شناسهٔ خبر: 89662 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ

زمان برگزاری آزمون فراگیر طب سنتی

طب سنتی معاون طب سنتی وزیر بهداشت گفت: آزمون فراگیر طب سنتی وزارت بهداشت احتمالاً در نیمه دوم امسال برگزار می‌شود و افرادی که علاقه مند به فعالیت در این عرصه و ارائه خدمات طب سنتی به مردم هستند باید کف و حداقل نمره لازم را مطابق آیین نامه کسب کنند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، معاون طب سنتی وزیر بهداشت گفت: آیین نامه ساماندهی ارائه کنندگان خدمات طب سنتی تا آخر اردیبهشت در وزارت بهداشت تصویب و ابلاغ می‌شود و بر اساس آن همه فعالان این عرصه باید در آزمونی که نیمه دوم سال برگزار می شود، شرکت کنند و مجوز بگیرند.

محمود خدادوست  افزود: ساماندهی فعالان و ارائه دهندگان خدمات طب سنتی مهمترین اولویت وزارت بهداشت در این عرصه است که امسال حتماً انجام می شود و همه فعالان این عرصه باید مجوز بگیرند.

وی گفت: آیین نامه ساماندهی ارائه دهندگان طب سنتی تدوین شده، مراحل نهایی تصویب را معاونت حقوقی وزارت بهداشت می‌گذارند و احتمالاً تا پایان اردیهشت امسال ابلاغ می شود.

معاون طب سنتی وزیر بهداشت افزود:‌ بعد از تصویب و ابلاغ این آیین نامه مرحله فراخوان، ثبت نام و برگزاری آزمون برای صدور مجوزها انجام می‌شود، به این ترتیب چند ماهی برای آماده شدن فعالان این عرصه برای شرکت در آزمون فرصت داده می‌شود.

وی گفت:‌ آزمون فراگیر طب سنتی وزارت بهداشت احتمالاً در نیمه دوم امسال برگزار می‌شود و افرادی که علاقه مند به فعالیت در این عرصه و ارائه خدمات طب سنتی به مردم هستند باید کف و حداقل نمره لازم را مطابق آیین نامه کسب کنند.

خدادوست ادامه داد: ساماندهی ارائه کنندگان خدمات طب سنتی در کشور یک ضرورت انکار ناپذیر است زیرا افراد زیادی بدون اینکه صلاحیت لازم را داشته باشند در این حوزه دخالت می‌کنند و بعضاً تخلفاتی نیز انجام می‌دهند که می‌تواند سلامت مردم را به خطر بیندازند.

وی گفت: قرار بود برگزاری آزمون و صدور مجوز ارائه خدمات طب سنتی سال گذشته انجام شود اما با توجه به اینکه همه معاونتهای وزارت بهداشت باید در این زمینه نظر بدهند و با توجه به مشغله های بسیار آنها این کار به تأخیر افتاد و به امسال موکول شد.

معاون طب سنتی وزارت بهداشت افزود: افرادی که در آزمون فراگیر طب سنتی وزارت بهداشت شرکت می‌کنند، پزشک عمومی هستند و چون مدرک تخصص طب سنتی را ندارند، قطعاٌ فعالیتهای آنها در عرصه طب سنتی محدودیتهای خواهد داشت که در آیین نامه خدمات طب سنتی محدوده فعالیت آ‌نها مشخص می‌شود.

وی گفت: بعد از برگزاری آزمون و صدور مجوز، با افرادی که بدون مجوز در عرصه طب سنتی فعالیت می‌کنند، برخورد می‌شود.

نظر شما