شناسهٔ خبر: 91073 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

اکبریان:

ضرورت رعایت تناسب افزایش قیمت نان با میزان یارانه اقشار آسیب پذیر

اکبریان43 نماینده مردم تهران گفت : دولت همواره به فکر افزایش قیمت نان، بنزین، گاز، برق و آب بوده ولی به فکر افزایش یارانه اقشار کم درآمد نیست که این امر جامعه را متضرر می‌کند.

به گزارش نماینده عزیز اکبریان نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد با اشاره به حواشی موضوع حذف یارانه نان گفت: دولت باید تمهیدات مناسبی برای این موضوع بیندیشد چراکه نان قوت مردم است.

وی با بیان اینکه رقابتی کردن قیمت نان باید در برخی از موارد صورت پذیرد، افزود: به عنوان مثال نان‌های صنعتی و نان شیری مشکلی ندارد که در مواردی یارانه انها حذف شود .

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس متذکر شد:  ما می‌توانیم به دلیل وجود  چند نوع نان، به طور ازمایشی اقدام به حذف یارانه برخی از این نان‌ها بکنیم ولی اینکه بخواهیم یارانه نان‌هایی که مورد استفاده اقشار آسیب پذیر جامعه هستند، حذف کنیم  اقدام مناسبی انجام نداده‌ایم و باید اجازه بدهیم اقشار کم درامد نان را با قیمت مناسب و دولتی تهیه کنند.

وی تاکید کرد : نباید اقشار آسیب پذیر جامعه برای تهیه نان مصرفی خود متضرر شوند.

اکبریان با بیان اینکه دولت تا به حال در افزایش یارانه اقشار کم درامد هیچ اقدامی انجام نداده است، تصریح کرد: دولت به فکر افزایش قیمت نان، بنزین، گازو برق و آب بوده ولی به فکر افزایش یارانه اقشار کم درآمد نیست که این امر مطلوب نخواهد بود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: معتقدم کمیسیون برنامه و بودجه مجلس باید در این رابطه بررسی دقیق‌تری صورت دهد چراکه هر زمان به دولت در رابطه با افزایش یارانه کم درآمدها تذکر داده شده، دولت موضوع عدم درآمدهای لازم را به میان کشیده است.

وی با اشاره به افزایش قبوض برق و آب و گاز در سال جاری بیان داشت: تمامی این موارد می‌تواند افزایش درآمدی برای دولت تلقی شود و دولت باید طبق این منابع، یارانه اقشار اسیب پذیر را افزایش دهد تا پس از ان اقدام به افزایش قیمت اقلام و مایحتاج مردم کند.

نماینده مردم کرج بیان داشت : وقتی ما قصد افزایش قیمت داریم باید یارانه اقشار آسیب پذیر را هم متناسب با آن افزایش دهیم.

اکبریان متذکر شد: متاسفانه افزایش یارانه اقشار کم درآمد در بالابردن قیمت نان لحاظ نمی‎شود و این موضوع بررسی‌های دقیق تر و جدی‌تری می‌طلبد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تعیین نرخ آزاد برای تمامی نان‌های تولیدی در کشور به اقشار آسیب پذیر لطمه خواهد زد، افزود:  دولت باید تنها نان مورد نظری که باید با نرخ آزاد فروخته شود، اعلام کند چراکه تلقی افزایش قیمت برای تمامی نان‌ها جامعه را متضرر خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما