شناسهٔ خبر: 90797 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ

آل اسحاق:

اتاق بازرگانی در جریان سفر هیات تجاری آمریکا نبود

آل اسحاق رئیس اتاق بازرگانی تهران با ابراز بی خبری از سفر هیات تجاری آمریکا به ایران، گفت: در خصوص این سفر هیچ هماهنگی با اتاق بازرگانی صورت نگرفته است و مشخص نیست کسانی که به اسم توریست به ایران آمده اند واقعا بازرگان بوده اند یا خیر.

به گزارش نماینده یحیی آل اسحاق رئیس اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با «نسیم» با ابراز بی خبری از سفر هیات تجاری آمریکا به ایران اظهار کرد: در خصوص این سفر هیچ هماهنگی با اتاق بازرگانی صورت نگرفته است و مشخص نیست کسانی که به اسم توریست به ایران آمده اند واقعا بازرگان بوده اند یا خیر.

وی با اشاره به بیانیه لوزان خاطرنشان کرد: هنوز هیچ چیز از احتمال توافق هسته ای و لغو تحریم ها مشخص نیست ولی متاسفانه عده ای زودتر از موعد در این خصوص نتیجه گیری کرده اند.

آل اسحاق تصریح کرد: حتی اگر توافق هسته ای هم حاصل شود معنای آن این نیست که با آمریکا رابطه برقرار خواهیم کرد، زیرا همانطور که رهبری فرمودند مذاکرات تنها در چارچوب برنامه هسته ای خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: تجار و بازرگانان آمریکایی اگر قرار است رابطه ای تجاری با ایران داشته باشند بهتر است به جای این گونه جاسوس بازی ها رسما درخواست های خود را ارائه کنند تا ما هم در این زمینه تصمیم گیری کنیم.

وی افزود: مطمئنا کار آن ها در فرستادن کسانی با عنوان توریست و با هدف بازرگانی کار درستی نبود و برخی ها نباید برداشت خاصی از این مسئله داشته باشند زیرا هنوز اتفاقی نیفتاده است.

نظر شما