شناسهٔ خبر: 89483 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جعفری با تشریح جزئیات جلسه امروز کمیسیون آموزش مجلس:

مصوبه اسفندماه دولت ارتباطی به نظام رتبه‌بندی معلمان ندارد

قاسم جعفری43 سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: مصوبه دولت در راستای برابر کردن پایه حقوقی معلمان با سایرین است اما ارتباطی به نظام رتبه‌بندی معلمان ندارد.

به گزارش نماینده قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به جلسه صبح امروز دوشنبه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: بحث رتبه‌بندی معلمان موضوع این جلسه بود.

وی در جمع‌بندی مباحث مطرح شده در کمیسیون آموزش و تحقیقات اظهار داشت: مصوبه مورخ ۲۷ اسفند دولت در سال گذشته ارتباطی به نظام رتبه‌بندی ندارد و باید دو موضوع تغییر پایه حقوقی و نظم رتبه‌بندی معلمان را از هم جدا کرد.

جعفری افزود: مصوبه دولت در راستای برابر کردن پایه حقوقی معلمان با سایرین است اما ارتباطی به نظام رتبه‌بندی که یکی از ۶ زیرنظام سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش است ندارد.

وی هدف اصلی سند تحول بنیادین را ارتقای نظام کیفی آموزش و پرورش برشمرد و افزود: هرچند این ارتقای نظام کیفی آثار مالی نیز دارد اما عقد مالی محسوب نمی‌شود همچون عقد نکاح که عقدی مالی نبوده اما آثار مالی دارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین گفت: ما از فرهنگیان محترم انتظار داریم درباره بحث نظام رتبه‌بندی نظرات خود را به کمیسیون ارائه دهند و به زودی طرح دو فوریتی مربوط به این موضوع را به مجلس ارائه خواهیم کرد.

نظرات مخاطبان 0 7

  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۴ ۱۸:۳۳ 0 6

    اول یکسان سازی تاخط فقر وبالاتر ازاون بعد رتبه بندی کزایی
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۴ ۱۹:۳۳ 0 5

    بهتر است حق مسکن حق ایاب وذهاب  به فرهنگیان بدهند وحق اولاد انها را افزایش دهند
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۵ ۱۱:۴۴محمدازکاشمر 0 5

    بازموقع انتخابات شده وبه صحبت آمدند
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۵ ۱۴:۱۶ 0 4

    اول یکسان سازی تاخط فقر وبالاتر ازاون بعد رتبه بندی کزایی
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۰۹:۳۸صادقی 0 1

    فرهنگیان بازنشسته رادریابید به نظر حضرات معلمان باز نشسته خائن بوده اند وبافقر باید آنها را تنبیه کرد
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۵:۰۸هاوری 0 0

    من دیگربه اینکه معلم هستم افتخارنمی کنم بلکه خودراگوشه ای قایم می کنم تاکسی هم متوجه نشود که من دارم دست فروشی می کنم تامخارجم راتامین کنم
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۳۱ ۲۰:۲۸حسین..م 0 0

    اگرافزایش انچنانی حقوق فعلا مقدورنیست  میتوان به معلمان وامهای خوب باشرایط اسان داد تایکی که خرج ترم دانشگاه فرزندش مانده بدهد یکی که با24سال سابقه کار تازه بااندک وام وبدبختی میخواهد قطعه زمین یاخانه ای بخرد بتوان ان بیجاره ای که خودرو میخواهدبخرد بتواند و...اینکه گاه به گاه کارت وبن خرید بدهن با مبالغ بسیار اندک ندادنش بهتراست
                                

نظر شما