان/2 سخنگوی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان طرح مجلس برای استمرار صلاحیت نمایندگان فعلی در انتخابات بعدی مجلس را با اکثریت آراء مغایر با قانون اساسی دانست.

به گزارش نماینده نجات‌الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان تبصره 4 الحاقی به ماده 52 قانون انتخابات که از سوی نمایندگان پیشنهاد شده بود را مغایر با قانون اساسی دانست.

وی در بیان جزئیات تبصره مذکور که از سوی شورای نگهبان رد شده اظهار داشت: بر اساس این تبصره صلاحیت نمایندگان فعلی مجلس در انتخابات بعدی نیز استمرار خواهد داشت و چنانچه شورای نگهبان در مورد عدم صلاحیت نمایندگان تا 15 روز قبل از تبلیغات انتخاباتی نکته‌ای را مطرح نکند صلاحیت نمایندگان به منزله تائید تلقی می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان اظهار داشت: همچنین در جلسه امروز لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور که پیش از مورد ایراد شورا قرار گرفته و ایرادات در مجلس اصلاح شده بود مورد تائید اعضا قرار گرفت.

ابراهیمیان خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه طرح پیگیری تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت که موارد متعددی از آن مغایر با قانون اساسی دانسته و به مجلس اعاده داده شد.

وی افزود:‌ طرح یک فوریت استفساریه تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی که در این طرح سؤال شده بود که آیا دانشجویان ورودی سال 88 به دانشکده‌های تربیت‌دبیر نیز مشمول این طرح هستند یا خیر که البته این استفساریه بله بود، که با اکثریت اعضای این شورا این طرح به تصویب رسید.

سخنگوی شورای نگهبان در پایان گفت: طرح اصلاح موادی از قانون آئین‌نامه داخلی مجلس نیز در جلسه آتی شورا مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

منبع: فارس

نظر شما