شناسهٔ خبر: 89982 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

فرآيند يكصدايی اصولگرايان

انبارلویی

نماینده؛محمدکاظم انبارلویی/ امروزه اصولگرايان مباحث مهمي را زيرسقف گفتگو مرور مي‌كنند مرور اين مباحث فراتر از همگرايي و وحدت در انتخابات آينده است. بخشي از اين مباحث به شرح زير است. ۱-تحليل شرايط شرايط كنوني در ايران امروز يكي از اميدواركننده ترين روزهاي انقلاب است. نظام جمهوري اسلامي مستقرترين نظام منطقه و جهان است با حكومتي متفاوت كه قبله‌گاه انقلابيون جهان مي‌باشد. خطراتي كه امروز انقلاب را از درون و بيرون تهديد مي كند اگر بيشتر از گذشته نباشد كمتر نيست. امروز گرگهاي جهاني در اطراف ايران خيمه زده اند و چنگال خونين خود را هر از چندي در عراق، سوريه، لبنان، ‌يمن، افغانستان و ... نشان مي‌دهند.

 

در درون، استكبار جهاني از بازتوليد فتنه نا اميد نيست و اميدوار است در پروسه ۱۰ ساله جديد انقلاب را به سمت و سوي استحاله و سرانجام براندازي هدايت كند. اينكه امروز در مذاكرات ۱+۵ لبخند مي زنند و التماس مي‌كنند دست از پيشرفت برداريد يا حداقل سرعت آن را كم كنيد، ترس آنها از اقتدار و امنيت و استقرار ملي ماست. بيداري اسلامي در منطقه و جهان چون پتكي بر گرده مستبدين منطقه و استبداد جهاني فرود آمده است.

آنها اميدوارند از طريق رخنه و سركوب خونين آن را مهار كنند اما ره به جايي نبرده اند. قدرتهاي جهاني اصرار داشتند كه صف خود را در برابر اسلام و انقلاب اسلامي متحد نشان دهند اما الان شكاف در ميان آنها غيرقابل مديريت شده و گاهي خود را در بحرانهايي چون اوكراين نشان مي دهد. آمريكاييها ضربه از بيرون را از كله خود بيرون كرده اند چون مي دانند ميليونها انگشت روي ماشه موشكها و تفنگها و توپهاي ما منتظر يك فرمان هستند آنها بيشتر به تغيير از درون فكر مي‌كنند و حتي در لابه‌لاي گفتگوهاي هسته اي و در سطرسطر توافقات لحظه اي از اين راهبرد غفلت نمي كنند. آنها از اينكه رمقي در اپوزيسيون داخلي نمانده سخت افسرده و غمگين هستند لذا بازي خود را به درون رقابت هاي درون گفتماني انقلاب برده اند. اين گزاره ها نشان مي دهد اصولگرايان بيش از پيش بايد به همگرايي و وحدت در درون خود و حتي يكصدايي در كل كشور به منظور مقابله با ترفندها و نقشه هاي شوم دشمنان انقلاب بينديشند حكمت نام گذاري امسال هم بدين مناسبت همين است. دولت و ملت بايد به سمت يكدلي و همزباني بروند تا بتوانند از مصالح و منافع ملي صيانت كنند.

۲-دلايل همزباني و يكدلي با دولت

دولت به معناي حاكميت اصلي ترين لايه رويين نظام جمهوري اسلامي است كه سينه خود را در برابردشمنان اسلام و ايران سپر كرده است.

فارغ از اينكه چه كسي رئيس دولت است و يا چه كساني مسئوليت سنگين اجرا رادر قوه مجريه به عهده دارند، آنها بايد مورد حمايت قرار گيرند. اعتماد مردم روز به روز بايد به دولت بيشتر شود تا دولت بتواند به مسئوليت هاي ملي و بين المللي خود درست عمل كند.

فتنه سال ۸۸ ضربه اي از درون به اعتماد ملي بود. فتنه، همگرايي ملت حول اسلام و ولايت فقيه را هدف قرار داده بود و فرسايش نيروهاي انقلاب را در «گيس كشي» خياباني دنبال مي كرد. ملت با هوشياري در قيام ۹ دي از آن عبور كرد. انتخابات ۹۲ با انضباط ترين انتخابات پس از انقلاب بود. چرا كه رئيس دولت قبل با پذيرش راي ملت قدرت را بدون كمترين تنش واگذار كرد. رقبا نيز با اشتياق و اعتقاد به راي ملت به منتخب ملت تبريك گفتند و آهنگ همگرايي و كمك به دولت را در دستور كار خود قرار دادند. اين آرامش پس از توفان فتنه ۸۸ نشان داد كه انقلاب قدرت هضم لقمه هاي گلوگير را در هاضمه خود دارد كارآمدي نظام ديني در سايه اقتدار ملت و هوشمندي ولايت فقيه و هوشياري نخبگان، امري پنهان از نگاه ناظران جهاني نيست. ما به حكم قرآن توصيه به وحدت و انسجام در برابر كفار و مشركين جهان هستيم و هيچ چيز نمي تواند اين توصيه را در رفتار اجتماعي و سياسي ما كم رنگ كند.

دست دستگاه قضائي با اقتدار گلوي مفسدان و متجاوزان به حقوق ملت را مي فشارد و هر خاطي را در هر رده قدرت با چوب عدالت تأديب مي كند.

مجلس شوراي اسلامي به عنوان تكيه گاه اصلي قدرت مردم بر امور نظارت دارد و نقش خود را در تحكيم اقتدار ملي و امنيت ملي خوب ايفا كرده است. دشمن امروز حاكميت را يكصدا عليه كفرجهاني مي بيند. به همين دليل گفتگو را به شرارت نظامي ترجيح مي دهد.

۳-هدف چيست و راه كدام است؟

هدف روشن است: مردم ما در حال پديداري جامعه مهدوي (عج) و زمينه سازي براي ظهور يگانه منجي بشريت حضرت بقيه الله الاعظم ارواحنا فداه هستند. گفتمان مهدوي امروز در ايران و جهان به عنوان مطرح ترين گفتمان از نگاه نخبگان پنهان نيست. صراط مستقيم رهبري ما را قدم به قدم در اين گفتمان هدايت مي كند. همه ظرفيت هاي انقلاب در خدمت چنين گفتماني است. هيچ ظرفيتي در انقلاب جاي را براي ديگران تنگ نمي كند، حتي كساني كه در جبهه رقابت با اصولگرايان قرار دارند. امروز جبهه اصولگرايي ظرفيت هاي عظيمي براي بسط و توسعه گفتمان مهدوي (عج) در جامعه پديد آورده است. چينش اين ظرفيت ها در كنار هم با حفظ خرده گفتمان‌هاي خود هيچ آسيبي به گفتمان اصلي وارد نمي كند. همگرايي و وحدت بين اضلاع اصولگرايي شرط اصلي صيانت از گفتمان مهدوي (عج) در جامعه است. اين موضوع به خوبي در زير سقف گفتگوي اصولگرايان تبيين شده است. امروز اصولگرايان با بصيرت انقلابي به دنبال تعميق وحدت و همگرايي، هم ميان خود و هم در ميان همه جريانات مؤمن به انقلاب هستند اصولگرايان براي حفظ جريان اصولگرايي جرياناتي را كه فساد فكري، سياسي، اقتصادي و اخلاقي دارند شناسايي و از آنها فاصله مي گيرند و سعي مي‌كنند در صحنه سياست ورزي نسبت خود با آنها را تعريف كرده و مبارزه بي امان خود را با آنان لحظه اي قطع نكنند. آنها به چالش هاي پيش رو كاملاً وقوف دارند.

۴-ملاقات حضرات آيات محمد يزدي رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم و موحدي كرماني دبير كل جامعه روحانيت مبارز و حضرات آيت الله مصباح يزدي عضو برجسته و فعال جامعه مدرسين براي ارزيابي فرآيند همگرايي اصولگرايان در هفته گذشته و نيز نشست هاي كارشناسي حزب مؤتلفه اسلامي، جميعت ايثارگران و جبهه پايداري در همين خصوص پيرامون مسائل پيش گفته نشان مي دهد جريان اصولگرايي در شرايط كنوني از يك بلوغ عقلي و عملي در نگاه به شرايط كنوني و نيز از باب آينده پژوهي به آينده برخوردار است. آثار وجودي اين نشست اكنون در سراسر كشور در بدنه اصولگرايي نمايان شده است. صبر و شكيبايي در نقد درون گفتماني در زير سقف گفتگو ميوه هاي خود را يكي پس از ديگري مي دهد.

سهم خواهي، خود محوري، تبارگرايي، خودشيفتگي وخودبرتربيني حزبي، ديگر مانع همگرايي اصولگرايان نيست. اصولگرايان از آن عبور كرده اند و قرار گذاشته اند يكصدايي در جبهه خودي را تقويت كنند.

آنها فهميده اند چند صدايي در اصولگرايان از بيرون مديريت مي‌شود.

در انتخابات ۹۲ با غفلت از اين مديريت از كار جمعي و خردجمعي فاصله گرفتند. امروز هيچ تكليفي بالاتر از همگرايي و وحدت و رصد هوشمندانه حركات دشمن نيست. اصولگرايان هيچ
گزينه اي جز يكصدايي در ميان خود ندارند. اين توافق هم شده كه آن صدا بايد صداي انقلاب، اسلام، امام و رهبري باشد.

سند منشور جامع وحدت اصولگرايي بزودي منتشر مي‌شود و نتيجه گفتگوها در اضلاع اصولگرايي ان شاءالله اعلام مي‌گردد.

آنچه امروز از لابه لاي اخبار نشست هاي اصولگرايان فهميده مي‌شود آن است كه فرآيند يكصدايي اصولگرايان شكل گرفته و آثار خود را روي تحولات سال ۹۴ حتماً‌خواهد گذاشت.

 

منبع: روزنامه رسالت

نظر شما