شناسهٔ خبر: 90429 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نفت ۶۴ دلار شد

نفت در پی کاهش تعداد سکوهای حفاری نفت در آمریکا قیمت جهانی نفت در روز دوشنبه افزایش یافت و به ۶۴ دلار و ۱۵ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش نماینده از تسنیم به نقل از رویترز، همزمان با کاهش تعداد سکوهای حفاری نفت در آمریکا که منجر به کاهش عرضه در اواخر امسال خواهد شد، قیمت نفت روز دوشنبه افزایش یافت و افزایش قیمت های هفته گذشته را تداوم بخشید. اقدامات محرک اقتصادی چین نیز دیگر عامل تقویت بازار بود.
آمارهای موسسه بیکر هاگز نشان داد، تعداد سکوهای حفاری نفت در آمریکا برای نوزدهمین هفته متوالی کاهش یافته و به پایین ترین رقم از سال ۲۰۱۰ تاکنون رسیده است.
در حالی که روند کاهش تعداد سکوهای حفاری کند شده و این یعنی تعداد سکوها دیگر کاهش نخواهد یافت، شلومبرگر، بزرگترین شرکت ارائه دهنده خدمات میادین نفتی جهان اعلام کرد، ترمیم فعالیت های حفاری نفت آمریکا ممکن است هیچگاه به رقم بسیار بالای سال گذشته نرسد.
بانک مرکزی چین روز یکشنبه مقدار پول نقدی را که بانک ها باید به عنوان ذخیره حفظ کنند کاهش داد تا افزایش حجم نقدینگی در بازار به رونق اقتصادی این کشور کمک کند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۷۰ سنت افزایش به ۶۴ دلار و ۱۵ سنت رسید. قیمت نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه کاهش داشت، اما هفته گذشته را با ۹.۶ درصد رشد به اتمام رسانده بود که بزرگترین جهش هفتگی در بیش از ۵ سال اخیر بود.
قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه می نیز امروز با ۷۰ سنت افزایش به ۵۶ دلار و ۱۴ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز روز جمعه کاهش یافت، اما در هفته گذشته برای پنجمین هفته متوالی رشد داشت.
ریک اسپونر، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «زمانی که ما شاهد کاهش واقعی تولید در آمریکا باشیم، احتمالا قیمت ها بالاتر خواهد رفت.»
وی افزود، اما با توجه به اینکه حتی به رغم کاهش تولید آمریکا بازار جهانی همچنان با فزونی عرضه مواجه است، نباید انتظار افزایش قیمت های قابل توجه را داشت.

برچسب‌ها:

نظر شما