شناسهٔ خبر: 89316 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

حبیبی در نشست موتلفه:

باید مراقب خدعه‌های طرف غربی باشیم/ با نشست جامعتین روند همگرایی شتاب می گیرد

نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با تجلیل از تلاشهای تیم هسته‌ای گفت: باید مراقب خدعه‌های طرف غربی باشیم و همه بدانند که صنعت هسته‌ای یک مطالبه تمام عیار ملی ما است.

به گزارش نماینده، محمد نبی حبیبی که در پایان نشست دبیران حزب موتلفه اسلامی سخن می‌گفت با اشاره به بیانات مهم مقام معظم رهبری در مورد مناقشه هسته‌ای ایران با غرب اظهار داشت: دولت باید منتقدین را قانع کند و منتقدین هم در قضاوت نهائی نباید از دایره انصاف خارج شوند.

وی افزود: وقتی بنا را بر مذاکره گذاشته‌ایم علی‌القاعده قواعد مذاکره را باید رعایت کنیم. غرب هم باید بداند که در مذاکره خط قرمزهایی داریم که در هر صورت اجازه ورود آنها را به این خط قرمز‌ها نمی‌دهیم و هزینه جلوگیری از ورود آنها به این خط قرمزها را هم بپردازیم. ما در موضع‌گیری هفته قبل راجع به پروتکل الحاقی و خطرناک بودن پذیرش آن، نظر صریح حزب را اعلام کرده‌ایم.

حبیبی با اشاره به توافق ژنو و بیانیه لوزان بیان داشت: با آنکه آژانس تأیید کرده است ما به تعهدات خود عمل کرده‌ایم. اما طرف غربی نه تنها به تعهدات خود عمل نکرده است بلکه تحریم‌های جدید طی ۱۸ ماه اخیر وضع کرده است. این نشان می‌دهد آنها نه تنها حاضر نیستند گامی به جلو بردارند حتی این پیام را صریح می‌دهند که اعتمادناپذیرند.

وی ادامه داد: تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا پس از بیانیه لوزان نشان می‌دهند آنها صداقت ندارند و حاضر نیستند که به دغدغه‌های ملت ما توجه کنند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه ظریف گفته است بیانیه لوزان الزام‌آور نیست گفت: معلوم نیست پس از قرائت بیانیه لوزان چرا عده‌ای جشن و پایکوبی راه انداختند هنوز هیچ اتفاق مهمی نیفتاده از طرفی، طرف غربی هم بر طبل بی اعتمادی می‌کوبد پس ذوق‌زدگی برخی چه معنا دارد؟

وی با اشاره به نکات دقیقی که رهبری به عنوان مطالبات نظام در مورد مناقشه هسته‌ای فرمودند، گفت: مطالبات مردم در خصوص مناقشه هسته‌ای همان مطالبات رهبری است تیم مذاکره کننده باید به این امر توجه داشته باشد. چارچوبهایی که رهبری تعیین کردند باید دقیقاً رعایت شود. تا به بهانه توافق پای یک مشت جاسوس در پوششبازرس به مراکز حساس نظامی و انتظامی کشور باز نشود.

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود به موضع‌گیری هشدارآمیز رهبری در مورد حوادث یمن اشاره کرد و اظهار داشت: عربستان به علت ناپختگی در سیاست خارجی و چینش جدید قدرت در این کشور خود را در بد مهلکه‌ای انداخته است. یمن گورستان سعودیها خواهد شد. همچنان که عراق، سوریه و لبنان گورستان تکفیریها و سلفی‌ها شده است.

وی با اشاره به سخنان اردوغان در دیدار با مقام معظم رهبری گفت: اردوغان از پیروی سیاست عربستان در منطقه آسیب خواهد دید اینکه او می‌گوید، داعش را مسلمان نمی‌دانم اما با تمام قوا داعش را در عراق و سوریه تقویت می‌کند یک خطای راهبردی است و به زودی آنها متوجه این خطا خواهند شد. امروز ملتهای مسلمان اتحاد، برادری و انسجام اسلامی در برابر کفار و مشرکین را طلب می‌کنند. برادرکشی توسط ترکیه وعربستان در منطقه یک خیانت به جهان اسلام است.

حبیبی با اشاره به سیاستهای تجاوزکارانه عربستان تصریح کرد: امروز عربستان عرب‌کشی در یمن، عراق، سوریه و لبنان را در دستور کار خود دارد و مسلمان‌کشی در جهان اسلام را هم دنبال می‌کند. عربستان پذیرفته است به نیابت از آمریکا و اسرائیل به کشتار مسلمانان دست بزند و این ننگ در تاریخ آل سعود باقی خواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه سعودیها لیاقت مدیریت حرمین شریفین را ندارند، بیان داشت: حادثه جده نشان داد به لحاظ اخلاقی سعودیها سقوط کرده‌اند و حریم مسلمانان را رعایت نمی‌کنند. بنده فکر می‌کنم عمره مفرده یک عمل مستحبی است اگر قرار باشد برای یک عمل مستحبی هزینه‌های سنگینی بپردازیم جایز نیست و دولت در این باره باید فکری بکند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی از نمایندگان مجلس پاکستان که حاضر نشدند در برادرکشی با دولت متجاوز عربستان مشارکت کند، تجلیل و تقدیر نمود و ادامه داد: ما از ملت و دولت پاکستان تشکر می‌کنیم که حاضر نشده در نسل‌کشی در یمن با سعودیها همکاری کند.

حبیبی همچنین با استقبال کامل از نشست سه جانبه آیت الله مصباح یزدی، آیت الله موحدی کرمانی و آیت الله محمد یزدی خاطر نشان کرد: آیت الله مصباح یزدی یک فقیه بزرگوار و با سابقه و عضو جامعه مدرسین است و نقش او در جامعه در تحکیم مبانی اسلام و جمهوری اسلامی بر کسی پوشیده نیست. جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز دو رکن روحانی اثرگذار در جمهوری اسلای ایران هستند و نقش تاریخی آنها در انقلاب اسلامی مثال زدنی است.

وی افزود: با نشست جامعتین روند همگرایی اصولگرایان شتاب بیشتری می‌گیرد و آثار و نتایج آنها بزودی خود را نشان خواهد داد. این نشست‌ها باعث می‌شود ما در انتخابات آینده دقیق‌تر عمل کنیم.

نظر شما