شناسهٔ خبر: 90090 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

حقیقت‌پوربیان کرد:

توقع اینکه ایران نظارت و بازرسی فراتر از قانون را قبول کند یک خیال خام است

منصور حقیقت‌پور431 عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: توقع اینکه ایران در مذاکرات نظارت و بازرسی فراتر از قانون را قبول کند یک امر باطل و خیالی خام است.

به گزارش نماینده منصور حقیقت‌پور عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، درباره طرح کنگره آمریکا درباره نظارت بر مراکز نظامی ایران، گفت: طبق گفته‌های مسئولان ارشد نظام و تاکیدات رهبر معظم انقلاب ما هیچ‌گونه نظارت را بر مراکز نظامی و امنیتی قبول نداشته و به هیچ عنوان به بازرسان اجازه بازدید از مراکز امنیتی و نظامی را نخواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: توقع اینکه ایران در مذاکرات نظارت و بازرسی فراتر از قانون را قبول کند یک امر باطل و خیالی خام است و به هیچ عنوان نمی‌توان اجازه ورود بازرسان را به مراکز نظامی و امنیتی خود صادر کنیم.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس تصریح کرد: آمریکا، آژانس انرژی اتمی و یا هر مرکز دیگری اگر بخواهد به بهانه نظارت، راهی به مراکز نظامی ایران باز کند، به هیچ عنوان مورد قبول نیست و باید تیم مذاکره‌کننده در این مورد بسیار دقیق و حساب شده عمل کند.

حقیقت‌پور در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه حل این مسئله، اظهار داشت: روش کار در مذاکرات باید بر مبنای منطق و اصول عقلی باشد، لذا باید مکانیزم کار را بر مبنای احترام متقابل قرار دهیم.

وی در پایان گفت: بهترین پیشنهاد این است که در سند توافق نهایی مراکزی که باید تحت نظارت و کنترل آژانس قرار گیرد و بازرسان می‌توانند به آنها ورود کنند را قید کرده و این مسئله به توافق دو طرف برسد، زیرا اگر اسامی مراکز قید نشود خطوط قرمز ایران که مراکز نظامی و دفاعی است به هیچ عنوان میزبان بازرسان نخواهد بود.

نظر شما