شناسهٔ خبر: 91351 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

فانی: اولویت استخدام با فرزندان‌ فرهنگیان

معلم 43 وزیر آموزش و پرورش گفت: متوازن سازی نیروی انسانی از برنامه های جدی آموزش پرورش است، این اقدام آغاز شده اما کاری زمان بر است.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، علی اصغر فانی ظهر سه شنبه در گردهمایی بزرگ فرهنگیان شهرستان رزن با بیان اینکه پنج هزار همکار فرهنگی و ۳۶ هزار شهید دانش آموز در کشور وجود دارد که این باعث افتخار است، اظهار داشت: وجود نیروی انسانی عامل اصلی توسعه پایدار و کشوری توسعه یافته است.

وی با بیان اینکه نیروی انسان متخصص ومتعهد عامل اصلی توسعه یافتگی است، بیان کرد: دستگاه آموزش و پرورش زیر ساخت هر کشوری را تشکیل می دهد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز فرهنگیان کلیددار انسان هایی هستند که آینده کشور را می سازند، ادامه داد: دستگاه آموزش و پرورش تامین کننده زیر ساخت و منابع انسانی است واین دستگاه  ارکانی مانند برنامه ها وکتب درسی، فضا، تجهیزات دارد اما در پی این ارکان معلم نقش اساسی و کلیدی ایفا می کند.

فانی با بیان اینکه معلم رکن اصلی تعلیم و تربیت است و دستگاه آموزش و پرورش در شش ساحت تربیتی فعالیت می کند، ابراز داشت: دستگاه آموزش و پرورش در ساحت های علمی و فناورانه، تربیت اخلاقی و دینی، تربیت اجتماعی وسیاسی، تربیت هنری و زیبا شناختی، تربیت بدنی و تربیت اقتصاد و حرفه ای فعالیت می کند که همه این موارد به برنامه، مقررات، تجهیزات و فضا و از طرفی به مربی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید فضا برای آموزش و پرورش باز شده است و در این راستا فرهنگیان نظرات خود را اعلام و متذکر می شوند که مسئولان توجه بیشتری به قشر معلم داشته باشند، بیان کرد: مشکل معیشتی فرهنگیان مسئله ای نیست که یکی دو سال اخیر ایجاد شده باشد بلکه شاهد این مشکل قبل و بعد انقلاب بودیم اما تلاش می کنیم با برنامه ریزی مجدانه تبعیض ها را برطرف کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بودجه آموزش و پرورش در سال گذشته۲۶ درصد افزایش نسبت به سال ۹۲ داشته است، ادامه داد: این افزایش بودجه آموزش و پرورش در حالی اتفاق افتاد که کل بودجه کشور در سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشت.

بودجه سال جاری در بخش آموزش پرورش ۲۳ درصد رشد داردعلی اصغر فانی با بیان اینکه بودجه سال جاری در بخش آموزش پرورش ۲۳ درصد رشد دارد، گفت: این افزایش بودجه درحالی است که افزایش بودجه کل کشور در سال جاری ۱۱ و نیم درصد بوده است و این نشان از توجه دولت به آموزش پرورش است.

وی با بیان اینکه سیاست هایی که آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید دنبال می کند بومی گزینی است، اضافه کرد: یکی از مشکلات آموزش پرورش این است که در بسیاری از مناطق آموزش پرورش افراد از مکان های دیگر استخدام شده اند و هم اکنون آموزش و پرورش با حجم فراوان متقاضیان انتقال مواجه است.

وزیر آموزش و پرورش  با بیان اینکه یک میلیون نیروی آموزش و پرورش به لحاظ جنسیت، رتبه، رشته و جایگاه جغرافیایی خوب توزیع نشده است، بیان کرد: متوازن سازی نیروی انسانی از برنامه های جدی آموزش پرورش است اما این موضوع زمان بر بوده و کار متوازن سازی آغاز شده است.

فانی با بیان اینکه سال گذشته برای نخستین بار کشور به بوم هایی تقسیم شد و پذیرش فرهنگیان از هر بوم برای هر بوم بود و این به معنای بومی گزینی است، ابراز داشت: با پیگیری های انجام شده مجوز استخدام در آموزش پرورش دیروز از سوی سازمان مدیریت ابلاغ شد و مجوز استخدام پنج هزار نیروی انسانی صادر شد.

طبق دستور العمل در استخدام های جدید آموزش و پرورش فرزندان فرهنگیان اولویت در استخدام قرار دارندوی با بیان اینکه طبق دستور العمل، در استخدام های جدید آموزش و پرورش فرزندان فرهنگیان اولویت دارند و این مسئله ای بود که فرهنگیان سال ها متقاضی آن بودند که در دولت تدبیر و امید محقق شد، ادامه داد: اولویت بعدی آموزش و پرورش مربوط به مربیان پیش دبستانی است  که سال های سال در آموزش و پرورش خدمت کرده اند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه براساس ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان آموزش پرورش می تواند علاوه بر کنکور سراسری از بین لیسانسه ها نیز نیرو پذیرش کند که پس از گذراندن دوره یک سال تربیت معلمی ومهارت های معلمی این افراد به استخدام در می آیند، افزود: این اقدام برای نخستین بار در آموزش پرورش انجام می شود.

علی اصغر فانی با بیان اینکه سال گذشته برای همکاران دوره ابتدایی افزایش فوق العاده شغل داشتیم و ۳۰۰ هزار معلم ابتدایی فوق العاده شغل دریافت کردند، اظهار داشت: آموزش پرورش با ساماندهی نیروی انسانی بیش از هزار میلیارد تومان صرفه جویی کرده که این مسئله به عنوان یک فرصت تلقی می شود و تهدید نیست چراکه با این اقدام هزینه های دیگر آموزش پرورش را تامین شد  که یکی از آنها فوق العاده شغل معلمان ابتدایی بود.

وی با بیان اینکه سال گذشته رتبه بندی معلمان در هیئت وزیران تصویب شد و رتبه بندی معلمان یک حلقه از مجموعه حلقه ها در راستای ارتقا کیفیت در آموزش پرورش و به نفع ارتقا معیشت معلمان است، بیان کرد: رتبه بندی معلمان دو هدف که یکی شایستگی ها و مهارت معلمان و دیگر معیشت معلمان است را دنبال می کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمان در رتبه بندی براساس شاخص ها ارزیابی می شوند و در حوزه های پایه ارشد و خبره قرار می گیرند، افزود: از معلمان در خواست می شود در سایت آموزش پرورش نظرات خود را در مورد شاخص های ارزیابی اعلام کنند.

فانی با بیان اینکه هدف دیگر رتبه بندی معلمان افزایش انگیزه در معلمان است، ادامه داد: هنگامی که معلمان در رتبه بندی قرار می گیرند پرداخت ها متفاوت است و علاوه بر پرداخت عمومی پرداخت دیگری هم به آنها تعلق می گیرد.

هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان بار مالی رتبه بندی معلمان است وی با بیان اینکه هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان بار مالی رتبه بندی معلمان و این هزینه تامین شده است، ابراز داشت: رتبه بندی معلمان در ادامه راه به سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که دولت پرداخت آن را متقبل شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه افزایش معیشت انگیزه و افزایش مهارت های حرفه ای معلمان در طرح رتبه بندی مطرح است، ادامه داد: احتساب امتیازات معلمان تا سال گذشته ۷۰۰ تا ۸۰۰ بود که امسال احتساب امتیازات به هزار و ۳۰۰ افزایش پیدا می کند.

علی اصغر فانی با بیان اینکه در سال جاری به همراه افزایش چهار درصدی که دولت تصویب کرد همراه حقوق به معلمان پرداخت شد، بیان کرد: این اقدامات تفاوت بین معلمان و سایر کارکنان را از بین نمی برد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سند تحول آموزشی مبنای برنامه ششم است و سال گذشته موفق شدیم نقشه سند تحول را آماده کنیم، ابراز داشت: از امسال و سال های بعد سند تحول آموزشی اجرا می شود.

فانی با بیان اینکه دولت بر حسب توانمندی هایی که در ابعاد اقتصادی دارد اولویت آموزش پرورش را در برنامه های خود لحاظ می کند و امیدواریم شاهد شکوفایی آموزش پرورش باشیم، بیان کرد: ۲۰ ماه از فعالیتم در آموزش و پرورش می گذرد که در این مدت تلاش شده که دولت و مجلس نسبت به بیان مسائل و مشکلات اقدام کنند.

گفتنی است در پایان در گردهمایی بزرگ فرهنگیان شهرستان رزن از معلمان نمونه تجلیل شد.

نظرات مخاطبان 1 27

  • ۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۱۶:۲۹مرادی 2 15

    ما خواستار رفع تبعیضیم وگر نه کاری نکرده اید
                                
  • ۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۱۷:۲۱ 13 8

    خدا کنه این وعده ها زودتر محقق بشه...!!!فرزندان فرهنگیان هم به حقشون برسن.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۱۹:۰۴دبیر 0 0

    طرح همترازی قرار بود مارو همتراز کارکنان امو.شی امو.ش عالی کنه نه اینکه ما فرهنگیان را با خودمان همتراز کنه جناب و.یییییییییییییییییییییییییییییر
                                
  • ۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۱۹:۳۴حبیب 0 9

    خدایا ما چه گناهی کردیم که هن دهه شصتی هستیم و هم والدینمون فرهنگی نیس. خددددددددااااااا
                                
  • ۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۲۰:۰۸حسام 2 0

    خواهش میکنیم ازآقای فانی که اگرامکان داره رتبه بندی رادرهفته معلم انجام دهیدولی زمان اجرای ان راازهروقت که میفهمیدبودجه ان فراهم میشوداجراکنید.بااینکارانگیزه فرهنگیان دراینروزهای پایانی بیشترمیشود
                                
  • ۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۲۰:۱۲ستاره 2 9

    اين كار اشتباهيه. چرا بايد شغل معلمي به ارث برسه. يعني هيشكي جز فرزندان معلم ها نميتونن وارد اين شغل بشن؟؟؟!!! اين از لحاظ شرعي و قانوني مشكل داره.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۲۰:۱۷ 9 9

    فرهنگیان به اندازه کافی میخورن حالا بازم میخوان حق مردم رو بخورن؟تکلیف اونایی که پدر شون کارگره یا شغل ازاد داره چی میشه اونا ادم نیستن ولی طرف پدر و مادرش معلمه خودشم به زور و پارتی بازی بره سر کار تف به این عدالتتون بیاد
                                
  • ۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۲۰:۲۹ 1 7

    پسر من كه وضع معلمي را ديده عمرا به سراغ معلمي بيايد پيشكش شما و اشناهاتون جناب 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۲۰:۵۲فرهنگی 1 5

    آقای فانی شمالطف کن تبعیض بین کارمندان دولت رابافرهنگیان که گویاکارمنددولت محسوب نمی شوندازبین ببروفرهنگیان رانیزجزوکارمندان دولت بیاوراستخدام ومنت گذاشتن های دیگرپیشکش وقت استخدام هامعلوم می شودماننداستخدام های دیگرآموزش وپرورش دردوره های قبل درضمن شماکه اعلام نموده ایدمابالغ بردویست وهشتادهزارمعلم مازادداریم استخدام چه معنایی دارد؟اگرلیاقت داری سامان دهی کن 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۲۱:۴۲خدارحمی 0 3

    دلتان راخوش نکنیداین هم مثل بقیه وعده هایی اقای فانی...
                                
  • ۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۲۱:۴۳ 4 3

    فانی تصمیم گرفته فرزندانمان را مثل خود ما بدبخت کنه
                                
  • ۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۲۱:۴۸ 0 3

    26درصد رابرای آشناییان خودت درواگذاری به بخش خصوصی خرج کردی نه برای جامعه بزگ فرهنگیان
                                
  • ۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۲۳:۰۱ابراهیم پور 1 2

    معلمی مختص نوابغ و استعدادهای درخشان است.مثل کشورهای دیگر.اما در ایران اختصاص این پست ظاهرا به دست سلسله نسل های یک معلم افتاده خدا کنه این معلمه چیزی بارش باشه والا حکایت نمک گندیدست. و بچه های ما روز به روز بی سوادتر و بی استعدادتر بار میان.الانه اونی که نابغه ست داره کارگری میکنه و اونی که هیچ بارش نیست داره استادی و مدیر کلی میکنه.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۲۳:۳۰من 5 2

    خدا کنه ما فرزندان فرهنگیان بریم سر کار،خسته شدم ز بیکاری و الافی، بخدا دوس دارم سرو سامان بگیرم، دارم پیر میشم...
                                
  • ۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۲۳:۴۵معلم 2 4

    براثر فقر و تبعیض اقتصادی اکثر فرزندان معلمین گرچه بعضی از آنها سنشان هم بالا رفته , اما هنوز مجرد و بی مسکن هستند و متاسفانه والدینشان بار مالی و هزینه های مسکن و خوراک و... فرزندانشان را به دوش میکشند . فقط خدا خودش به داد معلمین برسه !!! بس چی شد اون وعده هایی که اول انقلاب به معلمین دادند کجاست ؟
                                
  • ۱۳۹۴-۰۲-۰۹ ۰۰:۰۸سیر غریب 0 5

    آقای وزیر.  ما. با این حرفها. خام. نمی شویم فقط. همطرازی حقوق. همه کارکنان. دولت.   اسن. پیام. را. به ریس جمهور. نیز لطف کنید. برسانید
                                
  • ۱۳۹۴-۰۲-۱۲ ۲۳:۳۱علی 0 3

    عجب....شما معلما چرا اینقد بی انصافین؟ چرا اینجای قضیه رو نمیگین که از الان که وسط اردیبهشته تا وسط مهر(5ماه) تعطیلین و حقوقتون بی کم وکاست میرسه؟ تو عید یک ماه تعطیلین و بازم حقوقتون میرسه، طوری برنامه کلاساتونو میچینین که هفته ای نهایتا 3 روز میرین سر کار و باز هم حقوقتون سرجاشه(اگر بگین اینجور نیست علاوه بر بی انصاف بودن دروغگو هم هستین جون همه ما داریم میبینیم) اصلا فرض کنیم اینا که من گفتم دروغ خب مگه مجبورتون کردن بمونین تو آموزش و پرورش؟ بیاین بیرون تا من فوق لیسانس سربازی رفته بیکار که سوادم از شماها بیشتر و اپدیت تره برم با یک سوم حقوقتون 5برابر شما کار کنم شرمنده ولی دست پیشو گرفتین که پس نیفتین...
                                
  • ۱۳۹۴-۰۲-۱۲ ۲۳:۳۳سهیلا 0 3

     7 ساله لیسانسه دبیری ریاضی گرفتم تا حالا اموزش پرورش دمش رو هم واسه ما تکون نداده احتمالا باید تو فضا استخدام بشیم ماها
                                
  • ۱۳۹۴-۰۲-۱۲ ۲۳:۴۵فرهنگی 1 1

    من روی صحبتم بجای اقای فانی ب اون شخص محترمیه ک میگه فرهنگیان ب اندازه کافی خوردن
    اولاشمادیدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    ثانیاحالااجازه بده طرح اجرابشه بعدالکی حرص بخور........
                                
  • ۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۰۸:۴۷معلم 1 1

    من به بجه ام گفته ام معلم بشه خونه من نیاد . ازموده را ازمودن خطاست
    
    
                                
  • ۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۰۸:۴۷فرهنگی 1 1

    فانی همیشه وعده سر خرمن میدهد انشالله این دو سال هرچه زودتر به سر رسد تا از شر این وزیر راحت شویم
                                
  • ۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۰۸:۵۲فرهنگی گرفتار 0 0

    کی میخا فرزندانمون برند سر کار اآقای فانی بیا فرهنگیان بالای بیستو پنج سال را بازنشست کن در عوضش فرزنادن اونا را ببر سرکار هم نیرو جوان است هم نیرو کارآمد است حداقل این کار را دردوران مسولیتت انجام بده تا یک اسم نیک از خودت بجا بذاری 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۰۹:۴۱فاطمه پاکی 0 0

    با سلام چرا به تحصیلات ومدرک اهمیت چندانی در اموزش و پرورش داده نمیشود یک دیپلمه یافوق دیپلم با فوق لیسانس تفاوت چندانی از لحاظ حقوق ندارن.(طرح کمونیست در اموزش و پرورش اجرا میشود)
                                
  • ۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۰:۱۱سیدمجید 0 1

    حالا بعد  فرزندان جانبازه ها و شهدا نوبت فرزندان معلم ها شده . واقعا چه کشور بی عدالتی داریم ها. پس بقیه مردم آدم نیستن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
                                
  • ۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۱:۳۱فرزند یه کارگر 0 3

    ما که پدرمون کارگر بوده و با هزار سختی هزینه تحصیل مارو جور کرده در اولویت نیستیم خدایا حرف دلمو به تو میگم ما کسی رو غیر تو نداریم
                                
  • ۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۳:۵۶شریفی 1 0

    ببخشید کسی میدونه استخدامی کی هست؟
                                
  • ۱۳۹۴-۰۲-۱۷ ۰۹:۱۳بازنشسته فرهنگی 0 0

    به بازنشستگان فرهنگی سال هشتاد و هفت و قبل از آن از نظر افزایش حقوق توجه کنید نیازی نیست که زحمت بکشید فرزندان مارا سر کار بیرید و در ضمن آیا بازنشستگان فرهنگی سال 87 و قبل از آن فرهنگی محسوب می شوند و آموزش و پرورش آنها را به عنوان فرهنگی قبول دارد ؟چرا این قدرکه به فکر شاغلین فرهنگی هستید به فکر بازنشستگان فرهنگی بالاخص بازنشستگان فرهنگی سال 87 و قبل از آن نیستید و آنها را معادل سازی و همتراز نمی کنید بازنشسته فرهنگی در حال حاضر نصف شاغلین فرهنگی حقوق می گیرد گناه کرده است که سی سال خدمت کرده است و زودتر بازنشسته شده است آن هم با آن امکانات کم  و بازنشستگان فرهنگی همانند ریشه درخت می باشند و شاغلین تنه و شاخ و برگ هایش هستند درخت بدون ریشه مسلما خشک می شود و همه با هم نظام تعلیم و تربیت را ارزش می دهند شاغلین فرهنگی نیز نسبت به پیشکسوتان خوشان کم لطفی می کنند و همیشه می گویند حقوق ما کم است قدری به فکر بازنشستگان فرهنگی باشید  و از آنها که در زمینه حقوق دریافتی خودشان مظلوم واقع شده اند حمایت کنید   هر فرهنگی با  داشتن هر سال سنوات خدمت و مدرک تحصیلی و تخصص و مهارت با گرفتن حقوق تقریباٌ یکسان با صد الی دویست هزار تومان بالا و پائین با دیگر فرهنگیان بازنشسته شده اند و یک هرج و مرج و آشفتگی در این زمینه بوجود آمده است که دور از عدالت و انصاف می باشد و جای تعجب دارد که رتبه بندی را برای شاغلین فرهنگی اجرایی کرده اند به جای اینکه به جهت سر و سامان دادن به وضع حقوقی و معیشتی بازنشستگان فرهنگی برای آنان اجرا کنند و من هم از مجلس و هم از دولت گله مند هستم چرا فیش حقوقی بازنشستگان را نمی بینند و یا اینکه می بینند و به روی خودشان نمی آورند در هر دو جهت جای تاسف دارد بازنشستگان هر روز بر مخارج آنها افزوده می شود و تعجب از مجلس و دولت دارم که اصلاٌ حرف از حقوق و افزایش حقوق بازنشستگان را به صورت عادلانه ندارند یکی در آموزش و پرورش با مدرک فوق لیسانس و با سی سال سنوات خدمت بازنشسته می شود حقوقی تقریبا یک و نیم دریافتی دارد و یکی در وزارتخانه و شرکت های دولتی دیگری بازنشسته می شود علاوه برحقوق بیشتر دارای پاداش و مزایا و تسهیلات بیشتری نیز می گردد دولت تدبیر و امید باید معادل سازی نماید و حقوق همه را همسان نماید تا عدالت برقرارگردد و از تبعیضات پرهیز شود .
                                

نظر شما