شناسهٔ خبر: 90495 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ

گرامیداشت کوروش در اسرائیل!+عکس

مقبره کوروش در آستانه هولوکاست در سرزمین های اشغالی، رژیم سراسر جعلی اسرائیل از تمبر گرامیداشت کوروش، بنيانگذار شاهنشاهی هخامنشی و نخستين شاهنشاه تاريخ ايران، رونمايی کرد.

به گزارش نماینده به نقل از جام نیوز، در آستانه يادبود هولوکاست صهیونیستی، رژیم سراسر جعلی اسرائیل از تمبر گرامیداشت کوروش، بنيانگذار شاهنشاهی هخامنشی، رونمايی کرد.
 

بخش فارسی وزارت امور خارجه اسرائيل با اعلام اين خبر افزوده که رونمايی از تمبر کوروش کبير، ۱۴ آوريل (۲۵ فروردين) انجام شده است.
 

 

تصویر تمبر گرامیداشت کوروش در اسرائیل


اداره پست اسرائيل در توضيح اين تمبر نوشته که کوروش کبير پس از فتح بابل، دستور آزادی يهوديان از بردگی را در بابل صادر می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد که آزادانه به سرزمين يهودا بازگردند و معبد مقدس خود را در اورشليم از نو بنا کنند.
 

به گزارش رادیو فردا، روی تمبر گرامیداشت کوروش کبير، به سه زبان عبری، انگليسی و فارسی جملاتی نوشته شده و از جمله این عبارت به نقل از او و خطاب به یهودیان در کتاب مقدس آمده است: «خداوند با همه شما که قوم او هستيد، همراه است. شما اجازه داريد که به اورشليم بازگرديد».

 

این رادیو وابسته به سازمان سیا افزود: پيروان دين يهود احترام زيادی برای نخستين شاهنشاه ايران قائل‌اند و خيابانی نيز در اورشليم به نام کوروش وجود دارد. رونمايی از تمبر گرامیداشت کوروش کبير در اسرائيل و در آستانه روز يادبود هولوکاست، در اوج تنش‌ها ميان اين کشور و جمهوری اسلامی بر سر برنامه هسته‌ای ايران صورت می‌گيرد. ايران و اسرائيل در زمان حکومت محمدرضاشاه پهلوی، دارای روابط سياسی، نظامی، تجاری و فرهنگی بودند.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۲-۰۱ ۱۲:۱۴ایران من 0 0

    کــــــــــــــوروش
    بزرگــــــــــــ مــــرد جـهـــــــــان
                                

نظر شما