شناسهٔ خبر: 90087 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

ظرفیت راه‌آهن ۲ برابر می‌شود/ احداث یکهزار کیلومتر آزادراه

عباس آخوندی431 وزير راه و شهرسازي از احداث ۱۰۰۰ كيلومتر آزادراه با سرمايه گذاري جديد خبر داد و گفت: دولت با ۱۰۰ میلیون دلار ، ظرفیت راه آهن را دو برابر افزایش می‌دهد.

به گزارش نماینده از مهر، عباس آخوندي در نشست اعضاي كميسيون عمران مجلس در سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي با تاكيد بر كيفيت اجراي پروژه ها، گفت: همواره در برنامه هاي مجلس بر تحقق سه درصدي رشد از طريق بهره وري مورد تأكيد قرار گرفته است كه هدف از آن استفاده بهينه از امكانات موجود است.

وی تصريح كرد: سيستم كنترل اتوماتيك قطارها در حال حاضر در مسير هزار كيلومتري تهران – مشهد اجرا شده است و در ۱۴ ماه آينده تمام خطوط ريلي به اين سيستم مجهز مي شود كه به اين ترتيب با هزينه ۱۰۰ ميليون دلاري ظرفيت راه آهن ۱۰۰ درصد افزايش مي يابد.

وزير راه و شهرسازي گفت: در بخش مسكن و شهرسازي با برنامه ريزي صورت گرفته از سوداگري و سفته بازي جلوگيري مي شود و جلوي سوء استفاده عده اي از فرصت طلب ها را خواهد گرفت. آخوندي در ادامه سخنانش با اشاره به بازديد نمايندگان عضو كميسيون عمران مجلس از مركز مديريت راه ها گفت: در زمان پيروزي انقلاب يك ميليون و ۲۰۰ هزار خودرو وجود داشته است كه الان به ۱۷ ميليون خودرو رسيده است و پيش بيني شده است در دو دهه آينده تعداد خودروها به ۵۰ ميليون دستگاه برسد كه قطعاً‌كنترل دستي اين ترافيك امكان پذير نخواهد بود.

وي با بیان اینکه امسال براي تجهيز راهدارخانه ها ۵۰۰ ميليارد تومان در نظر گرفته شده است، بیان کرد: براي نخستين بار ۴۸۰ ميليون دلار تسهيلات براي توسعه بنادر با همكاري بخش خصوصي در نظر گرفته شده است.

آخوندی با اشاره به اینکه اميدوارم به زودي بابت بدهي پيمانكاران اوراق خزانه اسلامي به آنها داده شود و اين اوراق در بازار قابل داد و ستد خواهد بود، گفت: در سال گذشته در بخش راه هاي روستايي ۴۰۰۰ كيلومتر احداث، ۲۵۰۰ كيلومتر آسفالت و ۲۵۰۰ كيلومتر بهسازي صورت گرفته است و بر اساس برنامه ريزي صورت گرفته امسال ۵۵۰۰ كيلومتر از راه هاي روستايي احداث و آسفالت مي شود.

نظر شما