شناسهٔ خبر: 90888 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

باقر حسینی بیان کرد:

عربستان به دنبال سلطه بر اعراب است

باقرحسینی43 یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به عدم پذیرش طرح صلح ایران برای یمن از سوی دولت مستفی این کشور، گفت که آنها به دنبال اهداف عربستان برای سلطه بر اعراب هستند.

به گزارش نماینده سیدباقر حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، اظهار کرد: قاعدتا با اهدافی که آنها دارند طبیعی است که طرح صلح ایران برای یمن را نمی‌پذیرند زیرا ایران در پی صلح و ثبات و آرامش در منطقه و بین کشورهای مسلمان است اما آنها به دنبال هدف عربستان برای سلطه بر اعراب هستند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: طبیعی است هدف جمهوری اسلامی برای ایجاد ثبات، امنیت، آرامش، برادری و دوستی بین کشورهای مسلمان منطقه مدنظر آنها نیست بلکه آنها می‌خواهند کشورهای مسلمان منطقه را به شکل جدید مستمره خود قرار دهند و بر آنها سلطه داشته باشند بنابراین طرح صلح ایران برای آنها مناسب نیست و بعید است آنها این طرح را بپذیرند.

نماینده مردم زابل در مجلس با اشاره به داعیه عربستان مبنی بر خادمی حرمین شریفین و مرکزیت جهان اسلام، یادآور شد: نتیجه این حرکت عربستان در یمن تفرقه بین مسلمین، کشته شدن تعداد زیادی از مسلمان‌ها و نهایتا سود جستن رژیم صهیونیستی است.

این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان اقدامات عربستان در یمن را مقابله با محور مقاومت و حمایت عملی از رژیم صهیونیستی عنوان و خاطرنشان کرد: در این برهه مهم از زمان قطعا اقداماتی که عربستان آغاز کرده به نفع کشورهای مسلمان نخواهد بود.

نظر شما