شناسهٔ خبر: 91478 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

شورای مشورتی باید منحل شود/ دولت روحانی پیر است

فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات گفت: باید شورای مشورتی منحل شود چرا که تا زمانی که احزاب و گروه‌های اصلاح طلب وجود دارند نیازی نیست دیگران برای آنان تصمیم بگیرند.

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام محمدزاده فومنی دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در محل دفتر این تشکل برگزار شد، اظهار داشت: امسال سال همدلی و همزبانی دولت و ملت است همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند سال همدلی و همزبانی سالی است که دولت باید بستر مناسبی را برای ایجاد مشارکت مردم فراهم کند و در این راستا نیز نباید هیچ تفاوتی میان مردم قائل شوند بلکه باید به همه فکر‌ها چه موافق و چه مخالف توجه شود.

وی ادامه داد: دولت نباید فقط در حد شعار دادن به مردم توجه کند چرا که این مسئله فایده‌ای ندارد؛ باید انتقاد در جامعه وجود داشته باشد چرا که اگر انتقادی نباشد سازندگی شکل نمی‌گیرد و دولت تدبیر و امید هم نباید به گونه‌ای برخورد کند که انتظار داشته باشد مردم انتقاد نکنند.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با بیان اینکه تمام فعالیت‌های ما در چارچوب انقلاب ادامه خواهد داشت، گفت: از‌‌ همان آغازی که حزب مردمی اصلاحات را پایه گذاری کردیم مبنا را مردم قرار دادیم ما از تمامی قشرهای جامعه عضو داریم.

وی با بیان اینکه حزب مردمی اصلاحات به هیچ جریانی جزء اصلاحات در چارچوب‌های اسلام، قوانین و مقام معظم رهبری وابستگی ندارد، ادامه داد: ما برای سال ۹۴ برنامه‌های گسترده‌ای داریم چرا که در این سال انتخابات را پیش رو داریم و قصدمان این است که در جهت افزایش مشارکت مردم تلاش کنیم.

حجت الاسلام فومنی با بیان اینکه معتقدم سال ۹۴، سال پر دردسری برای نظام خواهد بود، ادامه داد: گروه‌های که در دوره قبل انتخابات را تحریم کردند و به نوعی از نظام خارج شده بودند برای انتخابات امسال وارد صحنه شدند و دومرتبه بازگشتند.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با بیان اینکه در ۲۴ استان کشور دفتر حزب را فعال کرده‌ایم، اظهار داشت: طی سال گذشته ما موفق شدیم فعالیت‌هایمان را گسترش دهیم و مجوز هفته نامه را هم گرفتیم که چهار شماره از آن در سال ۹۳ منتشر شد و در آینده نزدیک هم به روزنامه تبدیل می‌شود.

حجت الاسلام فومنی با بیان اینکه بنده به خاطر مواضعم دائماً تخریب شده‌ام، گفت: علی رغم اینکه برخی اصلاح طلبان در مرکز با دیدگاه‌های من موافق نیستند اما ما به هر شهرستان و استانی که رفتیم مورد استقبال مردم قرار گرفتیم.

وی تصریح کرد: فرق ما با دیگر احزاب این است که آنان افراد سیاسی و مشهور را جمع کرده‌اند و فکر می‌کنند با همین آدم‌ها می‌توانند کار سیاسی بکنند اما ما برعکس آنان عمل کرده‌ایم و آمدیم حزبمان را از اقشار پایین جامعه ساختیم.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات ضمن انتقاد از عملکرد شورای هماهنگی گفت: در زمان ریاست حکیمی‌پور نامه‌ای به این شورا نوشتم و در آن چارچوب‌های خودمان را اعلام کردم و گفتم که ما در چارچوب نظام کار می‌کنیم اما متاسفانه شورای هماهنگی تاکنون پاسخی به این نامه نداده است.

فومنی افزود: حزب مردمی اصلاحات جزء اولین گروه‌هایی است که درخواست عضویت را به شورای هماهنگی داده است اما آنان تاکنون پاسخی به این درخواست ما نداده‌اند.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات درباره شورای مشورتی اصلاح طلبان گفت: شورای مشورتی کار احزاب را کم رنگ می‌کند و نباید آنان خیلی وارد این بحث‌ها شوند چرا که تا زمانی که جبهه اصلاحات و احزاب حضور دارند نیازی نیست که از جای دیگر برای آنان تصمیم گرفته شود بنده معتقدم در حال حاضر شورای هماهنگی اصلاحات معنای قبل را ندارد بلکه این شورای مشورتی است که تصمیم گیرنده شده است.

وی با بیان اینکه ما اصلاح طلبیم و تا آخر هم اصلاح طلب می‌مانیم، تاکید کرد: ما اصلاح طلبی را قبول داریم که جریان‌های دیگر را تحمل کند و به دنبال حذف کسی نباشد یعنی ما جریان نو اصلاح طلبی هستیم که می‌خواهد با مردم کار کند.

وی با بیان اینکه باید شورای مشورتی منحل شود، ادامه داد: اگر اصلاح طلبان با هم اتحاد نداشته باشند شکست می‌خورند چرا که اصولگرایان هر روز اتحادشان بیشتر می‌شود اما جریان اصلاح طلب در حال حاضر همدلی ندارند و آدم‌های خاصی برای کل اصلاح طلبان تصمیم می‌گیرند.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات تصریح کرد: ما در کنار همه جریان‌های اصلاح طلب هستیم اما به این شرط که آنان به عقاید ما احترام بگذارند.

وی با بیان اینکه اگر اصلاح طلبان با ما ائتلاف نکنند ما برای سراسر کشور کاندیدا معرفی می‌کنیم، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم ۲۵ درصد کرسی‌های مجلس آینده را به دست آوریم؛ بنده معتقدم باید آیت الله هاشمی، حجت الاسلام سیدحسن خمینی و عارف جمع شوند و تصمیم بگیرند تا وحدتی میان اصلاح طلبان ایجاد شود.

فومنی به بحث انتخابات مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و در این باره گفت: برای انتخابات خبرگان افرادی خیز برداشته‌اند که تغییراتی در ترکیب این مجلس ایجاد کنند و از این طریق برای آینده تصمیماتی بگیرند اما بدانند که ما هوشیاریم و حواسمان هست.

فومنی تاکید کرد: باید همه جریانات پشت سر هاشمی جمع شوند و از وی تبعیت کنند ما نباید اصلاً به دنبال اصولگرایانی همچون ناطق باشیم که یک مرتبه شکست خورده‌اند چرا که اصلاح طلبان خودشان نیروهای قوی دارند و اعتمادی به اصولگرایان نیست البته اعتمادی هم به نیروهای تندرو اصلاح طلب نیست چرا که ممکن است مشکل ساز شوند.

فومنی با بیان اینکه ما باید یک مجلس قوی را ایجاد کنیم، ادامه داد: امیدوارم عارف بتواند ریاست مجلس آینده را در دست بگیرد؛ ما طی اطلاعیه‌ای از تمام کاندیدا‌ها دعوت کردیم که کاندیداتوری خود را به ما اعلام کنند.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات درباره اقتصاد کشور گفت: دولت علی رغم همه تلاش‌هایش متاسفانه همه کارهای خود را در قضیه هسته‌ای گذاشته است ما معتقدیم دولت باید تقویت شود اما مشکلات زیادی هم در کشور وجود دارد ولی دولت فقط تمرکز خود را به بحث هسته‌ای واگذار کرده است.

وی افزود: متاسفانه در خود دولت و در حوزه داخلی یک صدایی نمی‌بینیم بلکه هر وزیری حرفی می‌زند بنده به رئیس جمهور توصیه می‌کنم که گول افرادی را نخورند که به دنبال رادیکالی کردن هستند چرا که رئیس جمهور در آغاز دوران ریاست جمهوری‌اش لحن ملایم و آرامی داشت اما در حال حاضر هر چه پیش می‌رویم لحن وی تند‌تر می‌شود.

فومنی به اظهارات برخی دولتی‌ها درباره اینکه عراق مرکز ایران است، اشاره کرد و افزود: برخی وزراء متأسفانه توجه‌ای ندارند که ما در شرایط حساس هستیم و هر کدام حرفی را می‌زنند.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با تاکید بر اینکه باید از تیم مذاکره کننده هسته‌ای حمایت کنیم، ادامه داد: معتقدم تیم مذاکره کننده هم باید حواسش باشد که سندی را امضاء نکند که منافع ملت زیر سئوال برود ما دلواپس نیستم اما نگران هستیم زیرا که دشمن ما حیله گر است و آمریکایی‌ها هیچ وقت با ما صادق نبوده‌اند.

وی با بیان اینکه نباید همه تخم مرغ‌ها را در سبد هسته‌ای چید، گفت: مردم ما فقط مشکل هسته‌ای ندارند بلکه در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مشکلات زیادی داریم و نباید دولت حل شدن تمامی مشکلات را به بحث هسته‌ای گره بزند.

وی ضمن انتقاد از ترکیب سنی اعضای کابینه دولت گفت: متاسفانه دولت پیر است و باید جوان شود بنده به رئیس جمهور می‌گویم بهتر است افراد فعلی دولت را به اتاق فکر ببرد و نیروهای جوان را جایگزین آنان کند.

حجت الاسلام فومنی طرح استانی شدن انتخابات را ضربه‌ای به دموکراسی عنوان کرد و ادامه داد: این طرح خوب نیست و باید اصلاح شود، بنده معتقدم طرح استانی شدن انتخابات در آینده معضلی امنیتی را در کشور ایجاد خواهد کرد.

وی تاکید کرد: ما نباید اجازه بدهیم که اصولگرایان و اصلاح طلبان افراطی به مجلس بیایند بلکه مجلس اعتدال گرا برای مردم بهتر است.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه گروه‌های اصلاح طلب شما را اصلاح طلب نمی‌دانند، نظرتان در این باره چیست، اظهار داشت: بنده عضو شاخه جوانان حزب مشارکت بوده‌ام و پیشینه اصلاح طلبی دارم اما همین آقایانی که می‌گویند فومنی اصلاح طلب نیست خودشان اصلاً سابقه اصلاح طلبی ندارند؛ من را تیرباران می‌کنند می‌گویند چرا از نظام دفاع می‌کنی، مشکل برخی اصلاح طلبان با بنده همین مسئله است. برخی از دوستان به خط قرمز قائل نیستند.

وی به فعالیت جریان‌های خارج از کشور به منظور مخدوش کردن انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: جریان‌های خارج از کشور به دنبال این هستند که انتخابات را زیر سئوال ببرند و شدیداً هم کار می‌کنند که انتخابات آینده ملتهب شود شما در آینده خواهید دید کسانی که رد صلاحیت می‌شوند صدایشان در می‌آید.

وی تاکید کرد: در شبکه‌های مجازی کشورمان را می‌کوبند و دائماً علیه انتخابات ایران مطالبی را مطرح می‌کنند که حقیقت ندارد چرا که جمهوری اسلامی مردمی‌ترین انتخابات جهان را دارد.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با بیان اینکه بنده گمان می‌کنم امکان توافق در پرونده هسته‌ای ۵۰ درصد است، ادامه داد: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها منفعت طلبی‌های دارد که همین منفعت طلبی‌ها اجازه توافق نمی‌دهد.

وی افزود: تیم مذاکره کننده تاکنون خوب ایستادگی کرده است اما تفاهم نامه‌ای که اخیراً در لوزان رسانه‌ای شد خوب نبود و باید آنان منویات رهبری را در این زمینه در نظر بگیرند.

دبیر کل حزب مردمی اصلاحات درباره خانه احزاب خاطرنشان کرد: خانه احزاب چیز جالبی نیست و دردی هم از احزاب دوا نمی‌کند بلکه باید به جای خانه احزاب یک کانونی درست کنند که بتواند مشکلات احزاب را حل کند.

نظر شما