شناسهٔ خبر: 90013 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دستور کار این هفته مجلس

وزیر اقتصاد برای پاسخ به سؤالات نمایندگان به صحن علنی مجلس می‌رود

وزیر اقتصاد وزیر اقتصاد و دارایی در پاسخ به سؤالات نمایندگان مجلس، این هفته به جلسه علنی مجلس می‌رود.

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری تسنیم، دستور کار جلسات علنی مجلس از روز یکشنبه ۳۰ فروردین تا چهارشنبه ۲ اردیبهشت‌ماه ۹۴ اعلام شد که به شرح ذیل است:

- ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی در مورد طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی که تغییر دستور در تاریخ ۵/۶/۱۳۹۳به تصویب رسیده است.

- گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در مورد طرح نحوه پیگیری تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی

- گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح اصلاح موادی از قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان که یک‌فوریت این طرح در جلسه علنی مورخ ۲۸/۷/۱۳۹۲ به تصویب رسید.

- گزارش کمیسیون آموزش، ‌تحقیقات و فناوری در مورد طرح استفساریه قانون الحاق دو تبصره به ماده (۱۷) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش که یک‌فوریت این طرح در جلسه علنی مورخ ۶/۷/۱۳۹۳ به تصویب رسید.

- گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح اصلاح موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که یک‌فوریت این طرح در جلسه علنی مورخ ۲۵/۳/۱۳۹۳ به تصویب رسید.

- گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح بازنگری مقررات اداری و استخدامی شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور که یک‌فوریت این طرح در جلسه علنی مورخ ۱۷/۲/۱۳۹۳ به تصویب رسید.

- گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح الحاق یک بند به عنوان بند(ه‍) به تبصره جزء(۱) ماده (۳) قانون تدوین و تنقیح قوانین و مقررات کشور که یک‌فوریت این طرح در جلسه علنی مورخ۳۰/۲/۱۳۹۳ به تصویب رسید.

- گزارش کمیسیون انرژی در مورد طرح اساسنامه شرکت ملی نفت ایران که یک‌فوریت این طرح در جلسه علنی مورخ۲۲/۲/۱۳۹۳ به تصویب رسید.

- گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد طرح استانی شدن حوزه‌های انتخابیه انتخابات مجلس شورای اسلامی که یک‌فوریت این طرح در جلسه علنی مورخ ۹/۹/۱۳۹۳ به تصویب رسید.

- گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اجازه مشارکت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سرمایه دور پنجم بانک توسعه اسلامی که در اجرای ماده ۱۰۴ آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت.

- گزارش شوردوم کمیسیون انرژی در مورد طرح حمایت از صنعت برق کشور دراجرای‌ماده ۱۰۴ آئین‌نامه‌داخلی‌ با اولویت در دستور قرار گرفت.

- گزارش کمیسیون فرهنگی درمورد طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده که دراجرای ماده ۱۰۴ آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت.

- گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات درمورد طرح اصلاح بند (ج) ماده (۱۷۸) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران که ضمن اینکه این طرح از سوی شورای عالی استانها ارائه شده، دراجرای ماده ۱۰۴ آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.

همچنین سؤالات بهروز نعمتی و سیدهادی حسینی نمایندگان اسدآباد و قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی از وزیر امور اقتصادی و دارایی در دستور کار قرار دارد.

موارد زیر نیز در دستور هفته جاری قرار دارد:

- گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد استنکاف وزیر آموزش و پرورش از اجرای قانون الحاق دوتبصره به ماده(۱۷) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت ‌سوادآموزی درآموزش و پرورش که در اجرای ماده ۲۳۶ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی است.

- گزارش کمیسیون عمران در مورد عملکرد دولت یازدهم در تأمین مسکن دهک‌های پایین و بررسی نحوه عمل وزیر راه و شهرسازی به تعهدات زمین و مسکنی خود به مجلس در زمان اخذ رأی اعتماد که در اجرای ماده ۴۹ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی است.

نظر شما