شناسهٔ خبر: 89987 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

نامه ۶۰ هنرمند به نوبخت

هنرمند 43 مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت از تلاش برای راه‌اندازی سفرهای تفریحی و فرهنگی پیشکسوتان به مناطق مختلف کشور خبر داد و به نامه ۶۰ هنرمند به معاون رییس جمهور اشاره کرد.

به گزارش نماینده، عباس عظیمی‌ مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در گفتگو بامهر، درباره فعالیت‌های این موسسه در سال جدید اظهار کرد: ما روال سال گذشته را ادامه می‌دهیم و در تلاشیم وضعیت بودجه‌ای موسسه را بهتر کنیم. از این رو با مسئولان مختلف رایزنی می‌کنیم تا وضعیت بودجه بهتر شود. اگر این اتفاق بیفتد می‌توانیم برای آموزش و انتقال تجارب هنرمندان پیشکسوت به نسل جوان کار کنیم و کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی در استان‌های مختلف کشور داشته باشیم.

قول مساعد کاراندیش برای سفر به مشهد، قم و شمال

وی افزود: مباحث بیمه‌ای و درمانی پیشکسوت‌ها نیز موضوعی است که آن را از طریق صندوق هنرمندان پیگیری می‌کنیم. ضمن اینکه راه انداختن سفرهای تفرحی و فرهنگی پیشکسوتان به صورت گروهی نیز مدنظر ما است. آقای کاراندیش معاون توسعه مدیریت و منابع ارشاد نیز به ما قول مساعد دادند تا اینگونه سفر به مشهد، قشم و شمال کشور را داشته باشیم.

سفر گروهی هنرمندان پیشکسوت به چهارمحال و بختیاری در اردیبهشت

عظیمی تأکید کرد: اگر شرایط هماهنگ باشد و طبق برنامه‌ریزی‌ها اعتبار کافی فراهم شود، اولین سفر گروهی هنرمندان پیشکسوت در قالب معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران در سال ۹۴ با سفر به استان چهارمحل بختیاری و در هفته سوم اردیبهشت به انجام خواهد رسید.

بالای ۴۰ میلیارد تومان بودجه می‌خواهیم

مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، کمبود بودجه در این موسسه را بسیار دانست و تصریح کرد: براساس وظایفی که برای موسسه ما به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است ما باید کارهای زیادی انجام دهیم. اما لازمه انجام این فعالیت‌ها بودجه است و مبلغی که در این زمینه پیش‌بینی کردیم، ارقام بالای ۴۰ میلیارد تومان را در برمی‌گیرد، تا بتوانیم آنطور که در شأن پیشکسوتان است به ماموریت‌هایمان بپردازیم. گرچه اکنون راه زیادی مانده تا به این اعداد و ارقام برسیم و بهتر است درباره بودجه موسسه صحبت نکنیم!

نامه ۶۰ هنرمند پیشکسوت به معاون رییس جمهور

وی یادآور شد: اخیرا امری اتفاق افتاد و ۶۰ هنرمند پیشکسوت به دکتر نوبخت معاون رییس جمهور نامه نوشتند و برای موسسه درخواست کمک کردند. اکثر این افراد از پیشکسوتان طراز اول کشور در همه رشته‌ها بودند و نمی‌دانم محبت دکتر نوبخت با چه ارقامی‌ شامل حال موسسه می‌شود اما شاید روزنه‌های روشنی برای ما پدیدار شود گرچه از نتیجه به صورت قطعی مطلع نیستیم. با این وجود هر وقت از سوی او واریزی صورت بگیرد، در صورت نیاز این امر را اطلاع رسانی می‌کنیم.

جشن تولد برای ۳۸ هنرمند در ۲۵ فروردین

عظیمی همچنین در پاسخ به اینکه آیا برنامه‌های تولد به قوت خود باقی هستند یا خیر، تأکید کرد: برنامه‌های تولد جزو لاینفک برنامه‌های ما است و به هیچوجه متوقف نخواهد شد؛ هر اتفاقی برای موسسه بیفتد این امر متوقف نمی‌شود. اخیرا در ۲۵ فروردین ماه نیز برای ۳۸ هنرمند پیشکسوت تولد گرفتیم.

حمایت منطقه آزاد اروند از هنرمندان پیشکسوت

مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت ادامه داد: منطقه آزاد اروند به عنوان اولین اسپانسر جدی از موسسه ما حمایت کرده است. منطقه آزاد اروند دهه فجر سال گذشته شرایطی فراهم کرد تا ۳۶ هنرمند پیشکسوت با خانواده‌هایشان از آبادان و خرمشهر بازدید کنند. بازدید از مناطق عملیاتی شلمچه و بخش‌های سیاحتی و زیاتی جزو این سفر بود که هنرمندان استقبال خوبی از سفر داشتند و برایشان جالب و جذاب بود. کل هزینه‌های این سفر نیز توسط منطقه آزاد اروند پرداخت شده بود.

جای خالی بهره‌برداری از برند هنرمندان با حضور اسپانسری

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: امیدوارم دیگر نهادها و سازمان‌ها نیز به این موضوع ورود پیدا کنند. به ویژه که در مراسم جشن تولد نیز هنرمندان از مدیریت منطقه آزاد اروند قدردانی کردند و شرایطی فراهم است تا دیگر نهادها از برند هنرمندان برای تجارت و اقتصاد بهره ببرند.

نظر شما