شناسهٔ خبر: 90164 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

علیرضا خسروی:

پروژه "مسکن مهر" عملا رو به تعطیلی است/ "مسکن اجتماعی" فرار رو به جلوی وزارت راه و شهرسازی است

بازدید «علیرضا خسروی» عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پایگاه خبری-تحلیلی نماینده عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه پروژه مسکن اجتماعی ایده خوبی است، گفت: اما با توجه به قول‌هایی که به مردم داده‌ایم ابتدا باید پروژه مسکن مهر را به اتمام برسانیم.

به گزارش نماینده "علی‌رضا خسروی" عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دولت هنوز پروژه‌ مسکن مهر را به پایان نرسانده به دنبال احداث مسکن اجتماعی است، گفت: امروز از پروژه مسکن مهر پردیس بازدید کردیم اما با توجه به قول‌های قبلی مبنی بر اتمام این پروژه تا پایان سال ۹۴ و یا ۶ ماهه اول سال ۹۵ بنده فکر می‌کنم این ساخت و ساز تا سال ۲۰۰۰ هم تمام نشود.

 

نماینده سمنان و مهدی‌شهر تصریح کرد: بعد از بازدید از فازهای ۵، ۱۱ و ۸ پردیس، ۱۰۰ نفر کارگر و ۴ عدد جرثقیل به صورت فعال در بخش‌های مختلف این پروژه به چشم نخورد و اکنون به نظر می‌رسد باید ابتدا کاری را که شروع شده، تمام کرد و بعد به سراغ کارهای دیگر رفت.

وی در ادامه افزود: برای ساخت مسکن اجتماعی و حمایتی از سوی وزارت راه و شهرسازی ۱۰ ایده وجود داشت که تنها به ساخت مسکن اجتماعی خلاصه شده است.

خسروی بیان داشت: پروژه مسکن اجتماعی تنها یک فرار رو به جلوی برای وزارت راه و شهرسازی است زیرا این وزارتخانه در طول مدت فعالیت خود در دولت یازدهم هیچ ایده‌ و فعالیتی نداشته و تنها به دلیل فشاری که بر این وزارتخانه بوده تصمیم به انجام این پروژه گرفته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح گرفت: در پروژه مسکن اجتماعی قرار بر احداث ۱۵۰ هزار واحد مسکونی بود که اکنون به ۱۲۵ هزار واحد رسیده است که ۲۰ هزار واحد آن را نیز بنیاد مسکن و شهرسازی باید بسازد، بنیاد مسکن و شهرسازی هم بسیار پر مشغله است.

نماینده سمنان و مهدی‌شهر با تاکید براینکه ابتدا باید پروژه مسکن مهر که بر روی زمین مانده است به اتمام برسد، گفت: حقیقتا به دلیل عدم اتمام این واحدهای مسکونی به مردم ظلم کرده‌ایم زیرا ابتدا با مردم قرارداد قطعی بسته شد که طبق دریافت مقدار پول و تاریخ معین مسکن را تحویل دهند اما اکنون پیمانکارانی که حضوری مستمر در ساخت پروژه‌ها ندارند ۱۲ میلیون تومان اضافه بر سازمان از مردم گرفته‌اند که اگر این پروژه فعال بود باز مشکلی نبود ولی اکنون پروژه مسکن مهر عملا تعطیل است.

وی در ادامه تصریح کرد: اکنون اعلام شده مسکن مهر پردیس جانمایی اشتباهی دارد در صورتی که این جانمایی توسط آخوندی زمانی که در وزارت راه و شهرسازی مشغول بود، تعیین شد و در نتیجه ۳۵ هزار واحد مسکن مهر به این منطقه انتقال داده شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه اکنون باید در بخش راه و شهرسازی به ویژه مسکن قدم‌های خوبی برداریم، خاطرنشان کرد: امسال بالغ بر ۸۰۰ هزار ازدواج انجام شده که مسلما انباشت تقاضا و قیمت مسکن را در سال‌های آینده به مرز انفجاری خواهد رساند، ما باید سالی ۱ میلیون مسکن بسازیم و گر در این راه درست حرکت نکنیم در آینده برای تأمین مسکن مناسب معضلاتی ایجاد خواهد شد. 

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۱-۳۰ ۱۸:۴۰متقاضی مسکن مهر 0 2

    بدلیل بی توجهی وزارت مسکن و شهرسازی و با توجه به اینکه چند میلیون خانواده درگیر و سرگردان طرح مسکن مهر شده اند. برای به ثمر رسیدن این طرح بزرگ و یاری رساندن به متقاضیان خسته و ناامید از بد وعده گیهای وزیر استیضاح وزیر مسکن و اصرار بر انتخاب کسی که بر تکمیل و تحویل مسکن مهر متعهد و ملزم باشد کمترین کاریست که از نمایندگان خودمان در مجلس شورای اسلامی توقع داریم.دیگر برای ما متقاضیان رمقی نمانده خسته و افسرده شدیم شما را به خدا نمایندگان ملت به دادمان برسید.
                                

نظر شما