شناسهٔ خبر: 91469 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

حسین طلا

طرح سوال نمایندگان از نعمت‌زاده و ربیعی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد

طلا43 رئیس کمیته موارد خاص کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: طرح سوال نمایندگان از وزرای صنعت و کار تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شد.

به گزارش نماینده حسین طلا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت وخیمی که برای کارکنان شرکت دخانیات ایران ایجاد شده، گفت: در جلسه امروز مجلس 5 نفر از نمایندگان به دلیل بی‌توجهی وزاری کار و صنعت به وضعیت کارکنان شرکت دخانیات و نگرانی از ورشکستگی این شرکت سئوال خود از آقایان ربیعی و نعمت زاده را تقدیم هیئت رئیسه کردند.

وی افزود: آقایان قاضی‌پور، محجوب، جعفرزاده، صلاحی و اینجانب 5 نماینده‌ای هستند که از 2 وزیر صنعت و کار به دلیل شرایط نامطلوب در شرکت دخانیات و در خطر افتادن معیشت هزاران کارگر سئوال کردند.

رئیس کمیته موارد خاص کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه این واگذاری در حالی صورت می‌گیرد که صندوق فولاد خود از مشکلات مالی رنج می برد، تصریح کرد: واگذاری شرکت دخانیات ایران به صندوق بازنشستگی فولاد و به نوعی؛ جدا شدن امکان های حاکمیتی از شرکت دخانیات، بدون رعایت الزامات قانونی مبنی بر اصلاح ساختار، اصلاح ماشین آلات و منابع انسانی، موجب ایجاد مشکلات معیشتی برای کارکنان شرکت دخانیات شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: پیگیری های مجلس هنوز حتی به جلسه فی مابین این دو وزیر برای رفع مشکل هم منتهی نشده است، بنابراین نمایندگان بر آن شدند تا خود با ابزار قانونی به پیگیری مشکلات این کارکنان اقدام کنند.

منبع: تسنیم

نظرات مخاطبان 0 2

  • ۱۳۹۴-۰۲-۱۱ ۲۰:۰۳کارگردخانیات 1 1

    باسلام دست شمادردنکندکه به فکر ماکارگران بینواهستید فقط میتوانم تشکرکنم وامیدوار
        تلاشتان باشم .اقای طلا
                                
  • ۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۰۸:۲۴ali 0 0

    با عرض سلام و خسته نباشي خدمت اين 5 نماينده عزيز كشورمان 
    اين چه وزير صنعت و معدني است كه يه روز اقاي دكتر خليلي را به مدير عامل جديد دخانيات منصوب و چند روز بعد دوباره دستور خودش را لغو ميكند ؟اقاي نعمت زاده بايد استيضاح شود؟
    مديل عامل فولاد در چه جايگاهي از صنعت دخانيات است كه مدير عامل دخانيات را تعيين ميكند سيل عظيم نيروهاي از رده خارج صنعت فولاد به دخانيات موجب ورشكستگي اين صنعت شده؟
    جناي اقاي طلا و ديگر عزيزان همراه صنعت دخانيات قدمت80 الي 90 ساله دارد بي توجهي دولت و مخصوصا شخص وزير صنعت نسبت به دخانيات باعث شده اين صنعت كه 20% بودجه اموزش و پرورش كشور را تامين ميكرد و كمك شاياني به رديفهاي بودجه بود حالا در معرض ورشكستگي قرار دارد كارگران اين صنعت كه نزديك به 8000 نفر هستند با جون و دل كار ميكنند ولي بي توجهي تقتي نعمت زاده و سران صنعت فولاد اين صنعت  دخانيات را  بسمت ورشكستي سوق ميدهند  ؟؟
    ما 8000 كارگر دخانيات از زحمات شما جناب اقاي دكتر طلا و ساير دوستانش  در جهت پيگيري و مطالبه حقوق كارگران صنعت دخانيات كمال تشكر و قدر داني را داريم باشت كه انشا الله با پيگيريهاي مجدانه شما اين صنعت به جايگاه اول خود برگردد .
    
                                

نظر شما