شناسهٔ خبر: 90954 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

طلا در دیدار با وزیر صنعت:‌

تنها راه‌حل مشکل شرکت دخانیات بازگشت به دوران قبل از واگذاری است

حسین طلا/431 سخنگوی مجمع نمایندگان تهران در دیدار با وزیر صنعت تنها راه نجات شرکت دخانیات ایران از وضعیت فعلی آن را بازگشت به دوران قبل از واگذاری آن دانست.

به گزارش نماینده حسین طلا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به دیدارش با وزیر صنعت، گفت: در این جلسه موضوع کارکنان شرکت دخانیات ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و وزیر صنعت عنوان کرد که بناست تا این موضوع در جلسه‌ای طی روزهای آینده با حضور وزیر کار مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: باید قبل از واگذاری شرکت دخانیات الزامات قانونی از جمله اصلاح ماشین‌آلات، ساختار و نیروی انسانی تحقق پیدا می‌کرد اما متاسفانه قبل از اینکه الزامات قانونی تحقق پیدا کند واگذاری دخانیات به صندوق بازنشستگی فولاد انجام شد که هر ۲ شرکت را دچار مشکل کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ مشکلاتی از قبیل فقدان مدیریت قانونی، فقدان هماهنگی لازم در هیأت مدیره و همچنین مشکلاتی در حوزه‌های تولید، مبارزه با قاچاق سیگار نیز در این جلسه مطرح شد و این موضوع مورد تاکید قرار گرفت که اگر این بار زمین بماند کسی را یارای برداشتن آن نخواهد بود.

طلا همچنین خاطرنشان کرد: در این جلسه این پیشنهاد مطرح شد که دخانیات به حالت قبل از واگذاری بازگردد و نیز زمانی برای انجام اصلاحات قانونی در نظر گرفته شود که این امر می‌تواند بهترین راهکار برای برای نجات ۲ شرکت فولاد و دخانیات باشد.

نظرات مخاطبان 0 2

  • ۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۱:۴۹دخانياتي 0 2

    در سالي كه با عنوان "دولت و ملت، همدلي و همزباني" نامگذاري شده دولت تدبير و اميد ميبايست به تصميمات نابخردانه و غيركارشناسي دولت قبل پايان داده و در خصوص واگذاري هاي عجولانه و غيرقانوني، تصميمي عاقلانه و با تدبير اتخاذ نمايد. شركت دخانيات ايران با قدمت 70 ساله و به عنوان يكي از تامين كنندگان اصلي بودجه دولت، به ظاهر در راستاي اصل 44 به صندوق بازنشستگي فولاد واگذار گرديده و نتيجه اين اقدام چيزي جز ورشكستي اين صنعت عظيم و نارضايتي بيش از 7000 پرسنل از وضع معيشتي و همچنين افزايش قاچاق سيگار نبوده است. تنها و تنها راه نجات اين صنعت برگشت به دوران قبل از واگذاري مي باشد تا فرصتي براي اصلاح ماشين آلات قديمي و فرسوده و افزايش كيفيت محصولات توليدي و نهايتاً  توان رقابت با غولهاي بزرگ سيگارسازي را داشته باشد. و اگر تصميمي براي واگذاري مجدد اتخاذ گرديد از مسير قانوني (بورس و فرابورس) انجام شود نه از مسير تصميمات نابخرد و عجولانه دولت قبل. 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۲-۱۲ ۲۱:۴۴ 2 0

    تنها راه حل بازنشستگی زود هنگام این 7000 نفر است چون این افراد نمی توانند تکنولوژی جدید سیگار را که نیاز به کارگرش حداقل است را تامین کنند لذا فروش زمینهای کارخانه دخانیات تهران و شریک شدن با شرکتهای صاحب تکنولوژی خارجی تنها راه حل است
                                

نظر شما