شناسهٔ خبر: 90994 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

موضع گیری های دولتمردان باید«قول صدیق» باشد

ابوترابی43 نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اظهارات دولتمردان باید قول صدیق باشد، مسئولیت مبارزه با قاچاق را مستقیما به عهده دستگاههای اجرایی دانست.

به گزارش نماینده، در ابتدای جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، وزیر کشور برای ارائه توضیحات در خصوص اظهاراتش مبنی بر ورود پول های کثیف به انتخابات در صحن علنی مجلس حاضر شد.

وزیر کشور در صحن علنی مجلس اعلام کرد از صحبت هایش که در جلسه خصوصی با فرماندهان مبارزه با مواد مخدر بوده سوء استفاده سیاسی شده و اظهاراتش مورد تحریف و انحراف واقع شده است و مسئله ملی و مهم به بازی سیاسی و جناحی کشیده شده است.

وی تاکید کرد: اظهارات من فقط هشدار بوده است و مصداقی در این خصوص ندارد.

در پایان اظهارات رحمانی فضلی، محمد حسن ابوترابی فرد گفت: با توجه به برداشت هایی که از صحبت های وزیر کشور شده بود، مجلس برای تبیین این موضوع خواستار برگزاری جلسه علنی با حضور وزیر کشور شد تا در مورد ورود پول های کثیف به حوزه اقتصاد و سیاست توضیحاتی داده شود.

نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را در غیاب لاریجانی برعهده داشت گفت: دولتمردان دقت کنند صحبت های آنان قول صدیق باشد. قول صدیق از استحکام منطقی برخوردار است و امکان کمترین سوء استفاده و سوء برداشت را به طرف مقابل نمی دهد.

وی تصریح کرد: باید مسئولان اجرایی مراقب صحبت های خود باشند که سوء برداشت نشود.

ابوترابی گفت: مسئولیت برخورد با قاچاق به عهده دستگاه قضایی و اجرایی است و وزیر کشور موظف به اقدام است. مجلس هم به صورت قاطع از مبارزه با پول های کثیف حمایت می کند.

وی با تاکید بر اینکه اگر فسادی در گمرکات کشور است مستقیما به عهده دستگاه اجرایی است، گفت: دستگاه اجرایی باید فساد را بشناسد و برخورد کند. ما برای مبارزه با قاچاق قوانین مترقی داریم و باید با اجرای دقیق قانون، در راستای سلامت اقتصادی گام های بلند برداریم.

ابوترابی در ادامه سخنی با رسانه ها و جریانات سیاسی مطرح کرد و گفت: نباید مسائل ملی قربانی منافع سیاسی شود. نباید با تحلیل های نادرست و برداشت های غلط به فکر تسویه حساب های سیاسی باشیم.

منبع: مهر

نظر شما